Banden erop leggen..

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
Ik wil een setje gebruikte supercorsa's op mijn velgen laten leggen...

was toevallig bij een zaak in heerlen binnen en vroeg wat het daar kost.
zou op ongeveer 60 euro uitkomen als ik alleen de velgen zou brengen.
nog niet misschien !!!

wat mag dat normaal kosten om een setje banden om te leggen? (velgens los meenemen natuurlijk) euro of 20???

en weet iemand een adres in de buurt van heerlen/zuid-limburg waar ze het voor een leuke prijs doen?
 
60 euro lijkt mij wel heeeeel veel...
volgens mij kost het bij mij 15 per band (zonder losse velg)


Tis inderdaad duur ja, maar ook wel te begrijpen, je komt met banden onder je arm bij een bandenboer, die niet bij hem gekocht zijn. Dus ergens wel te begrijpen. maar idd beetje veel
 
Toen ik het eerst las dacht ik dat je bedoelde dat bij de 60 euro ook de super corsa's zaten :) .. maar 60 euro is NIET NORMAAL ...

Vind 15 euro per velg al veel ... 10 euro is een redelijk normale prijs ... maar meestel hoef ik er helemaal niet voor te betalen , kwestie van een beetje gezellig praatje maken en een bakkie koffie drinken ;)
 
tussen de 15 en 25 euro per band inclusief uitlijnen

bij s&g numansdorp vroegen ze 17,50 incl demontage en balanceren!
 
Ik dacht dat 17.50 euro een normale prijs zou zijn voor demontage van het wiel band erop leggen en dan weer montage.
 
Moet je eens bij Sampermans op de Willemstraat (in Heerlen) langsgaan.

Daar worden de mensen die hun banden bij de Cycleshop kopen naartoe doorverwezen.
 
Waar ik m'n achterband heb laten leggen, was het opleggen van de band gratis als je alleen de velg met oude band meebracht. PAs als ze je band onder je fiets uit moesten halen moest je 20€ extra betalen.
 
Degene de dat voor mij doet hier in de buurt vraagt 5 euro per velg. Vind het dus wel heel erg duur wat hij er voor vraagt!! Zou gewoon even door zoeken.
 
60 EUR is belachelijk!
Je moet het banden omleggen gewoon als een werkplaatshandeling zien dus: 2 bandjes demonteren, monteren en balanceren is max. 30 min. werk is ca. 20 EUR. Trouwens, S&G haalt met die 17,50/wiel gewoon een stukje marge terug.
Je kan ze d'r ook zelf opleggen (gaat redelijk makkelijk bij SC's en RS's) en ze dan alleen even laten balanceren.
 
Moet je eens bij Sampermans op de Willemstraat (in Heerlen) langsgaan.

Daar worden de mensen die hun banden bij de Cycleshop kopen naartoe doorverwezen.

kijk, daar heb ik wat aan... zal zo eens even bellen...
vreemd dat ik nog nooit van sampermans gehoord heb :S
 
Moet je bij Jos smit aankomen met banden die je niet bij hem hebt gekocht... Doet 'ie gewoon niet

vroegen bij die zaak waar ik het over had ook of het gebruikte waren of nieuwe van andere bandenboer. nieuwe leggen ze er namelijk ook niet op.
 
ze hebben mijn bandjes er gratis om heen gelegd :X klein dorpje he en je moet het juiste bedrijf treffen ;)
 
Je kan ze d'r ook zelf opleggen (gaat redelijk makkelijk bij SC's en RS's) en ze dan alleen even laten balanceren.

hoe doe je dat dan? niet met een simson fietsensetje neem ik aan?
 
weet trouwens iemand of dat apperaat om motorbanden om te leggen hetzelfde is als het apperaat om autobanden om te leggen?
 
weet trouwens iemand of dat apperaat om motorbanden om te leggen hetzelfde is als het apperaat om autobanden om te leggen?

Volgens mij maakt dat niets uit..
Alleen het balanceren kan volgens mij niet zomaar met een autobandenbalanceerapparaat (3x woordwaarde! :+ )
 
Sommige motorzaken monteren geen banden die niet bij hun gekocht zijn idd.
Kan het me soms wel voorstellen, sommige vaste klanten krijgen jarenlang goede service bij een zaak en gaan dan ergens anders een paar banden scoren die toevallig een paar euro goedkoper zijn en komen dan vervolgens weer terug voor montage.

Als je altijd naar dezelfde kroeg gaat neem je toch ook niet opeens je eigen bier mee en vraagt om een glas :+


Tuutebulles, ga rijden! lekker weertje!
;)
 
ik heb goeie afspraken gemaakt met een dealer hierzo...
kom 1x in de maand of 2 maanden...en kost me 12,50 per wiel...

en dan haalt hij m eruit...voert de oude band af...en zet het wiel er kant en klaar er weer in :) goeie deal dacht ik zo :)
 
weet trouwens iemand of dat apperaat om motorbanden om te leggen hetzelfde is als het apperaat om autobanden om te leggen?
Voor het afhalen en omleggen heb je een set speciale klauwen nodig voor motorvelgen. Balanceerapparaat kan je, als je het tenminste vaker zelf gaat doen het beste kopen is niet zo duur.
Banden met de hand erafhalen doe je met een paar grote bandenlichters, nee die zitten niet in je Simsondoosje. ;)
 
kijk, daar heb ik wat aan... zal zo eens even bellen...
vreemd dat ik nog nooit van sampermans gehoord heb :S


Is het nog gelukt?
Wat koste het daar?

Over duur gesproken, weet je wat zij bij Kwekvet vroegen voor het balanceren van de wielen van m'n koekblik?

8 euro per wiel :X
 
Ik betaal 8 Euro's voor monteren (incl wiel in en uitbouwen), 7 voor het balanceren en 3 Euro verwijderingsbijdrage.
 
kijk, daar heb ik wat aan... zal zo eens even bellen...
vreemd dat ik nog nooit van sampermans gehoord heb :S

Ben daar vorig jaar ook geweest voor band te laten opleggen was vrij duur vond ik.
Als ik nu met mijn velg langs ga bij zaak hier in belgie betaal ik normaal niets als ik de band er gekocht heb en anders is het 7 euro / band. En dat is inclusief opleggen + uitlijnen.

20 euro per band seg, das wel echt duur...
 
Terug
Bovenaan Onderaan