Banden gekocht, waar het beste laten monteren??

SnickL

Die hard MF'er
16 jun 2005
713
0
Heb een nieuwe set banden maar moet deze laten monteren....nu ben ik ff aan het bellen geweest en dit is nu de balans: safe rdam 30E de velg, motoport rdam 32,50 de velg, profile tyrecenter hoogvliet 40E de velg en kwikfit en euromaster doen het niet :(

zijn er nog mensen die goede adressen hebben in omgeving rdam???
 
ja dan sta ik met mn neus voor een paal maar bespaar me alsnog 150E :Z
Geef de prijs en merk maar van het type band dat je hebt gekocht, aub :)

Voorwiel kan je zowat bij elke bandenboer aanleveren,achterwiel heb ik geen ervaring mee :N
Maar als je het zelf er niet af kan halen zal je toch naar een motorzaak moeten gaan.
Ik vind het redelijke prijzen hoor die een motorzaak vraagt voor het er op leggen van je band.
Je hebt toch al 150euro uitgespaart :?
Kan er die 30euro ook wel van af ;)
 
Hoe zit dat eigenlijk precies met "aanleveren van losse velgen"?
Is dat (in het geval van 't achterwiel) dan ook zonder tandwiel en zonder schijfremschijven?
Hier bij de bandencentrale, was het los aanleveren, maar mag met tandwiel en remschijven er op.
Ik had iig van te voren gebeld voordat ik voor verrassingen kwam te staan :)
 
Geef de prijs en merk maar van het type band dat je hebt gekocht, aub :)

Voorwiel kan je zowat bij elke bandenboer aanleveren,achterwiel heb ik geen ervaring mee :N
Maar als je het zelf er niet af kan halen zal je toch naar een motorzaak moeten gaan.
Ik vind het redelijke prijzen hoor die een motorzaak vraagt voor het er op leggen van je band.
Je hebt toch al 150euro uitgespaart :?
Kan er die 30euro ook wel van af ;)


Ik vind niks redelijk aan 30 euro per band. Hier in de buurt(leeuwarden) zijn er zo al 3 zaken waar je ze voor 10 euro of minder kan laten monteren en balanceren.

Prijslijstje van zo'n zaak:





Motorbanden de-montage € 4.50 per velg (losse velg aanleveren)
Balanceren € 5.50 (losse velg aanleveren!)
Motorventiel € 1.20
Monteren en dynamisch balanceren inclusief ventiel € 10.00.
Olie verversen inclusief filter v.a € 50,00
U kunt bij ons nu ook zelf sleutelen v.a € 10.00 per uur inclusief brug
Wij geven u deskundig advies bij aanschaf en montage
Blijvende scherpe prijzen
Prijzen excl.verwijderings bijdrage a € 2.50



Bij aankoop van een setje zit het monteren eral bij in.

Ik meen 260e voor MPP volgens de laatste aanbieding





Frans
 
Laatst bewerkt:
Ik vind niks redelijk aan 30 euro per band.

Ja er is altijd wel een zaak die het goedkoper doet.
Maar voor sommige mensen zit zo'n zaak niet in de buurt, en willen ze geen 2uur rijden, voor enkele euro's verschil :)
Ikzelf was 15euro kwijt, alleen al voor het balanceren bij een motorzaak.
Dat balanceren had ik pas later gedaan, omdat bleek dat mijn voorwiellager versleten was.
 
Laatst bewerkt:
Ja er is altijd wel een zaak die het goedkoper doet.
Maar voor sommige mensen zit zo'n zaak niet in de buurt, en willen ze geen 2uur rijden, voor enkele euro's verschil :)
Ikzelf was 15euro kwijt, alleen al voor het balanceren bij een motorzaak.
Dat balanceren had ik pas later gedaan, omdat bleek dat mijn voorwiellager versleten was.


Volgens mij is (2 x 30 )- (2 x 10) = 40 euro , vind ik toch iets meer dan "enkele"

Frans
 
dan kun je net zogoed niet balanceren... als je na het balanceren je tandwiel er weer opdraait is ie alweer uit balans. Het is de bedoeling dat alles wat meedraait ook mee gebalanceert word, dus alles tussen de vorkpoten of tussen de achterbrug in feite.
 
dan kun je net zogoed niet balanceren... als je na het balanceren je tandwiel er weer opdraait is ie alweer uit balans. Het is de bedoeling dat alles wat meedraait ook mee gebalanceert word, dus alles tussen de vorkpoten of tussen de achterbrug in feite.


Is geen enkel probleem hoor , de diameter van het tandwiel is dusdanig klein dat het weinig of geen invloed heeft op het balanceren en daarbij zit de tandwieldrager (bijna)altijd in rubbers dus de positie van het tandwiel veranderd tov het wiel bij acceleren en decelereren .
 
Terug
Bovenaan Onderaan