banden herbruiken

eddy0497

MF veteraan
28 jul 2009
3.360
3
werkplaats achter in de tuin
Zou deze winter men velgen willen polijsten. Nu zijn mijn banden nog te goed om weg te gooien dus vraag ik mij af of deze kunnen van de velg genomen worden en na de winter gewoon terug gemonteerd kunnen worden of kunnen reeds gebruikte banden niet weer opnieuw geplaatst worden na een paar maanden stockkage. Iemand hier ervaring mee of kennis van zaken van? :?
 
Gewoon eraf en weer terug, wel even aftekenen waar het ventiel zat (ivm het balanceren).
(Edit En de evt gewichtjes natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Hergebruiken......

full
 
Mijn gebruikte bandjes gaan hetzij bij een vriendje op z'n zijspan, hetzij bij een vriendin als verzwaring op een dekzeil op het dak...
Dus ja, het kan.
Nu even zonder dollen;
je kunt b.v. een stel winterbanden hebben, haal die er dan in het voorjaar maar af, maar je kunt ze heel goed terugzetten in het najaar.
Nog fijner is het om een tweede stel wielen te hebben, dan kun je de bandjes laten zitten, en hoef je alleen maar in najaar en voorjaar de wielen te wisselen.
groeten,
Eduard
 
Mijn gebruikte bandjes gaan hetzij bij een vriendje op z'n zijspan, hetzij bij een vriendin als verzwaring op een dekzeil op het dak...
Dus ja, het kan.
Nu even zonder dollen;
je kunt b.v. een stel winterbanden hebben, haal die er dan in het voorjaar maar af, maar je kunt ze heel goed terugzetten in het najaar.
Nog fijner is het om een tweede stel wielen te hebben, dan kun je de bandjes laten zitten, en hoef je alleen maar in najaar en voorjaar de wielen te wisselen.
groeten,
Eduard

hij wil z'n velgen gaan polijsten geloof ik..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan