Banden Honda NX 250

Nidhogg

MF'er
6 jan 2003
213
0
Heb nu al een tijdje gewone wegbanden op mijn NX 250 liggen. Omdat ik graag eens wat vaker het bos in wil met deze machine zat ik eraan te denken om er maar eens een paar offroad banden op te gooien. Nu heb ik van die bridgestone 50% weg en 50% offroad banden gezien, maar daar zit me wat te licht profiel op. Hebben ze ook van die allroad banden met wat grover profiel (meer richting noppen) die passen op een NX 250? Hoeven BTW niet perse bridgestone banden te zijn.

Fabrieks-af worden ze geleverd met Bridgestone Trailwings, maar die heb je er nu waarschijnlijk al onder zitten... anders eens langs een crosszaak ? Maar hebben ze meestal echt alleen banden voor op de crossbaan die zo op zijn als je ermee op straat rijd..

En het ding heeft een rotmaat als achterwiel.

Handigste is kijken of je er ergens een 17-18 inch achterwiel ingefrommeld krijgt van eoa oude enduro/crossmotor.

}) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) })
full

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Thanks voor jullie reacties!!! Er zit inderdaad een behoorlijk klote maat op ben ik achter gekomen :? . Zoek meer iets in de richting van die bridgestone TW302's maar zo'n band als hierboven is ook goed moet je toch nog wat openbare weg mee kunnen rijden ;) .

@ redrider013: Past deze op dat 'rare' achterwiel van de nx. Ziet er wel kewl uit!

Thanks voor jullie reacties!!! Er zit inderdaad een behoorlijk klote maat op ben ik achter gekomen :? . Zoek meer iets in de richting van die bridgestone TW302's maar zo'n band als hierboven is ook goed moet je toch nog wat openbare weg mee kunnen rijden ;) .

@ redrider013: Past deze op dat 'rare' achterwiel van de nx. Ziet er wel kewl uit!

ik heb lang Bridgestone TrailWing (TW301/TW302) gereden, met veel plezier.
de grootste noppen die je kunt vinden op een "weg"band, daarmee bedoel ik: ronde band, dus soepel in de bochten, maar toch acceptabel in het zand. Het is natuurlijk geen echte crossband.
ik zou ze eigenlijk weer moeten kopen want ik rijd veel te veel op de weg.
Ik haalde 6000km per achterband en 18000km op de voorband.
beter dan 4 banden binnen 1000km :( zoals ik ze nu verslijt..

De terraflex op de foto wordt mijn volgende slachtoffer.
hij is op dit moment nog onderweg want hij wordt alleen in Amerika verkocht
(4-6 weken per boot.. zucht).
Het schijnt echt een super-brute band te zijn met noppen van een inch (25,4mm) dus tweemaal zo hoog als standaard crossbanden hier :}
Ik ben benieuwd hoe lang hij meegaat, en hoe diep de sleuven zullen zijn die ik ga graven :+

maar hoezo raar achterwiel?
welke maat is het dan?
17, 18 of 19 inch? da's normaal voor oudere enduro's, nieuwere enduro's en crossers.
Als het echt k#t is kun je altijd nog een oude tweedehands velg om je originele naaf laten spaken (redelijk goedkope oplossing lijkt me)
(ik weet nog een '82 XR350 te staan voor onderdelen, ik denk 17" achter..)
't is maar een idee

grtz Redrider

Misschien dat ik er wel ff een andere velg op laat zetten als het echt niet gaat lukken nog een andere fatsoenlijk allroad band erop te leggen! Heb aan een motorzaak hier in de buurt gevraagd of ze een band voor deze velg kunnen vinden. Ik hoop dat het lukt en anders idd een ander velg!
Heeft verder niemand ervaring met offroad banden op een NX250?

NX250 heeft een 16 inch velg achter, vandaar :) .
ff een schopje voor een twee jaar oud topic..... :o

@4X2: jij hebt er toen die NSR velgen in gezet...

Scheelde dat nou ook nog in de topsnelheid?

ik ga binnenkort ook voor zo'n ding kijken en daar moet tzt ook een andere band op...
Nu weet ik niet of ik beter een nieuwe 16 inch, of gelijk een ander wiel (of omspaken) met een 17 inch band zal nemen.

Niet dat de top mij nou zo intereseert, maar ook of de rij-eigenschappennog erg verbeterd zijn e.d.

Erg weinig keus in 16 inch.. -O-

Er staan nu ook toevallig GS500 wielen op marktplaats, zou dat passen?

GS500 voorvelg past volgens mij NET (het houd niet over, heb het iig eens opgemeten).
Achtervelg weet ik niet zeker, maar dr staat me bij dat je achter heel wat meer ruimte hebt, asmaten zijn volgens mij hetzelfde (qua diameter dan).
Grootste probleem bij andere velgen is de breedte van de voorvork.

Topsnelheid scheelde het eigenlijk niet echt, had het ding iets korter vertand geloof ik (13-42 ipv 13-41).
Geloof dat ie bij 140-145 op de digiteller het rood in liep in de 6.

Rij eigenschappen, tsja, het was wel stabieler in de bocht, het stuurde ook iets sneller en trilde allemaal iets minder.
Alleen had je wel minder grondspeling doordat die voor een paar centimeter lager kwam te staan.
Heb ik toen opgelost (ook omdat die originele spekglad werden als er modder op zat) door de steuntjes van een Soes TSX50 dr in te zetten, die zijn 2cm smaller en zitten 2-3cm hoger.
Die reed je iets lastiger aan de grond zeg maar.....

Hee , bedankt :)

Een reaktie van een ervarings-deskundige :P

Dat betere sturen en stabiliteit lijkt me ook wel lekker.

Lieft heb ik de velgen van een NSR, mooie fijne spaakjes erin en niet al te breed, ff doorzoeken nog dus...

De keus is nu : of 80 euro voor een nieuwe 16" band, of voor een setje wielen (iets meer mag ook maar dat zal wel lukken)

wordt het tweede denk ik....

Die NSR125 wielen kun je vergeten denk ik, die dingen zijn er nauwelijks.
Of je moet eens in Duitsland kijken, daar zie je ze vaker.

die zijn idd schaars, ook veel minder verkocht natuurlijk...

Ik dacht er een plaatje van gezien te hebben bij een sloper, maar dit waren CBR600 wielen. En die zijn waarschijnlijk weer te breed, achter in ieder geval.. -O-

die zijn idd schaars, ook veel minder verkocht natuurlijk...

Ik dacht er een plaatje van gezien te hebben bij een sloper, maar dit waren CBR600 wielen. En die zijn waarschijnlijk weer te breed, achter in ieder geval.. -O-

er zijn ook nog rs125 wielen, ik ben zelf ook bezig zon setje aan te passen in mijn xr250. is achter klein stukje breder, maar ook mooie velgjes.

Mocht je trouwens nog een extra voorvork nodig hebben, heb nog een goedkope std vork :+

Achtervelg past meestal wel, daar heb je redelijk wat ruimte, grootste probleem is echt de voorvelg.
En dan helemaal om dr ook nog een grotere klauw op te krijgen.

Terug
Bovenaan Onderaan