Banden in Duitsland

Mack

MF veteraan
17 mrt 2003
8.321
2
Den Bosch
Zoekfunctie gebruikt maar ik kon zo snel niks vinden. Ik meen me te herinneren dat je in Duitsland verplicht bent op één en hetzelfde merk banden te rijden, dus zowel voor als achter. Klopt dit?

En hoe zit het met geluidsnormen? Hoeveel Db mag je motor max. uitschreeuwen?
 
Ik meen me te herinneren dat je in Duitsland verplicht bent op één en hetzelfde merk banden te rijden, dus zowel voor als achter. Klopt dit?

En hoe zit het met geluidsnormen? Hoeveel Db mag je motor max. uitschreeuwen?
-Ja,
-Staat op het typeplaatje van je motor
 
Zoekfunctie gebruikt maar ik kon zo snel niks vinden. Ik meen me te herinneren dat je in Duitsland verplicht bent op één en hetzelfde merk banden te rijden, dus zowel voor als achter. Klopt dit?

In Duitsland moet je vóór en achter met hetzelfde type band rijden, sterker nog het type band dat je moet rijden is voorgeschreven. Doorgaans heb je de keuze uit 2-3 typen/merken. (staat ergens in de kfz brief, of is bij de TUV opvraagbaar, details weet ik niet)
Gaat je motor naar de TUV zorg dan dat je die voorgeschreven banden erop hebt liggen anders wordt ie afgekeurd.
 
Ok, ik begrijp hieruit dat ik de sjaak ben als ik opgepakt word. Heb namelijk voor een Dunlop en achter een Michelin. :X

Toch maar netjes rijden dan komend weekend.
 
Ok, ik begrijp hieruit dat ik de sjaak ben als ik opgepakt word. Heb namelijk voor een Dunlop en achter een Michelin. :X

Toch maar netjes rijden dan komend weekend.

Ik weet niet hoe "Herr Polizist" hiermee omgaat. De TÜV is er in ieder geval keihard in: niet de voorgeschreven banden ==> geen goedkeur.
Trouwens als je in D met een op NL-kenteken geregistreerde motor gaat rijden heb je daar niks mee te maken.
 
Ok, ik begrijp hieruit dat ik de sjaak ben als ik opgepakt word. Heb namelijk voor een Dunlop en achter een Michelin. :X

Toch maar netjes rijden dan komend weekend.

't is een eis aan motoren met Duitse kenteken... lijkt me erg sterk dat de polizei daarop gaat controleren bij 'buitenlandse' motoren. Bovendien is het waarschijnlijk alleen een keuringseis en maakt het de rest van de tijd geen hol uit...

Decibelen uit je uitlaat is een europese regel, dus daar kan je wel voor gepakt worden.
 
Ik weet niet hoe "Herr Polizist" hiermee omgaat. De TÜV is er in ieder geval keihard in: niet de voorgeschreven banden ==> geen goedkeur.
Trouwens als je in D met een op NL-kenteken geregistreerde motor gaat rijden heb je daar niks mee te maken.
:^
En wat je uitlaat betreft: boven of onder de norm is voor de de Duitse politie geen criterium. Die willen een E-keurmerk zien. Kunnen ze dat niet vinden, kan je 'm ter plekke laten staan! Ga je toch rijden, wordt ie in beslag genomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan