banden keuze honda cb seven fifty

arnold88

arnold
4 nov 2018
32
13
goes
goedenavond allemaal,

ik ben alvast rond aan het kijken voor nieuwe banden voor mijn honda cb seven fifty van 1992.
binnenkort wil ik mijn banden vervangen en ik wilde graag weten wat een goede band is om te monteren.
het uitgangspunt voor mijn moor is toertochten en bochtjes pakken. ze moeten in de bochten goede grip geven, mogen best wat sportiever zijn.

iemand tips?

alle info is welkom:D

Met vriendelijke groet,

Arnold Karelse
 
Nog originele achterschokbrekers? Dan MPR2

Al betere shocks? Dan kan je gaan denken aan nieuwere types sport/tour banden. Supersport banden erop staat nergens op.
 
ff wat duidelijker, ik heb een cb750 '92 leenmotor en vouw dat ding dubbel en in spagaat op mpr2, terwijl er al betere schokbrekers op zitten.
 
Even voor mijn idee, met mpr3 wordt Michelle pilot road 3 bedoelt? In ieder geval bedankt voor de info!! Ik ben echt aan andere banden toe want beide banden zijn al behoorlijk oud, voorband is gecupped en de achterband is vrij vlak in het midden, leuk voor snelweg maar niet voor bochtjes
 
Even voor mijn idee, met mpr3 wordt Michelle pilot road 3 bedoelt? In ieder geval bedankt voor de info!! Ik ben echt aan andere banden toe want beide banden zijn al behoorlijk oud, voorband is gecupped en de achterband is vrij vlak in het midden, leuk voor snelweg maar niet voor bochtjes
Ja dat klopt, al zou ik de 3 laten voor wat het is en kiezen voor de road 2 of 4.
 
Even voor mijn idee, met mpr3 wordt Michelle pilot road 3 bedoelt? In ieder geval bedankt voor de info!! Ik ben echt aan andere banden toe want beide banden zijn al behoorlijk oud, voorband is gecupped en de achterband is vrij vlak in het midden, leuk voor snelweg maar niet voor bochtjes
mpr3 wordt in dit topic niet genoemd ivm geen verbetering tov mpr2
 
Klopt idd, ik bedoeld rook 2😊 als ik dan toch bezig ben, iemand tips wat betreft vering? Wat is er aftermarket te krijgen en wat zouden jullie aanraden voor het betere bochtenwerk?
 
Klopt idd, ik bedoeld rook 2😊 als ik dan toch bezig ben, iemand tips wat betreft vering? Wat is er aftermarket te krijgen en wat zouden jullie aanraden voor het betere bochtenwerk?
Vrijwel elk aftermarket merk is een vooruitgang op origineel, het is net welk budget je wil spenderen. neem ff contact op met Noud van motorbazaar.nl, is ook een mede MFer. Ik heb goede ervaringen met hem. Kan alleen ff niet op z'n nickname komen.
 
Ik heb de pilot road 3 voor en achter op de SF. Nu al lang genoeg dat ik de achterband afgeplat heb en nieuwe nodig heb en de voorste dan ook vervangen wordt op leeftijd.

Ik zou de mpr3 niet nog een keer zetten. Het cuppen op de voorband is duidelijk vanaf het eerste seizoen. Afgezien van een resonantie op 85 km per uur beballen ze prima.

Zat zelf te twijfelen tussen de mpr5 en de bridgestone bt023 als duurste en goedkoopste mogelijkheid.

Echter ik doe nu ook inspiratie op. ;)

db
 
Laatst bewerkt:
vriendelijk bedankt voor alle info!! ik ga eens op onderzoek uit wat betreft vering:D
Goedemiddag, ben je al iets wijzer geworden? Ik ben vanmiddag bij een Honda dealer geweest voor iets anders en uiteindelijk geconstateerd dat een van de schokbrekers (standaard/af fabriek) lek is. Ik heb een SF uit '93 en een mooi weer rijder. Dus langzaamaan op zoek naar een paar fatsoenlijke shocks achter. Ben benieuwd naar de uitkomst van je zoektocht. Tevens meteen een vraag mbt voor vering: voegt progressieve vering iets toe in het geval je de motor voor normaal recreatief gebruik inzet?
 
Goedemiddag, ben je al iets wijzer geworden? Ik ben vanmiddag bij een Honda dealer geweest voor iets anders en uiteindelijk geconstateerd dat een van de schokbrekers (standaard/af fabriek) lek is. Ik heb een SF uit '93 en een mooi weer rijder. Dus langzaamaan op zoek naar een paar fatsoenlijke shocks achter. Ben benieuwd naar de uitkomst van je zoektocht. Tevens meteen een vraag mbt voor vering: voegt progressieve vering iets toe in het geval je de motor voor normaal recreatief gebruik inzet?
Zelf goede ervaring met schokbrekers van YSS, ook weer via @Dutch
 
  • Leuk
Waarderingen: ips
Terug
Bovenaan Onderaan