Banden keuze

Harimau

MF'er
24 sep 2002
248
0
Ik wil graag even advies over banden.

Op dit moment heb ik BT45's er om liggen. De achterband moet in ieder geval vervangen worden, de voorband waarschijnlijk wel binnen een half jaar. Over die BT45's ben ik wel tevreden dus een logische keuze zou zijn om die band er weer om heen te leggen.

Gisteren kwam een motorzaak echter met het voorstel om er Maxxis om te leggen (Promaxx Front resp. Promaxx Rear). Ik kende het merk niet, maar als ik hier op het forum rondkijk zijn de meesten er wel tevreden over. Dat zou een reden zijn om het dan ook maar eens te proberen, vooral omdat ze een stuk goedkoper zijn.

Alleen de voorband is niet in de juist breedte maat te krijgen. Voorgeschreven is 110/90 18H en de leverbare Promaxx Front is 100/90 18H. Als ik het goed begrepen heb scheelt dit 10 mm in de breedte. Volgens de motorzaak maakt dat niet zoveel uit, maar is dat wel zo? Voor iemand die alleen maar rechtuit rijdt waarschijnlijk niet. Mijn rijgedrag is dat ik de bochten zo vlak mogelijk probeer te nemen - ja dat kan ook op een custom :+ - en dan kan ik me voorstellen dat dat uitmaakt.
Wat is jullie mening?

Laatst bewerkt:
maxxis is opzich wel een bekend merk uit de kert wereld.

voor de motor ken ik hem niet ,
maar een smallere band voor zou ik opzich niet doen , wel lagere band dus
110-90 zou dan wel 110-80 kunnen zijn (krijg je wel een teller afwijking door minder hoog meer omwentelingen betekend hogere snelheid op de klok maar is in werkelijkheid lager.

maxxis is opzich wel een bekend merk uit de kert wereld.

voor de motor ken ik hem niet ,
maar een smallere band voor zou ik opzich niet doen, wel lagere band dus
110-90 zou dan wel 110-80 kunnen zijn (krijg je wel een teller afwijking door minder hoog meer omwentelingen betekend hogere snelheid op de klok maar is in werkelijkheid lager.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel enkele keren gehoord dat men met een lagere voorband vaak minder te spreken is over het stuurgedrag.
Of geldt dit alleen bij supersports?

Hallo ik heb een maxxis achterband en ben blij dat deze versleten is. Wat een K-band. Ik rij namelijk door in de winter, en wanneer de band koud is (hele winter) dan is deze veels te hard geen grip in de bochten, bij te veel gas spinnen. Ik werd er ram gek van. En nu naar 5000km is ie eindelijk op. Ik ga weer terug naar de oude vertrouwde BT020.

De band waar jij die positieve verhalen over hoort is de supermaxx en niet de promaxx. Ik zou lekker voor de BT45 gaan, is een topbandje en ik heb zo mijn twijfels over die promaxx. De supermaxx is wel een goede band.

Wat voor band heb jij Hardin?

Terug
Bovenaan Onderaan