Banden kopen in Duitsland

SecOp

MF veteraan
18 jan 2004
11.699
30
Nijmegen
Tja, als je vlak bij de grens woont dan heb je de mogelijkheid om ook bij de buren te shoppen O-) ! En dat kon wel eens heel goedkoop zijn. Zo heb ik in Duitsland Bridgestone BT-010 setjes gezien (nieuw) voor €250,-....
In Nederland is zo'n setje zomaar €400,-. €300,- incl. montage (edit prijsfoutje) :o .
Laat de Duitse prijs excl. montage zijn, dan kan er hooguit €40,- bij komen.

Iemand dezelfde ervaring? Zie ik iets over het hoofd :?
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem, ik heb al een keer een setje laten monteren in duitsland (keulen)

Idd. ongeveer Euro 230,- voor een setje BT010.

En montage was gratis... :}
 
hmmm klinkt goed, ik moet een nieuwe achterband voor mijn 2001 R6, een maat van me kan ze er gratis opzetten, hoe lang is de levertijd? ik ga namelijk maandag over een week op vakantie naar frankrijk met de motor, en welke band raden jullie mij aan ( geld is niet belangrijk ;) ) verder is het toch geen probleem om 2 verschillende merken banden te hebben toch?
 
Geen probleem, ik heb al een keer een setje laten monteren in duitsland (keulen)

Idd. ongeveer Euro 230,- voor een setje BT010.

En montage was gratis... :}
Kijk, da's goed nieuws.... en het scheelt zomaar 50 tot 100 pleuri ;)


hmmm klinkt goed, ik moet een nieuwe achterband voor mijn 2001 R6, een maat van me kan ze er gratis opzetten, hoe lang is de levertijd? ik ga namelijk maandag over een week op vakantie naar frankrijk met de motor, en welke band raden jullie mij aan ( geld is niet belangrijk ;) ) verder is het toch geen probleem om 2 verschillende merken banden te hebben toch?
Ik ben geen voorstander van 2 verschillende bandenmerken, maar daar verschillende
de meningen over ;) .

Als je naar Frankrijk gaat, zou ik een iets hardere band nemen i.v.m. de slijtage.
Een BT-020 of zo?
 
Ik ben geen voorstander van 2 verschillende bandenmerken, maar daar verschillende
de meningen over ;) .

Als je naar Frankrijk gaat, zou ik een iets hardere band nemen i.v.m. de slijtage.
Een BT-020 of zo?

heb er nooit problemen mee gehad met 2 verschillende merken. Heb van alles gecombineerd. Alleen wel altijd een zachtere voorband houden dan achter.

met een BT010 naar frankrijk gaat ook prima trouwens! heb je er thuis ook nog wat aan! met constant rijden op de snelweg vind ik de slijtage echt meevallen, zeker met een (redelijk)nieuwe band.
slijtage is bij fikse acceleratie vele malen groter natuurlijk! })
 
Lange afstanden rijden met de BT010 en 012 gaat prima maar dan moet je wel de aangegeven bandenspanning aan houden.
Dacht voor 2.5. en achter 2.9 als je een lagere bandenspanning neemt gaat het met de slijtage wel erg hard.
Als je eenmaal op de plek van bestemming bent kan je altijd de spanning wat lager zetten ;)
 
ooke thanks :)

Nog ff wat info, we gaan niet via de snelweg, alleen via N wegen, hetgaat er niet om dat we er zo snel mogelijk zijn, maar om het sturen, (we doen 1100 km in 2 dagen)

Maar ik denk dat ik dat setje maar eens ga bestellen :)

Mijn dank is groot ( sorry dat ik je topic heb gebruikt
O-) )
 
Die zijn inderdaad ook goed, heb ze liever wat breder achter want die Bt010/12/20 zijn allemaal 120 achter, als ik het niet mis heb, en dat vind ik wel een beetje te dun. liever een iets dikkere slof, kan je mij vertellen hoe lang je met die diablo`s kan doen? ( gewoon normaal rijden niet uber hard weg rijden ofiets)

Edit: (ik heb nu ook 120/180 en daar kan ik erg plat mee gaan :) dus hou het liever op een band dikte die ik al een beetje ken)
 
Ik zit toch wel heel hard te :9~ bij die diablo`s.
Nu als ik ze gevonden heb, kan je kiezen uit 3 types achter

1)Banden Size: 180/55 ZR 17 M/C TL 73W DIABLO
Banden Profile: DIABLO
Details:
Preis: 145,09 € ( Listenpreis des Herstellers 229,00 € )

2)Banden Size: 180/55 ZR 17 M/C TL 73W DIABLO CORSA
Banden Profile: DIABLO CORSA
Details:
Preis: 151,73 € ( Listenpreis des Herstellers 240,00 € )

3)Banden Size: 180/55 ZR 17 M/C TL 73W DIABLO T
Banden Profile: DIABLO T
Details:
Preis: 145,09 € ( Listenpreis des Herstellers 229,00 € )

En voor: --------------------------------------------------

1) Banden Size: 120/65 ZR 17 M/C TL 56W DIABLO CORSA
Banden Profile: DIABLO CORSA
Details:
Preis: 112,52 € ( Listenpreis des Herstellers 175,00 € )


2) Banden Size: 120/70 ZR 17 M/C TL 58W DIABLO CORSA FRONT
Banden Profile: DIABLO CORSA FRONT
Details:
Preis: 115,54 € ( Listenpreis des Herstellers 180,00 € )

3) Banden Size: 120/70 ZR 17 M/C TL 58W DIABLO FRONT
Banden Profile: DIABLO FRONT
Details:
Preis: 113,12 € ( Listenpreis des Herstellers 176,00 € )

Wat is de beste combo, heb nog niet echt veel verstand van de banden.
alvast bedankt
 
Ik wacht nog even op een antwoord goed :)
anders moet ik weer een andere topic openen en dan krijg ik een slotje omdat ik 2 keer hetzelfde post ;(

want als ik geen antwoord krijg, dan word het niet :] voor mij ;( en dat wil je toch ook niet ofwel ;)


:+
 
gewoon 2x diablo corsa nemen als je vrijwel alleen met droog weer rijdt...en anders gewoon pilot powers nemen.
 
Duitsland is voor zo'n beetje alles wat met motoren en auto's te maken heeft goedkoper als Nederland (behalve diesel), zo ook met banden.
Het loont echt wel de moeite eens over de grens te kijken.

ff kort een lijsje van zaken die in Duitland een stuk goedkoper zijn dan in Nederland:
- electronica (TV, wasmachine, computer e.d)
- sterke drank
- daagse boodschappen
- huizen/onroerend goed (veeeeeeeeeeeeeel goedkoper)
.........

Wat doe ik eigenlijknog in Nederland :?










Ooooooooooooooh ja, ik heb er een hekel aan "Gruss Got" tegen m'n buurman te moeten zeggen :P
 
De DIABLO CORSA is de zachtere uitvoering van de gewonde DIABLO. Ik denk dat je de corsa niet nodig hebt op straat, hooguit alleen voor. Wat een DIABLO T is weet ik niet :?
 
Okee dank je wel. dan ga ik deze bestellen

1)Banden Size: 180/55 ZR 17 M/C TL 73W DIABLO
Banden Profile: DIABLO
Details:
Preis: 145,09 € ( Listenpreis des Herstellers 229,00 € )
 
Okee dank je wel. dan ga ik deze bestellen

1)Banden Size: 180/55 ZR 17 M/C TL 73W DIABLO
Banden Profile: DIABLO
Details:
Preis: 145,09 € ( Listenpreis des Herstellers 229,00 € )
Waar haal je eigenlijk die prijzen vandaan? Waar ga je3 ze bestellen?
 
Dit is ook een leuke site voor banden in Duistland

http://www.motorradreifendirekt.de

Kun je bestellen en meteen bij een duitse bandenzaak af laten leveren (in Nordhorn bijvoorbeeld ). Deze zetten ze er dan voor 10 euro per band op.
 
Je moet het natuurlijk zelf weten waar je koopt maar een setje bt011/010 heb ik nog wel ruim 40euri goedkoper }) zie www.debandenman.nl, restpartij. Ja er komt dan wel 10euro verzendkosten bij ;) .

P.S. Met mynetmoto (markus) heb ik persoonlijk al eens slechte ervaringen gehad (prijs bij offerte was erg veel anders dan bij order en dat binnen 3 dagen tijd). En ja het is natuurlijk vandaag de dag een concurrent van mij maar het is wel een feit en meerdere mensen kunnen dat bevestigen
 
Terug
Bovenaan Onderaan