Banden met langere levensduur

  • Onderwerp starter Anoniempje622
  • Startdatum

Jawellll. Niet iedere motorrijder is een poetser of sleutelaar. Het voornaamste wat ik met de motor doe is rijden en tanken. Schoonmaken en onderhouden is niet mijn ding. Ik laat haar onderhouden en schoonmaken doe ik voor en na de winter.
 
Ik heb onder mijn XS850 triple ook BT45's.
Er is gewoon geen betere band voor de wat oudere motor.
Ja, zachte compound maar ik haal er 15-20K mee en dat met 55-60 echte achterwielpaardjes..kan me niet voorstellen dat een 600 Diffie veel meer heeft.
Dus...hoe rij jij eigenlijk?
Heb wel eens wat anders geprobeerd; Metzelers, Avon, Pirelli..
Stuk voor stuk redelijke banden, maar halen het qua grip in het nat niet bij de Bridgestone.
 
Michelin macadam 50, als die er nog zijn. Bijzonder slijtvast.
 
Ik rijd meestal lekker door, ongeveer de helft binnendoor, bijna geen verkeerslichten en ga als het even kan lekker plat door de bochten of over de rotondes.
 
Je moet gewoon lekker bij de BT's blijven. Zoals gezegd, in antieke maten zijn het gewoon zo'n beetje de beste banden. Ze sturen niet perfect strak, maar met alle respect doet een diversion dat toch niet. De grip in de regen is prima en de levensduur is ook goed.

Ik heb gymkhana gereden op een VFR400R met BT45's eronder (NC21, had nog geen normale maten). Dat ging echt prima... Enige wat vervelend was, was dat ze na hard pushen over het voorwieltje gingen glijden, maar dat zijn wel even wat andere omstandigheden dan op straat.
 
Jawellll. Niet iedere motorrijder is een poetser of sleutelaar. Het voornaamste wat ik met de motor doe is rijden en tanken. Schoonmaken en onderhouden is niet mijn ding. Ik laat haar onderhouden en schoonmaken doe ik voor en na de winter.
Idd :t

Goed punt is dat je weet dat bandendruk en ketting speling regelmatig nagekeken moeten worden. En aangezien je dat zelf niet zo graag doet is het goed te horen dat je dat dan regelmatig laat doen.

Btw: wat zijn eigenlijk de velg- en bandenmaten op jou DIV 600?
 
Btw: wat zijn eigenlijk de velg- en bandenmaten op jou DIV 600?
Dat is dus de weinig gangbare 110/80-17 aan de voorkant, en de nog minder gangbare 130/70-18 aan de achterkant.
Je komt dan uit op inderdaad de BT45 van Bridgestone, de Pilot Activ van Michelin, of de Streetsmart van Dunlop. Ik zou voor de laatste gaan.....
 
Rij een BMW K100 en heb in 30K km nu al 3 achterbanden tot op de draad toe versleten. Letterlijk.
Band nummer4 is ook alweer bijna op.
Waren bridgestone bt en metzeler lasertec banden.
Voorband nummer3 zit er inmiddels ook al op.
Ga denkelijk overstappen op allroad banden omdat die meer profieldiepte hebben.
Hopen dat die dan langer mee gaan.
Meer profieldiepte zegt lang niet altijd iets over de levensduur. Heb je sneller slijtend rubber kan je nog eerder klaar zijn....
 
Michelin pilot street radial was voor mij duidelijk een stap achteruit t.o.v. de bt45 kwa grip en stuurkarakter.
Qua stuurkarakter kan ik geloven, de bandopbouw it totaal anders van een radiaalband t.o.v. een diagonaalband. Qua grip is dat aantoonbaar anders. Als het zo aanvoelde kon je de beschikbare grip gewoon niet overbrengen op het asfalt door bijvoorbeeld verkeerde instelling van vering/demping.
Maar puur technisch gezien heeft het rubber van de Pilot Street Radial meer grip dan dat van de BT45.
 
Qua stuurkarakter kan ik geloven, de bandopbouw it totaal anders van een radiaalband t.o.v. een diagonaalband. Qua grip is dat aantoonbaar anders. Als het zo aanvoelde kon je de beschikbare grip gewoon niet overbrengen op het asfalt door bijvoorbeeld verkeerde instelling van vering/demping.
Maar puur technisch gezien heeft het rubber van de Pilot Street Radial meer grip dan dat van de BT45.

De vering/demping was niet perfect, maar als voorbeeld: met bt45s lukte het om stoppies te maken terwijl de michelins begonnen te slippen voordat het achterwiel omhoog kwam. Grip aan de achterkant heb ik niet getest.
 
Mijn laatste bandje. Battlax 16 of 18... weet het niet eens meer. Geen tijd om goed te lezen want hij was met 2000km gewoon op. Zo glad dat het draad erdoor kwam
 
Terug
Bovenaan Onderaan