Banden met noppen

MichelN

Rookie
19 jul 2017
9
0
Hallo,
Een bandenvraag. Ik heb een gecustomizede Suzuki GS450L uit 1981, het Amerikaanse model. Van een choppertje is-ie veranderd in een scrambler. Gewicht is zo'n 185kg. Mijn vrouw rijdt er op, zij weegt minder. Gecombineerd denk ik zo'n 260kg. En er wordt niet hard gereden. De topsnelheid van de Suzuki was ooit 160km/u maar veel sneller dan 130km/u wordt er nu niet meer gereden. Er moeten nieuwe banden op de Suzuki, liefst met noppen natuurlijk. Momenteel zit er voor een band met de maat 3.00-19 op. In het spatbord is rondom nog zo'n 1cm ruimte. Achter ligt er een 120/90-16 om, daar kan breder ook echt niet i.v.m. de ketting maar qua hoogte is er wel ruimte. Banden waar mijn gedachten naar uitgaan zijn de Bridgestone Trail Wing 39 (voor) en Trail Wing 40 (achter), de Dunlop K460 of de Heidenau Scout K60. Het zijn alle enduro-banden met de focus op weggebruik.
Nu de vragen: Welke maat band kan ik aan de voorkant plaatsen? En achter? Het motorfietsje heeft gietaluminium sterwielen. Moeten daar tubeless banden op gemonteerd worden of kunnen daarop ook banden waar een binnenband in moet gemonteerd worden. Welke banden, in welke maten, met of zonder binnenband adviseren jullie? Verneem het graag. Met groet,
MichelN.
 
Laatst bewerkt:
Op die Suzuki wielen moeten binnenbanden.
Voor zou ik een 3.00 of een 90/90 monteren. Breder wil niet op die velg (als er 1.60 op staat?).
Dat er binnenbanden op deze velgen moeten is voor mij een verrassing! Vind het niet erg. Op het voorwiel - tegen de naaf aan - staat overigens 1•85×19.
 
Voor je 16"achterwiel zijn de K460 en de TW40 je enige keuzes, Na jaren met een NX250 te hebben gereden met een 16"achterwiel weet ik dat de andere merken/typen all/off-roadbanden helaas niet in 16"geleverd worden. De K460 heeft een wat langere levensduur op asfalt.
En als je noppenbanden op een straatmotor leuk/mooi vind, gewoon doen. Ik heb nu een magna met K60 Scout eronder :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan