Banden | Metzeler Sportec M1 vs. Bridgestone BT010

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Ej mensen.

Ik sta straks voor de keuze om verder te rijden met de sportec m1 met megaveel grip of over te stappen naar bijv. de bt010.

Eigenlijk wil ik niet van de metzeler af... maar ik rijd veel snelweg km's en ik moet veeeeel bochten maken om de band rond te houden.. daarnaast is de band erg snel op..

De bt010 heeft in het midden een wat hardere compound zodat ie minder slijt.. so i've heard..

maar ga ik met een bt010 super veel grip inleveren ?


Ik wil niet bezuinigen op banden..laat dat duidelijk zijn.. ben een afweging aan het maken.. wat het grip verschil zou zijn etc. etc.
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik leg nog 1x een nieuwe Sportec achter, omdat de voorband nog niet op is, en ik wel met een set wil blijven rijden.
Bij de daarna volgende vernieuwingsronde echter, weet ik nog niet of ik de M1 blijf rijden. Die band slijt als een gek. Nog geen 3K en al helemaal weg.
Dure bezigheid zo, want ik maak toch wel wat km's in een seizoen |(

Maar de grip en stuurgedrag... (en voorspelbaarheid niet te vergeten) :} :} :}
 
Hmm, moeilijk !
Allereerst geeft de 010 voor jou ruimschoots voldoende grip hoor! Heb zelf geen ervaring met de Sporttec, maar lijken me op hetzelfde niveau te zitten!
Van de 010 weet ik alleen dat IK hem in 4500 km oprij, dat de 012RR er 7800 op blijft en een Macadam niet te verslijten is maar toch voldoende (droge!!) grip heeft om sportief te rijden!

Als ik jou was ging ik voor die "nieuwe" 020 van Bridgestone!

O-)
 
Je geeft zelf meestal aan niet extreem te rijden, denk dat je dan met een bt010 je lol op kan. Mij heeft ie nog nooit in de steek gelaten. :]
Hoe snel een bt010 vierkant wordt weet ik niet, ik rij zo weinig mogelijk snelweg. Ik weet wel dat ie in no-time vierkant is als je met iemand achterop rijdt.

Ik zou ook eens aan een Michelin Pilot Sport denken trouwens. Ook erg goede grip en niet vierkant te krijgen.. :P
 
Als je veel snelweg rijdt neem dan een BT-020 achter en een BT-010 voor.
Heel iets minder grip dan een BT-010 maar houdt het op de snelweg veel langer uit.

De bt010 heeft in het midden een wat hardere compound zodat ie minder slijt.. so i've heard..

Nee geen andere compound dan moet je een BT 45 hebben, voor details zie hier:

Achterband
 
Laatst bewerkt:
Denk ook eens aan de Pirelli Diablo, dat is een doorontwikkeling van de Metzeler Sportec. Verder, een BT010 is echt een goeie band hoor, vooral ook bij kou en regen, maar ook bij flink stoken op het droge. Het is geen circuitband maar daar gebruik je hem toch niet voor.

Ik zou voor de Diablo gaan. 2e keus de BT010, Metzeler zou ik niet nemen.

[me]HagaSan is kei blij met zijn Dunlops GP }) [/me]
 
ja de andere keus zijn dus de nieuwe dunlops D208...

bt020 achter begin ik niet aan...
 
...
Denk ook eens aan de Pirelli Diablo, dat is een doorontwikkeling van de Metzeler Sportec.
...
:?
Metzeler en Pirelli één bedrijf dan?

[me]UltraSub is op zoek naar een band met zelfde grip en voorspelbaarheid, maar meer levensduur
[/me]

Hoeft niet te gek lang te zijn, snap ook wel dat grip zich vertaalt in levensduur...
 
ja de andere keus zijn dus de nieuwe dunlops D208...

bt020 achter begin ik niet aan...

Wat is er mis met een 020 dan volgens jou?? Voorloper van de 020 was de BT 57 die volgens opgave van Bridgestone minder grip (nat en droog),minder snel warm en minder levensduur heeft dan de BT 57! ZOU dus minimaal net zo goed moeten zijn als de BT57 waarmee ik op bv.Assen álles aan de grond kon rijden zonder ook maar de minste problemen!
Tegenwoordig zou deze band voor MIJ niet meer voldoen verw8 ik O-) , maar als ik zo je wensen hoor en je manier van rijden in moet schatten (op DIT moment iig) denk ik dat je veel én lang plezier van een zulke band gaat hebben!
Iig totdat je circuitsessies met de "gevorderden" mee gaat blazen!
Je lijkt me verder geen blabla figuur die voor het "ruige" van een (semi)raceband gaat maar gewoon een goede all-round wegband zoekt waarmee je alle "normale" wegsituaties goed mee onder de voeten uit kunt!

Just my 2 cents!
 
Dunlop misschien nog een optie? :)
Heb me vorige week een D208 laten steken vanachter, en moet zeggen, ben er zeer tevreden van. (geeft me meer vertrouwen dan de Mez1) Snel warm, grip genoeg. Alleen weet ik nog niet wat de levensduur gaat geven...hopelijk meer dan de Mez1.
 
de metzeler gebruik ik tot op het einde.. geen randjes.. maar ook geen rullen..


Reden waarom ik liever niet aan een bt020 begin is puur grip kwestie..

010 heeft een betere grip.. en zonder grip ben je nergens..

liefste zou ik de metzeler blijven rijden maar een bt010 is misschien vergelijkbaar en meer km's mee te maken.. (dan dus al niet meer vergelijkbaar)

Ik wil grip.. als ik een keer scherper moet sturen als ik had verwacht, of als ik keer flink moet remmen..dan wil ik grip.. in nood situatie's wil ik grip.. 010 geeft dat meer als een 020..
 
Reden waarom ik liever niet aan een bt020 begin is puur grip kwestie..

010 heeft een betere grip.. en zonder grip ben je nergens..

Ik denk dat zulke grip met name tussen de oren zit. Er zijn ook mensen die met een macadam alles aan de grond rijden.
Ik rij mijn 020 ook tot op de rand. Af en toe begint de fiets iets te glijden, maar ik denk dat dit voornamelijk door de vering komt. Terwijl ik dacht dat ik de vering nu eindelijk aardig voor elkaar had.

Maar als jij je met een 010 lekkerder voelt op je fiets, dan moet je die er gewoon op gooien :)
 
Op maandag 19 mei 2003 14:24 schreef Mar1tin het volgende:[..verhaal...]!

Just my 2 cents!

:^ , I agree.

Guz, waar ik dat vandaan heb ben ik ff vergeten, volgens mij een motorblad. Voor Ultrasub: het is een bekend feit dat Metzeler onderdeel van Pirelli is.

Capoeirist, het is al geopperd, maar ik denk idd dat een Dunlop D208 een goeie band voor je is. Een BT010 ook maar zal sneller op zijn en of je er echt profijt van hebt weet ik niet. Je kan voor "safe" gaan en de 010 nemen, kost je iets meer maar je hebt zeker een goeie band..
't zit erg tussen de oren. Als ik zelf NIEUWE banden moest kopen nam ik Pirelli Diablo, Bridgestone BT010 of Dunlop D208 (in deze volgorde van 1 naar 3).
 
de metzeler gebruik ik tot op het einde.. geen randjes.. maar ook geen rullen..


Reden waarom ik liever niet aan een bt020 begin is puur grip kwestie..

010 heeft een betere grip.. en zonder grip ben je nergens..

liefste zou ik de metzeler blijven rijden maar een bt010 is misschien vergelijkbaar en meer km's mee te maken.. (dan dus al niet meer vergelijkbaar)

Ik wil grip.. als ik een keer scherper moet sturen als ik had verwacht, of als ik keer flink moet remmen..dan wil ik grip.. in nood situatie's wil ik grip.. 010 geeft dat meer als een 020..


Gooi er dan SC street's onder als grip zo belanrijk is.

Ik heb het idee dat je iets wil wat niet samen gaat levensduur en heel veel grip.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zal die 020 ook nog wel genoeg grip bieden hoor. Alleen de 020 wordt als sport-toer verkocht en dat zit dan toch niet zo lekker tussen de oren (bij mij niet tenminste). Als ze hem als sportband zouden verkopen had ik hem er waarschijnlijk wel gewoon onder liggen... |( :P :P
 
Op maandag 19 mei 2003 14:46 schreef Gertjan het volgende:Gooi er dan SC street's onder als grip zo belanrijk is.

:^

Maar rij deze wel eerst goed/beter warm })
Eerder genoemde banden maak ik een kneedown binnen de km mee indien 20 graden buitentemperatuur!!
En NEE, ik heb géén lange pootjes O-)
 
Wat is er mis met een 020 dan volgens jou?? Voorloper van de 020 was de BT 57 die volgens opgave van Bridgestone minder grip (nat en droog),minder snel warm en minder levensduur heeft dan de BT 57! ZOU dus minimaal net zo goed moeten zijn als de BT57 waarmee ik op bv.Assen álles aan de grond kon rijden zonder ook maar de minste problemen!


Met welke 2-wieler?
 
Met welke 2-wieler?

full



}) , niet met m'n R1 tje idd :P
Wél nagenoeg dezelfde rondetijden trouwens! :X
Ruim 8000 km gereden met die BT 057 !! Daarna ingeruild terwijl er nog ruim profiel op zat :)
 
Waarschijnlijk zal die 020 ook nog wel genoeg grip bieden hoor. Alleen de 020 wordt als sport-toer verkocht en dat zit dan toch niet zo lekker tussen de oren (bij mij niet tenminste). Als ze hem als sportband zouden verkopen had ik hem er waarschijnlijk wel gewoon onder liggen... |( :P :P


:^



})
Veel zit tussen de oren idd, maar eenieder moet rijden wat ie zelf wil!
Maar als je om adviezen/raad vraagt krijg je die ook :}
Enigste GOEDE ervaring die ik met Metzelers heb zijn de Rennsports!!!!!!!!!!!
Rest is "bagger" ;(
(Sportec's weet ik dus niet hè ) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan