Banden | Metzeler Sportec M1 vs. Bridgestone BT010

Ik ga voor de BT 020. Lijkt me wel makkelijk als ik komende vakantie niet halverwege mijn band hoef te wisselen...
Weet iemand toevallig een adresje in de buurt van Eindhoven waar ze deze banden, met leuke korting natuurlijk, verkopen?
 
Nog even over de BT010 en BT020, want ik zit ook te twijfelen tussen deze 2 voor achter!!

Want ik er van begrijp heeft de BT020 dezelfde compound als de BT010, alleen heeft het middenstuk van de BT020 een iets hardere compound, toch....???
Dus de buitenkanten van beide banden zijn even zacht!?!?

Of heb ik het fout??
Nee dat is niet waar.
Het is ook niet zo schijnbaar dat het echt een andere compound is maar dat Bridgestone een techniek gebruikt om het rubber te verdichtten, waardoor het rubber dus ook harder wordt. Compound van de 010 en 020 is wel totaal anders.
Zo heb ik het me laten vertellen althans.

Dre Pistolet, no offence hoor.. zou best kunnen wat je zegt. Maar dat is dan niet in overeenstemming met de D208 rijders die ik ken...
MF'er WheelyFool heeft ook een D208, en na iets van 1700km is er amper aan te zien dat er mee gereden is.. supernet bandje!
 
Tja, de beste manier is het zelf te testen natuurlijk. Er hangt ook veel af van de manier waarop je er mee rijdt. Over één ding zijn we het toch eens: het is een dijk van een band.

Over de BT020, de doorontwikkeling ervan, de BT020NT moet echt de moeite zijn en die heeft dus zeker een andere compound.
 
Ik ga voor de BT 020. Lijkt me wel makkelijk als ik komende vakantie niet halverwege mijn band hoef te wisselen...
Weet iemand toevallig een adresje in de buurt van Eindhoven waar ze deze banden, met leuke korting natuurlijk, verkopen?

Probeer het dan eens in Oisterwijk, bij Paul & Frank Ligt! Ik ga daar volgende week ook een nieuwe voorband op laten leggen, een voorband BT010 kost 114 euro, en een achterband 147 euro!! (voor 120, achter 160)
Als je je motor brengt haalt hij de banden er zelf af voor maar 8 euro :) , en wanneer je met losse banden komt is het gratis!! (de montage dan he ;)
 
bandentopics, eindeloze discussie.

Mijn statement: met een Pirelli Diablo of BT010 heb je een prima band qua levensduur en grip!! Beter als de Sportec.

Ehm..over de Diablo's...ik heb altijd Bridgestone gereden, en de stap gemaakt naar Pirelli. Echt een superband qua grip, maar levensduur, ehm... :X

Ik heb na ik gok 2500km de achterband moeten vervangen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik wheelies heb geoefend, is niet bevorderlijk voor de achterband natuurlijk!
 
Ehm..over de Diablo's...ik heb altijd Bridgestone gereden, en de stap gemaakt naar Pirelli. Echt een superband qua grip, maar levensduur, ehm... :X

Ik heb na ik gok 2500km de achterband moeten vervangen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik wheelies heb geoefend, is niet bevorderlijk voor de achterband natuurlijk!
Hmm, maat van me doet er ongeveer net zo lang mee als met 010's.. heb jij die gehad en hoe lang gingen ze mee?

Ook Mf'er Voske heeft een Diablo achter en is er zeer content mee... zondag nog over gehad.
 
Moeilijks..

ik ga eens even diep nadenken over misschien de nieuwe 020 en dan 010 voor..

moet er op den duur toch aan geloven..
 
Ehm..over de Diablo's...ik heb altijd Bridgestone gereden, en de stap gemaakt naar Pirelli. Echt een superband qua grip, maar levensduur, ehm... :X

Ik heb na ik gok 2500km de achterband moeten vervangen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik wheelies heb geoefend, is niet bevorderlijk voor de achterband natuurlijk!

He DudeR, ken je het verschil tussen een Metzeler RS2 en die Pirellies van je? ben daar wel benieuwd naar, ik heb niet zo'n verstand ervan, maar op mijn zx6 had ik een rs2 achter erop liggen en die voelde super kwa grip.
 
He DudeR, ken je het verschil tussen een Metzeler RS2 en die Pirellies van je? ben daar wel benieuwd naar, ik heb niet zo'n verstand ervan, maar op mijn zx6 had ik een rs2 achter erop liggen en die voelde super kwa grip.
RS is een Rennsport, die plakt wel ja.. gemaakt voor het circuit. De Diablo is meer een straatband, meer profiel en -in principe- een langere levensduur.. en betere nat-weer eigenschappen en bij koud weer.
 
RS is een Rennsport, die plakt wel ja.. gemaakt voor het circuit. De Diablo is meer een straatband, meer profiel en -in principe- een langere levensduur.. en betere nat-weer eigenschappen en bij koud weer.

Thnx mama-san, maar mag je er dan wel mee op de weg????
 
Op maandag 19 mei 2003 14:24 schreef Mar1tin het volgende:Je lijkt me verder geen blabla figuur die voor het "ruige" van een (semi)raceband gaat maar gewoon een goede all-round wegband zoekt waarmee je alle "normale" wegsituaties goed mee onder de voeten uit kunt!

Just my 2 cents!

:^

BT020 is een zeer goede allround band.
Vooral omdat je zoveel autoweg rijd is hij aan te raden.

Ik rijd op dit moment ook veel autoweg, en mijn BT020 achter is na 6000km net zo versleten als de BT010 die ik voor heb.
 
capoerist, ik maak voor jouw een aanbiedinkje zodat je in iig niet naar de voorkeuren van iemand anders hoeft te luisteren, het blijft toch een persoonlijke questy, het zit toch bij iedereen tussen de oren en natuurlijk niet te vergeten, we geven allemaal anders gas en sturen allemaal anders in.........dus ik ga je het advies geven, neem de band waar je je veilig en lekker bij voelt,

wat betaal je nu voor een setje Metz. dan?

Krommie
 
capoerist, ik maak voor jouw een aanbiedinkje zodat je in iig niet naar de voorkeuren van iemand anders hoeft te luisteren,

Hij vraagt toch naar de adviezen en voorkeuren van anderen :?

Als hij er dan toch niet naar wilde luisteren, had hij de vraag vast en zeker nooit gesteld. :X
 
Ik denk dat een band net zo persoonlijk is als een motor!

Ik heb een Yamaha Thundercat en daar zitten nu Metzeler sportec M1's onder.
Mijn achterband is nog niet helemaal weg maar is toch aan vervanging toe binnenkort. Ik ben naar een zeer goede bandenzaak geweest in de buurt voor info!
Ik zei, ik ben dalijk een beginnende motorrijder,(ben nog bezig met rijbewijs!) en wil een goede achterband hebben.
Ik had dus ook interesse in de BT-010 vanwege dat dubbel compound verhaal.

Ik wist dus ook niet wat ik zou moeten kiezen en heb het daar gevraagd.
Hij gaf als advies (als je je motor voor woon/werkverkeer gebruikt) de bt-010 een zeer goede keuze is, maar aangezien mijn voorband nog zo goed als nieuw is, vind hij het niet zo verstandig om met 2 verschillende banden te gaan rijden. Dit vanwege, ander profiel, rubber, eigenschappen van de banden etc.

Ik wil toch overstappen op de bt-010 aangezien mijn zwager en zijn hele familie daar fantastische ervaringen mee hebben. En er zijn ook honderden mensen die geweldige ervaringen hebben met andere merken. Ik wil dalijk niet een vierkante achterband, aangezien ik dalijk niet al plat door de bocht zal gaan als beginner zijnde. Dus BT-010 is voor mij de keuze!

Al met al een heel verhaal maar is naar mijn mening erg persoonlijk dus.

Ik zou zeggen, Probeer de BT-010 :)
 
Ik heb de BT-012 voor en achter erop liggen.
Lekker warm rijden en plakken doen de bandjes !!!!
heb echt plezier van deze bandjes. Ik rij ze mooi rond de hele tijd.
Ook met nat weer zijn ze goed handelbaar. (niet dat ik veel rij met nat weer :? )
maar ik raad ze je zeker aan !!! Weet zeker dat ze je zullen bevallen :]
 
wat je ook kan doen is ff op de MCN site kijken (of een andere) naar een test rapportje, daar staat meestal wel wat bij. Voor mijn VFR750 stond daar dat de Avon Azaro sport het helemaal was en die heb ik er toen ook op laten leggen. Mooi setje en mijn dealer was er niet op gekomen. Die wilde er Metzelers op leggen. Hele discussie maar hij heeft ze gewoon besteld, ik was er na een paar kms al blij mee en bij nader inzien vond hij het zelf ook allemaal erg mooi :)
 
Ik denk dat een band net zo persoonlijk is als een motor!Ik wist dus ook niet wat ik zou moeten kiezen en heb het daar gevraagd.
Hij gaf als advies (als je je motor voor woon/werkverkeer gebruikt) de bt-010 een zeer goede keuze is, maar aangezien mijn voorband nog zo goed als nieuw is, vind hij het niet zo verstandig om met 2 verschillende banden te gaan rijden. Dit vanwege, ander profiel, rubber, eigenschappen van de banden etc.
Met een BT-010 is niks mis maar er zijn meer goeie banden -en ook betere.
Maar je kan gerust een BT achterop gooien en een Metzeler voor, daar is weinig kwaad mee. Met 2 nieuwe banden zou ik altijd dezelfde pakken, maar om de voorband nog op te rijden met een andere band, why not..

Ik denk ook dat een BT-010 voor veel mensen nodeloos zacht is. Pas als je op een Cat erg sportief rijdt heb je daar wat aan denk ik, voor 80% zal een BT020 goed genoeg zijn en het verschil niet of nauwelijks merkbaar.
Maar; ik zal er niet mee zitten als iedereen zacht rijdt; is goed voor de handel en economie ;) .

Marc/Krommie, doen jullie ook veel in banden? Scherpe prijzen?
 
Met een BT-010 is niks mis maar er zijn meer goeie banden -en ook betere.
Maar je kan gerust een BT achterop gooien en een Metzeler voor, daar is weinig kwaad mee. Met 2 nieuwe banden zou ik altijd dezelfde pakken, maar om de voorband nog op te rijden met een andere band, why not..

Ik denk ook dat een BT-010 voor veel mensen nodeloos zacht is. Pas als je op een Cat erg sportief rijdt heb je daar wat aan denk ik, voor 80% zal een BT020 goed genoeg zijn en het verschil niet of nauwelijks merkbaar.
Maar; ik zal er niet mee zitten als iedereen zacht rijdt; is goed voor de handel en economie ;) .

Marc/Krommie, doen jullie ook veel in banden? Scherpe prijzen?

Hahahaha.....het is zeker goed voor de handel Haga-san! *D
Maargoed, als ik dalijk op mijn cat stap heb ik totaal geen rijervaring enzo.
Ja de lessen die ik heb op mijn Honda CB500! :?
Maar daar zit nogal een verschil in tussen die 2 motoren qua rijgedrag. (niet alleen rijgedrag natuurlijk) oog wilt ook wat! :P :9

Ik heb gekozen voor de BT-010 i.v.m. zachte voorband.
Mij werd afgeraden om verschillende hardheden en merken onder een fiets te gooien! Plus dat ik zoveel mogelijk wil blijven plakken op de weg in het begin! (met mijn banden dan hè!) :)

dus vandaar! :)

maar de bt-020 zijn ook goeie banden waar ik ook idd aan gedacht had.

En er zijn ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel goeie andere merken. :)
 
Koop een BT012SS. Extreem hoge grip op droog (en nat)...kijk maar naar de Belgische kawacup...rijden ze allemaal met bt012ss rond op het circuit...en in de regen kneedown. Die band haalt best wel veel kilometers als je er met verstand mee rijdt. Autostrade aan een rustig aanvaardbaar tempo (max 140)en niet steeds HARD optrekken en die band gaat normaal 6-7-8000km mee...meer als een sportec en bt010...en daarbij heeft hij meer grip. Ik ben er uiterst tevreden mee. Hij heeft nu 2000km, ziet er prima uit...ga nog dag circuit doen en een reisje Italië. Moet dit halen.
 
Nou even een update dan :

Heb ongeval gehad buiten mijn schuld, gelukkig genoeg grip gehad om manouvre's te kunnen maken..

Haga : na ongeval hebben we 200km/h gereden in duitsland.. 150km heen en terug.. band was ram kaal in het midden en zijkant schoot ook op. Dus die metzeler heeft de 3000km niet gehaald ;)


Nu aan het kijken voor een gsx-r 600/750..

Komen 010's onder.. misschien achter een 020NT omdat ik veel rechte stukken moet maken... heb de band onder een zzr 1100 (echt getuned) aan het werk gezien, en plakte goed, niet super goed , maar wel goed. Dus tja..

maar eens afwachten..


ow en aanbiedingen.. das aardig bedoeld maar koop alles bij vast adres..
 
Koop een BT012SS. Extreem hoge grip op droog (en nat)...kijk maar naar de Belgische kawacup...rijden ze allemaal met bt012ss rond op het circuit...en in de regen kneedown. Die band haalt best wel veel kilometers als je er met verstand mee rijdt. Autostrade aan een rustig aanvaardbaar tempo (max 140)en niet steeds HARD optrekken en die band gaat normaal 6-7-8000km mee...meer als een sportec en bt010...en daarbij heeft hij meer grip. Ik ben er uiterst tevreden mee. Hij heeft nu 2000km, ziet er prima uit...ga nog dag circuit doen en een reisje Italië. Moet dit halen.
Meer als een BT010? ik ken wel andere ervaringen. Een 012SS is gewoon zachter, klaar af.. bij extreem sportief gebruik zal hij het wellicht langer houden, op straat zeker niet.
En zoals je zei RACEN ze ermee... zou het dan een zachte band zijn???
 
Terug
Bovenaan Onderaan