banden montage apparaat

jerome_mattie

Die hard MF'er
10 feb 2004
373
0
ik zag net een band-montage-apparaat voor doe-het-zelf staan op marktplaats.

werken die dingen wel, of kun je beter gewoon met je 3 bandenlichters blijven werken.

heeft iemand hier ervaring mee, want mij lijkt het wel een handig ding, maar als het niet werkt.

en hoe duur zijn die dingen in de winkel en waar zijn ze te krijgen??

zie attachment, weet alweer niet hoe die foto erbij geplaats kan worden.

Bijlage: bandmontage.jpg
 
bedankt voor je snelle reactie,

maar zo zag ik deze blauwe, met 3 poten (tussen de randen) en 4 poten (en poot in het midden om as in te leggen), zit er verschil in functioneren.

en wat is de nieuwprijs van zon dingen??
 
dingen -en: wat is de prijs van zon ding?

is 75 euro veel?

€72 voor 17-inch velgen.
Nieuw bij www.bonmotoren.nl

bandenapp.jpg
 
hey perfect, 75 euro valt dan nog mee!!

die wat op marktplaats stond schreef erbij voor maten 17-21 inch, dus die bovenste ring kan er niet af.

werkt zon universeel dan wel goed?

want die foto van bonmotoren ziet er wat steviger uit, niet?
 
Werk prima, veel sneller als met bandenlichters.
Veel sneller als met bandenlichters :? :?
Je doed met dit ding niks anders dan de band naar binnen drukken zodat je hem daarna met bandenlichters kunt demonteren.
 
Het is zelfs noodzakelijk als je zelf je banden wilt vervangen.
Anders krijg je je band niet over het randje in je velg gedrukt.


Nou, het lukt ook wel zonder hoor *D

Maar dat was 1 keer en nooit meer.
Het kostte wel wat zweet en wat vloeken, maar het lukte wel.
 
dus dan is zon ding wel handig?

of werkt dat ook niet echt?

kan iemand me eens duidelijk maken hoe het dan werkt!! :}
 
dus dan is zon ding wel handig?

of werkt dat ook niet echt?

kan iemand me eens duidelijk maken hoe het dan werkt!! :}
Je legd je wiel op het demonteerapparaat zoals op de foto te zien is, dan druk je de hefboom naar beneden waardoor je de band naar het midden van de velg drukt.
Als dat gebeurt is kan je met een bandijzer de band over de velgrand eraf wippen.
Eigenlijk hetzelfde als met een fietsband.
ik heb het in het begin ook wel eens zonder geprobeerd, maar dat is bijna niet te doen.
 
zo'n ding werkt alleen als de band er nog niet te lang op ligt...als de band er een half jaar ofzo opligt ,plakt hij te hard tegen de velg en lukt het enkel met een pneumatisch bandenmachine.Toch met mijn type(Bon)...
 
zo'n ding werkt alleen als de band er nog niet te lang op ligt...als de band er een half jaar ofzo opligt ,plakt hij te hard tegen de velg en lukt het enkel met een pneumatisch bandenmachine.Toch met mijn type(Bon)...
Het ding van bon werkt niet helemaal perfect. Als je hard duwd dan duw je het schepje helemaal onder de velgrand.
Je kunt het beste een gaatje in de hefboom bij boren waardoor het armpje rechter komt staan. Daarmee moet dat probleem zijn verholpen.
 
zo'n ding werkt alleen als de band er nog niet te lang op ligt...als de band er een half jaar ofzo opligt ,plakt hij te hard tegen de velg en lukt het enkel met een pneumatisch bandenmachine.Toch met mijn type(Bon)...

Ik heb pas met zo'n ding een oude macadam van een velg af gedrukt, gaat perfect hoor. Je kan heel veel kracht zetten.
Ik heb het banden apparaat overigens ba polo.de gekocht. Die heeft ook een pen in het midden waardoor je wiel niet weg kan glijden. Nou had ik pas een wiel waar die as niet in paste, dat was erg onhadig. Dus die as is voor mij onmisbaar, ga ik dus maar ff afdraaien.
 
Veel sneller als met bandenlichters :? :?
Je doed met dit ding niks anders dan de band naar binnen drukken zodat je hem daarna met bandenlichters kunt demonteren.


Ik bedoelde veel sneller als met alleen bandenlichters. Ik gebruik het alleen voor crossbanden en dat gaat prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan