Banden netjes verwijderen van de velg

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.752
16.499
Ik heb een setje BMW S1000RR aluminium wielen met Supercorsa's er op verkocht, maar om ze makkelijk op te sturen ben ik overeen gekomen om de banden er af te halen.
_DSC4699.jpg
_DSC4698.jpg

Nu heb ik geen bandenapparaat en van vijftien jaar geleden weet ik dat het nog wel een gedoe was.

De truuk met de schop ken ik, maar ik wil het natuurlijk wel netjes doen.
Al heb ik het geld al binnen. :+ :P

Ik dacht zelf met een Stanleymes de band in het midden door te halen en daarna met de flex de staalgordel aan de zijkant door te slijpen (plankje hout er tussen).

Of kan het makkelijker? :) :)
 
Laatst bewerkt:

4 euro


15 euro
 
Bandenboer. Alleen dr af en dus ook niks balanceren hoeft de wereld niet te kosten. Vermoed minder dan 3 afgebroken stanlymessen en een verbrande slijpschijf...
Ja, is een optie. Mijn vaste adres is zo ongeveer vijfentwintig kilometer rijden.
En ik dacht zelf oplossen. ;)
 
Gat in de band boren en dan helemaal rondom met de decoupeerzaag zodat die twee helften wordt, dan gaat de band best makkelijk van de velgrand af.
De decoupeerzaag dacht ik ook nog even aan inderdaad. :9
De opening (hout)boren is wel nieuwe input. :t :}

Ik zal er eerst wat lucht uit laten lopen. :+
 
Ik heb laatst twee nieuwe banden op mijn Honda gebeund, een van 19 inch en een van 15 inch en het is goed te doen met velgbeschermers en bandenlichters. Maar ik moet er bij zeggen dat een autoband makkelijker gaat.
 
Makkelijkst: banden laten zitten en een grotere verpakking zoeken, een na makkelijkst is naar een bandenboer gaan en ze voor een paar euro te laten demonteren.

Het meeste werk is zelf gaan klooien.
Ik heb op de motor twee keer velgen opgehaald met en zonder banden en een keer alleen een setje banden.
Alles rond de honderd kilometer van huis.
Daar heb ik mij wel wat op verkeken.
De diameter van 17' banden is best wel groot.
En als ik ze er af haal dan kom ik ook makkelijker onder het maximale gewicht van het pakket (23 kilo). :)
Vooral omdat er ook nog een extra setje remschijven bij komt.
PSX_20220213_130355.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan