Zojuist een leuke vakantie in Schotland gehad, maar wel in de praktijk geleerd hoe onhandig het is als je in de middle of semi-nowhere met een lekke band komt te staan. Bij voorkeur op zondag zodat ze ook nog geen garages kunnen bellen over wie er in staat is om een motorband te repareren.
Dus: Op de volgende vakantie gaat er een noodreparatie setje mee. Nou zijn er 3 soorten, zo te zien:
De klassieke prop: Bihr Banden Reparatieset (Luxe)
Een soort rubber parapluutjes: Stop & Go 6000 Tubeless Puncture Pilot Tire Repair Kit w/Air Compresso
Bussen foam. (Maar daar lees je eigenlijk weinig positiefs over)
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Voordelen/nadelen van de verschillende methodes? Goede/slechte merken van die proppen.
Juist ook als het gat niet veroorzaakt wordt door een mooi rond spijkertje maar iets scherps wat op de weg is achtergebleven.
Zo te zien is het ook handiger om voor een compressortje te zorgen dan met die CO2 patronen te werken, zeker als er een forse achterband opgepompt moet worden.
Het gaat hier dus specifiek om een noodreparatie. Daarna zodra mogelijk naar de bandenboer voor een professionele reparatie/vervanging (dus ook niet geïnteresseerd in discussies over hoe veilig de reparatie op lange termijn is). Maar ik wil graag door kunnen rijden naar het hotel of B&B, en het vanaf daar verder uit kunnen zoeken, ipv afhankelijk zijn van een berger.
Adviezen, tips, ervaringen?
Dus: Op de volgende vakantie gaat er een noodreparatie setje mee. Nou zijn er 3 soorten, zo te zien:
De klassieke prop: Bihr Banden Reparatieset (Luxe)
Een soort rubber parapluutjes: Stop & Go 6000 Tubeless Puncture Pilot Tire Repair Kit w/Air Compresso
Bussen foam. (Maar daar lees je eigenlijk weinig positiefs over)
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Voordelen/nadelen van de verschillende methodes? Goede/slechte merken van die proppen.
Juist ook als het gat niet veroorzaakt wordt door een mooi rond spijkertje maar iets scherps wat op de weg is achtergebleven.
Zo te zien is het ook handiger om voor een compressortje te zorgen dan met die CO2 patronen te werken, zeker als er een forse achterband opgepompt moet worden.
Het gaat hier dus specifiek om een noodreparatie. Daarna zodra mogelijk naar de bandenboer voor een professionele reparatie/vervanging (dus ook niet geïnteresseerd in discussies over hoe veilig de reparatie op lange termijn is). Maar ik wil graag door kunnen rijden naar het hotel of B&B, en het vanaf daar verder uit kunnen zoeken, ipv afhankelijk zijn van een berger.
Adviezen, tips, ervaringen?