Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
De PIRELLI SCORPION RALLY STR is voor onbepaalde tijd niet leverbaar bij de producent ( code rood)... het is altijd wat bij PIRELLI -O-

Ik heb er niet mee gereden, enkel mee gereden zien worden. Viel in t zand/modder aardig tegen leek t. Voor zo'n nop achtige band iig.
 
Los zand zeker goed. In blubber doen de K60's t alleen zeker net zo goed als niet beter. Krijg je verder wel veel meer band voor.

Zelf ben ik heel benieuwd naar de Anakee Wild. Zien dr uit alsof ze beter lossen dan TKC80.
 
Voor in de blubber zijn toch blijkbaar erg weinig banden goed ... tenzij je echte crossbanden neemt., maar die zijn niet geschikt voor ons type van motor...
Ik zou al blij zijn met offroadbanden die wat redelijke grip bieden op de steenpistes in mijn regio.
 
Momenteel een Continental TKC80 m&s 140/80/18 achter op de KTM liggen met 1,2bar omdat ik wat minder "hardcore" ga. Ik heb de afgelopen dagen een stuk TET van Groesbeek naar Someren gereden maar ben niet enthousiast over die band. Op harde stukken en asfalt een prima ding maar zodra het wat losser begint te worden en op gras, is alle grip gewoon weg.De week ervoor hetzelfde stuk gereden met een versleten Pirelli Garacross (nog 5mm nopjes) die had vele malen meer grip . Hij blijft erop liggen maar mijn rijstijl moet drastisch veranderen (en dat is misschien maar goed ook).
Let wel, ik gedraag me niet als een "hooligan"maar af en toe zijn er van die bochten waar je zo lekker doorheen kunt vegen. Maar dat doe ik met deze band dus niet meer. De achterkant komt je zo voorbij. Al het andere wat ik erop gehad heb , had dat probleem (eigenschap) niet.
Ps ik durf de voorband ,die ik nog heb liggen, er nog niet op te leggen maar dat komt nog wel een keer. ;)
 
wat is de zandrit?
vandaag de dunlop trail mission gemonteerd voor een alroad vakantie van 4 weken
de bandjes voor de eerste 100km ingereden
klein stukje ofroad
onroad kan je er goed agresief op rijden, plat door de bocht
ik heb deze zitten op een ktm790r adventure
over 4 weken heb ik mijn oordeel
mzl

Ps, de achterband glijd als het regent
dunlop mission trail na 7000km
banden zijn zeker niet op de helft
de trip naar italie waar ik ook de tet gereden heb vanaf de haven omhoog tot aan de aansluiting naar zwitserland
en zwitserland natuurlijk, alleen asfalt en een klein stukje frankrijk, waar ik op teveel singele tracks reed
niet te doen met volle bepakking en een beetje moe na 3.5 week
banden gaven goede grip op de stenige ofroad tracks
gelukkig was het al die tijd redelijk droog
van het glijden op natte wegen met deze band heb ik weinig gemerkt
had een halve dag regen in zwitserland
1 zwiepertje tijdens inhalen op een witte streep dat was alles
denk dat ik de 15000km wel kan halen met deze banden
foto,s volgen nog van de banden
mzl
 
:t
 

Bijlagen

  • IMG_20200929_123645.jpg
    IMG_20200929_123645.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 17
  • IMG_20200929_123702.jpg
    IMG_20200929_123702.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 23
vandaag de dunlop trail mission gemonteerd voor een alroad vakantie van 4 weken
de bandjes voor de eerste 100km ingereden
klein stukje ofroad
onroad kan je er goed agresief op rijden, plat door de bocht
ik heb deze zitten op een ktm790r adventure
over 4 weken heb ik mijn oordeel
mzl

Ps, de achterband glijd als het regent

Beste @Andere Koek even een vraag zou jij de Dunlops Mission ook aanbevelen voor andere dagelijkse weggebruikers, met het oogpunt regen en snelweg en ik zie jou achterband behoorlijk veel scheurtjes vertonen
 
Laatst bewerkt:
die scheurtjes heb je na al dat offroad , +- 3500km
bij gewoon asfalt gebruik zullen er geen stukken rubber afscheuren langs een scherpe steen :o
die zal je wel ontwijken dan :]
de band heeft gedaan wat die moest doen zonder versleten thuis te komen *O*
mijn oordeel :t
 
Heb er metzeler mc360 mid hard op liggen, voldoen prima op gravel en bospaden met verkantingen. Ook op asfalt best goed te doen behalve het afrolgeluid als een tractor. Maar dat is met grove noppen toch al snel. Max 130 kmh maar harder ga ik toch niet. Onlangs nog dagtrip naar Lux gemaakt en dat ging ook prima...
 
Ik zal jullie de details over het wat of waarom besparen, of klik hieronder ;)

Voor mijn bike was ik eigenlijk op zoek naar een setje offroad wielen (van 3 modellen zou dit perfect passen). Nu heb ik echter de kans om tegen een net prijsje een setje spaakwielen voor mijn motor op de kop te tikken in de zelfde maat als ik nu heb (100/90 x 19 voor ||| 130/80 x 17 achter).

Als ik die set koop, is het idee om die set in de winter te gebruiken met een wat meer allroad gerichte band. Dan zijn de paden en dergelijke namelijk veel rustiger (en de weg een minder leuke optie ivm regen, bladeren etc,). Dus ik zoek banden die op een motor van ca 185 kg (wel met zware rijder :P ) lekker rijden. De stepjes hoeven echt niet aan de grond op het asfalt, maar de band moet vooral voorspelbaar zijn op de weg. Een beetje levensduur is wel handig daar ik toch drie kwartier op de snelweg zit om bijvoorbeeld op de tet te gaan rijden. Een beetje affiniteit met blubber is zeker ook wel prettig. De band moet ook met tubes te rijden zijn,

Op mijn strada set ga ik gewoon voor de Pirelli Rally STR (als mn tourance exps op zijn), maar die houd ik voor de zomer als bochtengedrag weer belangrijker wordt dan paadjes.

Kortom ik zoek voor de maten [100/90 x 19 voor ||| 130/80 x 17 achter] een band die:
  • Voorspelbaar is op de weg, ook met regen en dergelijke (hoeft absoluut geen racemonster te zijn)
  • Redelijk zijn in de blubber
  • De band moet met tubes te rijden zijn (velgen zijn niet geschikt voor tubeless)
  • Een levensduur van 7-8k kilometer of meer op een motor van 185kg is een pré.
Helaas houden de opties bij een 19 inch voorwiel vrij snel op, een dunlop 606 ofzo valt dus al af.
 
heidenau k60 scout👍ik weet niet of ze t zolang volhouden ,maar ze bevallen mij opperbest 👍v+a 2 bar erin en 👍
 
Enige waar de K60 echt tekort schiet is in heel erg mul dun zand. Wat we in NL hebben gaat prima. Maar in de Sahara zijn ze wat minder succesvol.
De TKC80 ging bij mij ca 4000 tot 6000 mee, wel op de 990.
K60 zo'n 12000, is nog wel bruikbaar voor de straat er af gegaan, maar het off-road was er wel af.
 
Heidenau K60 heb ik jaren terug om mn beemer gehad (zelfde bandenmaat). Weet niet of dat de scout was, of dat de banden nog veranderd zijn, maar op 5.000 kilometer waren die toch wel ver heen (wel in de zomer).

Als ik jullie comments zo zien zullen het Mitas E07 worden.
 
Heidenau K60 heb ik jaren terug om mn beemer gehad (zelfde bandenmaat). Weet niet of dat de scout was, of dat de banden nog veranderd zijn, maar op 5.000 kilometer waren die toch wel ver heen (wel in de zomer).

Dat was dan waarschijnlijk niet de Scout, die is juist heel erg slijtvast. Ik heb er al meerdere keren mee over de 12.000km gereden, dan waren ze wel erg vierkant, maar wettelijk gezien nog niet eens helemaal op. Hangt ook wel een beetje van de motor en je rechterhand af uiteraard, maar ook met temperaturen boven de 30 graden met bagage in de bergen haal ik er met gemak 10.000 uit.
 
Dat was dan waarschijnlijk niet de Scout, die is juist heel erg slijtvast. Ik heb er al meerdere keren mee over de 12.000km gereden, dan waren ze wel erg vierkant, maar wettelijk gezien nog niet eens helemaal op. Hangt ook wel een beetje van de motor en je rechterhand af uiteraard, maar ook met temperaturen boven de 30 graden met bagage in de bergen haal ik er met gemak 10.000 uit.
Mee eens, ik deed met de Scout zeker 12000 km op mijn Triumph Tiger.
 
even draadje afstoffen..
ben conties tkc80 of dunlop 908 (of 809 806 🤔)???
en andere bandjes voor achterop aan t overwegen.
ongeveer 70 road/ 30 ernaast..
veel doorgelezen, maar wordt op gegeven moment iets als bomen en t bos..

andere tips?
tbv enduro 450..
👍🏽👍🏽
 
Op de enduro 520 konden we de OTR Staphorst wel rondkomen op de TKC 80 al lossen ze modder wel relatief slecht in mijn ervaring. Eigenlijk ben ik er helemaal niet zo gek op.
Als je er ook echt km's mee wilt maken is een Heidenau K60 ook niet mis. Neem je smaller dan 150 breed achterop heb je gewoon blokken ipv die streep over het midden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan