Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Op de enduro 520 konden we de OTR Staphorst wel rondkomen op de TKC 80 al lossen ze modder wel relatief slecht in mijn ervaring. Eigenlijk ben ik er helemaal niet zo gek op.
Als je er ook echt km's mee wilt maken is een Heidenau K60 ook niet mis. Neem je smaller dan 150 breed achterop heb je gewoon blokken ipv die streep over het midden.
Wel de Scout nemen dan. Heeft iets meer grip.
 
even draadje afstoffen..
ben conties tkc80 of dunlop 908 (of 809 806 🤔)???
en andere bandjes voor achterop aan t overwegen.
ongeveer 70 road/ 30 ernaast..
veel doorgelezen, maar wordt op gegeven moment iets als bomen en t bos..

andere tips?
tbv enduro 450..
👍🏽👍🏽
Ik vind de tkc 80 kut banden, het is dat ze standaard onder mijn 701 zitten.
Geen grip in modder of begin modder, slechte feedback op de weg. Tevens lossen ze inderdaad geen modder
De k60 hebben mij bijna een afgerond ingestuurd op een alpenweg en achter kreeg ik zonder enige reden op een nweg een direct lege band.
De michelin wilds, gingen langer mee op mijn broers gs800 en hij kwam er verder meer dan ik met mijn 701 en tkc80.
En rijden een stuk fijner op de weg.
Metzeler sahara 3 vind ik ook wel een fijne band alleen wat minder offroad gericht.
 
Op de enduro 520 konden we de OTR Staphorst wel rondkomen op de TKC 80 al lossen ze modder wel relatief slecht in mijn ervaring. Eigenlijk ben ik er helemaal niet zo gek op.
Als je er ook echt km's mee wilt maken is een Heidenau K60 ook niet mis. Neem je smaller dan 150 breed achterop heb je gewoon blokken ipv die streep over het midden.

Ik vind de tkc 80 kut banden, het is dat ze standaard onder mijn 701 zitten.
Geen grip in modder of begin modder, slechte feedback op de weg. Tevens lossen ze inderdaad geen modder
De k60 hebben mij bijna een afgerond ingestuurd op een alpenweg en achter kreeg ik zonder enige reden op een nweg een direct lege band.
De michelin wilds, gingen langer mee op mijn broers gs800 en hij kwam er verder meer dan ik met mijn 701 en tkc80.
En rijden een stuk fijner op de weg.
Metzeler sahara 3 vind ik ook wel een fijne band alleen wat minder offroad gericht.


gaat mij om liever grip (in NL),
dan lang kunnen rijden op één band...

maar dan wel weer met noppen, zodat ik er naast de weg ook iets aan heb..

👍🏽👍🏽👍🏽
 
Ik gebruik de TKC80 tijdens mijn vakanties om mijn goede noppenbanden te sparen. Het is niet mijn favoriet. Momenteel ligt deze achter op de KTM450 exc waarmee ik zuidnederlandse TET-achtige routes rij.
Als het echt nat is is het een band met geen feedback. Je staat of opeens dwars of je komt niet weg of je remweg is ook echt weg. Op de hardere droge ondergrond is het wel veel beter maar nog steeds niet te vergelijken met de noppenband. TKC80 voorband ligt op de KLX250 en die doet het redelijk goed in het zand, bosgrond en op het hard. In de modder is het opletten.
 
Mijn tenere 700 is nu geleverd op de scorpion str. Op straat sturen die dingen als een sporttoerband, en op droog offroad heb ik helemaal geen klagen. Leuk allroad compromis vind ik
 
Ik was ook heel blij met die band toen op de TET een duitser met z'n nieuwe T7 met een lekke band stond.
Lek rijden is ook helemaal plat en met de vingers lukt wisselen nog net niet, maar met de bandenlepels hoef je niet veel te doen.

Was wel een mooie situatie trouwens. 2 duitsens zonder enig idee, 2 nederlanders met GS'en met alles er op en eraan incl compressor en nieuwe binnenbanden. Die 4 bij elkaar ca 120 jaar motorervaring, geen idee hoe die lekke binnenband te wisselen... Komen er een paar snotjongs aan (wij) met een opgetelde leeftijd die ongeveer in de buurt kwam van hun gemiddelde leeftijd en wij zijn de enige die weten hoe je een band wisselt _O-
 
Een hele stijve band kan ook fijn zijn.
Ik heb een Mitas E09 Dakar gehad op de F650, toen ik die lek reed kon ik gewoon doorrijden, die band is zo achterlijk hard en stijf dat je het niet eens merkt. Wisselen is een soort nachtmerrie.
Ik word nog wel eens zwetend wakker.
 
Een hele stijve band kan ook fijn zijn.
Ik heb een Mitas E09 Dakar gehad op de F650, toen ik die lek reed kon ik gewoon doorrijden, die band is zo achterlijk hard en stijf dat je het niet eens merkt. Wisselen is een soort nachtmerrie.
Ik word nog wel eens zwetend wakker.
heb je dan wel grip als t wat vochtig is?
 
Een hele stijve band kan ook fijn zijn.
Ik heb een Mitas E09 Dakar gehad op de F650, toen ik die lek reed kon ik gewoon doorrijden, die band is zo achterlijk hard en stijf dat je het niet eens merkt. Wisselen is een soort nachtmerrie.
Ik word nog wel eens zwetend wakker.
Gatver, mijn E09 heb ik er destijds op gehamerd, denk ik.
Regengrip viel mee, sowieso doe je op noppen rustig in de regen.
 
Een hele stijve band kan ook fijn zijn.
Ik heb een Mitas E09 Dakar gehad op de F650, toen ik die lek reed kon ik gewoon doorrijden, die band is zo achterlijk hard en stijf dat je het niet eens merkt. Wisselen is een soort nachtmerrie.
Ik word nog wel eens zwetend wakker.

De Mitas E-07 hetzelfde verhaal. Badend in het zweet wakker worden van dat kut ding. Ook nog de enige waarvan ik op 1 set 3x keer lek gereden heb 😭
De achterband kon ik eigenlijk gewoon op door. Was het in ''the middle of nowhere'' gebeurd dan had ik er wel enkele tientallen km's mee kunnen doen denk ik. Voorop heb ik 90-90-21 dus die flapperde gelijk op zij na een paar honderd meter.

@patrickZ Ik zou me op een 450 waar je in NL een beetje mee off-road rijdt, maar niet eens in de blubber niet te druk maken.
De perfecte band bestaat niet en door de aard van jouw motor kom je zelfs op straatbanden nog overal. Het kan zelfs zijn dat je met een iets minder perfecte band nog een grotere grijns op je smoel hebt.
Met de K60/E07 kan ik heerlijk zijwaarts over de TET reizen op mijn 990. Met de TKC80 ook, maar daarmee merk ik dat voor het zijwaarts gaan (toch wel 1 van mijn grote hobby's) de snelheden op droog zand flink omhoog gaan. Wordt ik daar blijer van... Ja en nee... Het jochie in mij wil natuurlijk altijd harder/beter/sneller, maar feit is dat je gewoon op openbare weg zit met andere bestuurders, wandelaars, fietsers en paarden. Met 50 zijwaarts is minder gaaf dan met 100, maar de situatie leent zich er wel veel vaker voor.

Ik heb nu een Qingqi SM 200 staan op 110-70-17 en 130-70-17 op straat banden van wel heul erg Chinese kwaliteit, maar ik heb wel de lol van de wereld. Terwijl hij eigenlijk in geen enkel opzicht beter is dan al het andere wat hier staat, behalve dat het super handelbaar is, waardoor het toch weer erg leuk is.

Daarover gesproken!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een setje all/off-road banden voor dat ding in de maten 110-70-17 en 130-70-17. Achterop is plenty voor, maar voorop kan ik nog niet echt wat vinden. Beetje K270 achtig zoek ik denk ik...
Als iemand daar aanraders voor heeft ben ik ook gelukkig, kan erg weinig vinden.

Edit: K270 is sowieso een leuk bandje, destijds een aantal brommercrosses op de crossbaan van Lichtenvoorde mee gereden. Verwacht er niet te veel van kwa grip in de regen, maar het doet het overal best goed!
 
Laatst bewerkt:
De Mitas E-07 hetzelfde verhaal. Badend in het zweet wakker worden van dat kut ding. Ook nog de enige waarvan ik op 1 set 3x keer lek gereden heb 😭
De achterband kon ik eigenlijk gewoon op door. Was het in ''the middle of nowhere'' gebeurd dan had ik er wel enkele tientallen km's mee kunnen doen denk ik. Voorop heb ik 90-90-21 dus die flapperde gelijk op zij na een paar honderd meter.

@patrickZ Ik zou me op een 450 waar je in NL een beetje mee off-road rijdt, maar niet eens in de blubber niet te druk maken.
De perfecte band bestaat niet en door de aard van jouw motor kom je zelfs op straatbanden nog overal. Het kan zelfs zijn dat je met een iets minder perfecte band nog een grotere grijns op je smoel hebt.
Met de K60/E07 kan ik heerlijk zijwaarts over de TET reizen op mijn 990. Met de TKC80 ook, maar daarmee merk ik dat voor het zijwaarts gaan (toch wel 1 van mijn grote hobby's) de snelheden op droog zand flink omhoog gaan. Wordt ik daar blijer van... Ja en nee... Het jochie in mij wil natuurlijk altijd harder/beter/sneller, maar feit is dat je gewoon op openbare weg zit met andere bestuurders, wandelaars, fietsers en paarden. Met 50 zijwaarts is minder gaaf dan met 100, maar de situatie leent zich er wel veel vaker voor.

Ik heb nu een Qingqi SM 200 staan op 110-70-17 en 130-70-17 op straat banden van wel heul erg Chinese kwaliteit, maar ik heb wel de lol van de wereld. Terwijl hij eigenlijk in geen enkel opzicht beter is dan al het andere wat hier staat, behalve dat het super handelbaar is, waardoor het toch weer erg leuk is.

Daarover gesproken!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een setje all/off-road banden voor dat ding in de maten 110-70-17 en 130-70-17. Achterop is plenty voor, maar voorop kan ik nog niet echt wat vinden. Beetje K270 achtig zoek ik denk ik...
Als iemand daar aanraders voor heeft ben ik ook gelukkig, kan erg weinig vinden.

Edit: K270 is sowieso een leuk bandje, destijds een aantal brommercrosses op de crossbaan van Lichtenvoorde mee gereden. Verwacht er niet te veel van kwa grip in de regen, maar het doet het overal best goed!
ben ook niet van plan om veel in de blub te komen,
wordt mn motor vies van...
😇
maar gaat mij meer om grip op asfalt en op gravel/ steen..
t eerste is belangrijkste, omdat er rond 020 weinig grind of gravel is..

we zijn nog steeds met Spanje bezig...
#chateaumigraine
 
Dan zou ik denk ik heel het idee van noppen even achterwege laten.
Een mooie groffe straatband is dan al meer dan zat. Een K60 of misschien nog wel meer straat gericht Metzeler tourance ga je dan veel plezier van hebben denk ik. Kun je mooi gooien en smijten met dat ding.
 
Dan zou ik denk ik heel het idee van noppen even achterwege laten.
Een mooie groffe straatband is dan al meer dan zat. Een K60 of misschien nog wel meer straat gericht Metzeler tourance ga je dan veel plezier van hebben denk ik. Kun je mooi gooien en smijten met dat ding.
staat niet stoer genoeg...

🤣😂🤣😂
 
staat niet stoer genoeg...

🤣😂🤣😂
Hahaha ja dat kan ook nog.

Als uiterlijk toch boven rijeigenschappen gaat kun je ook gewoon op 24mx oid je maten invullen, op prijs sorteren en de bovenste bestellen :9

Maar ik zou toch serieus eens overwegen om zoiets te pakken. Rijdt bij jouw gebruik gewoon 100x beter. Meer grip, gaat veel langer mee en ze zijn dus ook niet precies net op op het moment dat je wel een keer ergens naast de weg komt.
1615914059894.png
 
Hahaha ja dat kan ook nog.

Als uiterlijk toch boven rijeigenschappen gaat kun je ook gewoon op 24mx oid je maten invullen, op prijs sorteren en de bovenste bestellen :9

Maar ik zou toch serieus eens overwegen om zoiets te pakken. Rijdt bij jouw gebruik gewoon 100x beter. Meer grip, gaat veel langer mee en ze zijn dus ook niet precies net op op het moment dat je wel een keer ergens naast de weg komt.
Bekijk bijlage 1608279
Welk band is dit?

Tja banden

Op mijn 790 adv R heb inmiddels
Pirelli scorpion rally str gehad
En nu dunlop missions

Allebei prima voor op de weg
En met licht off-road ook prima

Maar wat ik zou willen
Is meer grip offroad zonder heel erg te moeten inboeten op levensduur en grip op nat asfalt

Bestaat die überhaupt?
 
Dat is een ''smalle'' K60 scout. Vanaf 150 breed krijgen ze een streep in het midden waardoor ze een stuk langer mee gaan op die zware motoren.

Levensduur is goed. Op mijn 990 over de 15000 km gedaan. Voorop was het eerste op.
Eerlijk is eerlijk. In de regen zijn ze wat minder, maar ik vind het een erg goed compromis. Als je de TET er niet mee kunt doen moet je je afvragen of het wel je hobby is en of de motor misschien niet wat heftig voor je is.
 
Een brede Scout met streep is uitermate vervelend als je het terrein in gaat. Juist door die streep glijdt hij alle kanten op.
 
Klopt, maar was op reis toch heel blij dat ie er zat. Dan kom je tenminste aan met nog profiel op de band. Dat je continue iets inlevert tov op het begin maximaal en na relatief korte tijd niks maakt het voor mij een zeer goeie band op een grote all-roader (de vraag ging op een 790 Adventure).
Vrijwel de gehele TET NL kan ik er mee boven de wettelijke snelheid rijden zonder al te veel problemen. Oke als het echt even diep zand en of modder wordt ben je wel even druk, maar we hoeven de Dakar niet te winnen, we willen gewoon lol maken toch?
Zelfs met streep lost hij nog goed modder, niet zo goed als een enduro band, maarja die ben je na 500 km ook kwijt op een motor als deze 😅
Verder is het kijken wat je plannen zijn...
Ga je een beetje in Nederland rondrijden hoef je je niet voor te bereiden op de steilste klim die iemand die de wereld rond rijdt ooit heeft gemaakt:9

Ik heb nog maar 1x om hoeven keren vanwege deze band en dat was in de woestijn in Marokko. Na iets van 9 a 10K km rijden er naar toe. We stonden nog niet stil, maar het was voor het eerst, het was een stuk over de 40 graden en het rondje Erg Chebbi was wel erg lang voor ons. Toen kregen we op de terugweg door hoe we met de motoren om moesten gaan en konden we ons zelfs nog heel aardig redden (snelheid tov de heenweg maal 3 oid).
Had ik dat met een TKC80 achtige band gedaan, dan was ik al aan het 3e setje banden bezig geweest en schoten die ook op tegen glad. Had ik er toen liever Enduro banden onder gehad? O ja zeker, maar het beeld van elke paar dagen een motorzaak zoeken in het buitenland stond me wel een beetje tegen.
1615995742682.png


Als die streep je heel erg tegen staat kun je de Mitas E07 (niet de plus) ook pakken. Heeft ook wel een streepje in het midden, maar die loopt niet helemaal tot buitenop. Kun je zeggen dat je maar een paar mm profiel hebt dat bruikbaar is tot je daar bent. Maar hoe bruikbaar is je noppenband nog na even lang gebruik? Wel Popeye uitnodigen tijdens het omleggen.
1615995133369.png
 

Bijlagen

  • 1615995697917.png
    1615995697917.png
    307,1 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan