Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Dat is opvallend, maar als SBB zegt dat ie ze over een maand kan leveren komen ze dus wel hierheen :)
Na nog even overleg met Dunlop Nederland is het toch nog niet zeker of ze deze kant op komen.

Er komt wel een andere nieuwe band, een M+S versie van de Mutant in veel gangbare maten.
 
Na nog even overleg met Dunlop Nederland is het toch nog niet zeker of ze deze kant op komen.

Er komt wel een andere nieuwe band, een M+S versie van de Mutant in veel gangbare maten.

Ik zag vandaag dit filmpje
en betwijfel of de Mission in de regen het nodige vertrouwen geeft. De Mutant heb ik ook gezien, ruig bandje dus toch maar weer even afwachten wat de reviews hiervan zijn.
 
Zelf stiekem wel benieuwd naar die Dunlop Mission inderdaad. Als ik de VStrom nog had gehad, dan had ik mogelijk die band geprobeerd. Voor m'n huidige motor ben ik er wat minder geïnteresseerd in, vanwege oa het gewicht van de band. De Mutant ziet er ook veelbelovend uit, maar helaas niet te krijgen in mijn maat.

Op het moment heb ik Metzeler Tourance Exp op de motor liggen (zat er op toen ik 'm kocht). Heerlijk op de weg, maar na de motor offroad klaar te hebben gemaakt, merk ik dat ze offroad niet geweldig zijn. Op een strakke, onverharde weg gaat het prima, maar verder is het vooral wiebelen en zoeken.

Tis dat ik het zonde vindt om een vrijwel nieuwe achterband te vervangen, anders kwam er zsm Pirelli Rally STR weer op te liggen, daar was ik in alle omstandigheden heel happy mee.

Jammer overigens dat je je stem bij de poll niet kunt aanpassen. Zou leuk zijn om over de jaren te kijken hoe het verschilt.
 
vandaag de dunlop trail mission gemonteerd voor een alroad vakantie van 4 weken
de bandjes voor de eerste 100km ingereden
klein stukje ofroad
onroad kan je er goed agresief op rijden, plat door de bocht
ik heb deze zitten op een ktm790r adventure
over 4 weken heb ik mijn oordeel
mzl

Ps, de achterband glijd als het regent
 
Laatst bewerkt:
vandaag de dunlop trail mission gemonteerd voor een alroad vakantie van 4 weken
de bandjes voor de eerste 100km ingereden
klein stukje ofroad
onroad kan je er goed agresief op rijden, plat door de bocht
ik heb deze zitten op een ktm790r adventure
over 4 weken heb ik mijn oordeel
mzl

Waar gaat de reis naartoe?
 
Zoek andere banden voor mijn Honda CB500X Adventure uit 2016.

Voor ; 120/70R17 Achter ; 160/60R17

Iets 50/50 asfalt/offroad. Behoeven niet perse de duurste die er te krijgen te zijn ;)

Iemand tips voor dit 471cc monster met 48Pk en 43Nm
 
Laatst bewerkt:
Zoek andere banden voor mijn Honda CB500X Adventure uit 2016.

Voor ; 120/70R17 Achter ; 160/60R17

Iets 50/50 asfalt/offroad. Behoeven niet perse de duurste die er te krijgen te zijn ;)

Iemand tips voor dit 471cc monster met 48Pk en 43Nm
Zoals eerder genoemd de Pirelli Rally Street. Ik heb m 2 jaar gereden op mijn Triumph Explorer en vind m een prima band.
 
Heidenau K60 en nu sinds kort de Mitas E-07 ontlopen elkaar weinig tot nu toe. Beide mooie bandjes die redelijk lang meegaan, rijden goed op de weg, wat minder in de regen en ik kom er op 220kg motor de crossbaan wel mee rond.
 
Dunner is doorgaans wel beter als het mul wordt ja.

Geheel ter zijde, als je met die motor ook tempo gaat maken off-road even een goeie bashplate en mogelijk de vering aanpassen.
Tijdens de proefrit heb ik al een stuk bashplate verloren en de vering gebodemd. De dealer had nogal grote praat hoe goed die motor off-road was. Is er nu een beetje af _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan