banden op je supersport............

welke banden?

  • bridgestone

    Stemmen: 32 37,2%
  • pirelli

    Stemmen: 21 24,4%
  • dunlop

    Stemmen: 6 7,0%
  • Michelin

    Stemmen: 23 26,7%
  • anders namelijk............

    Stemmen: 4 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    86
Mooi onderbouwd ook! :P

Zal je helpen: jij rijdt er ook op?

;)

ik hoor veel positieve dingen over de Pirelli dialblo, aangezien er hiervoor pirelli dragons onder lagen en dat erg beviel ga ik denk ik voor de diablo achterband en laat ik de dragon er voor nog op zitten(nog zat profiel)
 
In het verleden heb ik nog eens een Michelin geprobeerd, de slechtste band ooit gehad... (Ken de P Power niet!)

Ook eens gehad, een Continental band, niet zo slecht, zeker niet goed.
Geen gevoel met de grenzen van de band, al waren deze ruimer dan je zou denken, maar toch: Geen gevoel is klote rijden!

Veel Dunlops gehad, 207 207RR 208: Fijne banden.
Lekker puntige voorband zodat het ingooien van de bochten en het wisselen in de bocht lekker licht gaat, als je plat ligt (bijna dan) dan geeft het juist weer meer vertrouwen. Rubber compound is ook oké, veel grip en duidelijke grenzen welke een goede feedback geven.
Nadeel van de Dunlop: Laatste 3 mm. van de band zijn harder dan de eerste 3 mm.
Maar dit kan ook het nadeel zijn van de meeste banden door het continu opwarmen en afkoelen van de banden en het uitharden door UV licht.

Op de Tuono lagen standaard Pirelli's welke ook goed bevallen.
Ik had hier vooraf als Dunlop rijder best een minder gevoel bij, vooral door de "ronde" voorband.
Niets is minder waar, goede grip, goede feedback, blijven beter rond.
Wel had ik het idee dat de Pirelli's minder presteren op koudere ondergronden, minder snel op temp dan een Dunlop dus...

Mijn huidige keuze: Dunlop 208!
 
In het verleden heb ik nog eens een Michelin geprobeerd, de slechtste band ooit gehad... (Ken de P Power niet!)

Ook eens gehad, een Continental band, niet zo slecht, zeker niet goed.
Geen gevoel met de grenzen van de band, al waren deze ruimer dan je zou denken, maar toch: Geen gevoel is klote rijden!

Veel Dunlops gehad, 207 207RR 208: Fijne banden.
Lekker puntige voorband zodat het ingooien van de bochten en het wisselen in de bocht lekker licht gaat, als je plat ligt (bijna dan) dan geeft het juist weer meer vertrouwen. Rubber compound is ook oké, veel grip en duidelijke grenzen welke een goede feedback geven.
Nadeel van de Dunlop: Laatste 3 mm. van de band zijn harder dan de eerste 3 mm.
Maar dit kan ook het nadeel zijn van de meeste banden door het continu opwarmen en afkoelen van de banden en het uitharden door UV licht.

Op de Tuono lagen standaard Pirelli's welke ook goed bevallen.
Ik had hier vooraf als Dunlop rijder best een minder gevoel bij, vooral door de "ronde" voorband.
Niets is minder waar, goede grip, goede feedback, blijven beter rond.
Wel had ik het idee dat de Pirelli's minder presteren op koudere ondergronden, minder snel op temp dan een Dunlop dus...

Mijn huidige keuze: Dunlop 208!
Op zich goed bedoeld, maar als je er niet bij vermeldt wélk type je van een merk geprobeerd hebt, zegt 't niet zo veel. Vind trouwens de D207RR nou niet echt snel op temperatuur.
 
Metzeler Mez3 180-55/17
maar die worden niet meer gemaakt

was me aangeraden door iemand die
lang op een zxr had gereden.

een dunnere voorband zou ook stukken
beter sturen. maar dat verschilt tuurlijk
per motor.
 
Heb ook op die Metzeler gereden en ja plakt aan de weg als kauwgom das waar.
NADEEL hij was binnen 3000KM ook geheel op bij mij terwijl ik met de Diablo 5000KM had gereden en nog niet aan zijn eind was.
Endurance is ook wel wat waard vind ik persoonlijk en als je dan nog eens een goedegrip erop toe krijgt dan ben je helemaal koopman ;)
Dus om een lang verhaal kort te maken:
Voor meelopen met de grotste meute neem je Bridgestone.
Voor heel veel grip maar weinig KM neem je een Metzeler.
Voor plak en endurance dan neem je een DIABLO ;) :}
 
Ik irriteer me mateloos aan banden,..... slijten snel, zijn duur, en met regen kan (ik) er geen kneedown uit krijgen.....

Ik heb sinds kort nu continental voor en achter..... Bevalt redelijk, perfect voor de winter maar voor de zomer gaat bridgestone erop...
Michelin is voor mij hetzelfde als Mictosoft en Rossi, ik heb er een hekel aan..
 
natuurlijk pilot power
pobeer hetzelf maar uit ik ben zeer tevreden
en lees de tijdschriften 8-)
 
t maakt geen ruk uit waar jij die 50 km per dag mee rijdt.

Je kunt er net zogoed een setje ouwe crossbanden onder gooien.
 
Heb inmiddels de proef op de som genomen en spreek uit ervaring als ik zeg dat MICHELIN PILOT POWER een betere band is dan de Daiblo van Pirelli. Qua rijeigenschappen ontlopen ze elkaar niet zo veel maar de Pirelli is achter na 4000 km op en de michelin na 6000 km nog steeds niet(heeft nog 3 mm op de indicator) Zoals gezegd heeft de Michelin uitstekende rijeigenschappen!!!!
Ik zijd op een RSV Mille R van 2003 en links en rechts knietjes netjes aan de grond dus geen randjes of anderszins mietje taferelen.
 
bt012 ss :) 8-)

ohja.. onderbouwen:
plakken als de neten aan het wegdek, ronding vind ik heerlijk sturen.
Lijkt me niet de meest ideale band in dit seizoen.


Vwb slijtage van de Diablo's Ik hoor daar hele verschillende verhalen over: de een zegt maar 3.500 km met een achterband te doen, de ander 10.000. Misschien dat sommigen zich vergissen met de Diablo Corsa?
 
Eigenlijk maakt het mij niet zo heel veel uit wat ik onder m'n blade heb. De mijne is geleverd met Corsa's en die bevallen eigenlijk wel goed. Ben geen type rijder dat echt veel van de banden vergt.

Mochten er ander banden onder komen dan worden het de bridgestones. Ten eerste omdat ik ze goedkoop kan krijgen; vriend van me is bridgestone-dealer en hij kijkt me overigens ook niet meer aan als ik er wat andere onder leg.
Ten tweede weet ik dat BS een band heeft (de 010 of 014 of 120; die haal ik altijd door elkaar) met een wat harder compound in het midden en zachter aan de zijkant, zodat ik niet zo snel vierkante banden krijg. Rij nl. veel op de snelweg en dat is rechtoe rechtaan.
 
Hoelang rij je al met die corsa's nu dan :?
Klopt de BT 020 NT is die band met een zogenoemdedual compound en daar doe je een stuk langer mee in dat geval.
De Diablo heeft dit principe nu ook maar daar spreken ze zelfs van een tripple om de gelijkmatigheid van de slijtage zoveel mogelijk te waarborgen ;)
 
Hoelang rij je al met die corsa's nu dan :?
Klopt de BT 020 NT is die band met een zogenoemdedual compound en daar doe je een stuk langer mee in dat geval.
De Diablo heeft dit principe nu ook maar daar spreken ze zelfs van een tripple om de gelijkmatigheid van de slijtage zoveel mogelijk te waarborgen ;)

Ik heb reeds, schrik niet, 700 kilometer met m'n blade gereden.
Door slecht weer en de (zelf)bouw van een schuur ben ik er niet aan toegekomen om sinds de aanschaf van m'n bike een normaal aantal kilometers te rijden.
's Winters staat ie altijd aan de druppelaar.

Kan dus (eigenlijk) niets zeggen over de slijtvastheid van de huidige banden.
 
Ik spreek je wel als je 3000 KM verder bent en zeker op de snelweg want die slijt onder je reet vandaan ;)
Gewone diablo of die BT 020 NT zijn voor jou zo te horen de beste keuze ;)
 
Dat hangt er vanaf wat je in die 50 km rijdt: snelweg, file, lekkere binnendoorweggetjes? En wat doe je buiten die km's om?

Alleen de achterband is (N)ew (T)echnology, de voorband (die nogal neiging tot cuppen heeft) is nog steeds hetzelfde.
Witte Reus is trouwens recent óók vernieuwd. :P

Hebben jullie dan niet in de gaten dat het advies van veel motorzaken: "Neem maar een Bridgestone, dat zijn de beste banden". Niet een goed maar vooral een makkelijk advies is?
Corsa is trouwens geen Pirelli band maar een type aanduiding; je hebt bv. de 'gewone' Diablo en de Diablo Corsa. Het is sowieso niet zo slim om, wanneer je slechte ervaringen hebt met een bepaald type band van merk X, om dan álle banden van dat merk te diskwalificeren. Vaak passen ze niet bij jouw motor of rijstijl.

Resumé Overflakkee:
Heel simpel gezegd zijn de Diablo, D208, BT014 en Pil. P. aan te raden. Naar mijn mening zijn de Diablo en D208 de beste keus, omdat de Pil. P. een stuk duurder is en de BT014 veel korter meegaat. Houd er rekening mee dat het hier om woon/werk cq. school verkeer gaat en niet om het betere (zomer)gumwerk.










Wie dit hele verhaal uitgelezen heeft krijgt iets moois van me! :+
Hebben :+

En een motorzaak adviseerd mij weinig qua banden ;) Ik rij met BT020's en ik ben er nog steeds erg tevreden over, geen glijders en voor mij genoeg grip om lekker te spelen :)
 
Dat hangt er vanaf wat je in die 50 km rijdt: snelweg, file, lekkere binnendoorweggetjes? En wat doe je buiten die km's om?Hebben :+

En een motorzaak adviseerd mij weinig qua banden ;) Ik rij met BT020's en ik ben er nog steeds erg tevreden over, geen glijders en voor mij genoeg grip om lekker te spelen :)
Voor jou heb ik nog wel wat speciaals! :P

Zeg ook niet dat dit voor iedereen geldt, maar je weet zelf dat veel mensen elkaar napraten en blind varen op het advies van een dealer.
 
ik ben voor een setje dunlop 208'jes gegaan

harde compound(woon werk)en te berijden bij nat en droog weer

van het voorjaar eens goed uitproberen! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan