Erik nogal de Perik
MF veteraan
Mooi onderbouwd ook!pilot powerrrrrrrrrr!!!!
Zal je helpen: jij rijdt er ook op?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi onderbouwd ook!pilot powerrrrrrrrrr!!!!
Mooi onderbouwd ook!
Zal je helpen: jij rijdt er ook op?
Op zich goed bedoeld, maar als je er niet bij vermeldt wélk type je van een merk geprobeerd hebt, zegt 't niet zo veel. Vind trouwens de D207RR nou niet echt snel op temperatuur.In het verleden heb ik nog eens een Michelin geprobeerd, de slechtste band ooit gehad... (Ken de P Power niet!)
Ook eens gehad, een Continental band, niet zo slecht, zeker niet goed.
Geen gevoel met de grenzen van de band, al waren deze ruimer dan je zou denken, maar toch: Geen gevoel is klote rijden!
Veel Dunlops gehad, 207 207RR 208: Fijne banden.
Lekker puntige voorband zodat het ingooien van de bochten en het wisselen in de bocht lekker licht gaat, als je plat ligt (bijna dan) dan geeft het juist weer meer vertrouwen. Rubber compound is ook oké, veel grip en duidelijke grenzen welke een goede feedback geven.
Nadeel van de Dunlop: Laatste 3 mm. van de band zijn harder dan de eerste 3 mm.
Maar dit kan ook het nadeel zijn van de meeste banden door het continu opwarmen en afkoelen van de banden en het uitharden door UV licht.
Op de Tuono lagen standaard Pirelli's welke ook goed bevallen.
Ik had hier vooraf als Dunlop rijder best een minder gevoel bij, vooral door de "ronde" voorband.
Niets is minder waar, goede grip, goede feedback, blijven beter rond.
Wel had ik het idee dat de Pirelli's minder presteren op koudere ondergronden, minder snel op temp dan een Dunlop dus...
Mijn huidige keuze: Dunlop 208!
Ook hier wel handiger als je het type vermeldt en misschien ook wat meer info dan "toppie".metzeler is voor een zxr750 ook op en toppie
zal voor jouw fiets ook kunnen, en niet duur
Slijt ook gruwelijk hard. Pilot power is ook mijn favoriet.bt012 ss
ohja.. onderbouwen:
plakken als de neten aan het wegdek, ronding vind ik heerlijk sturen.
Lijkt me niet de meest ideale band in dit seizoen.bt012 ss
ohja.. onderbouwen:
plakken als de neten aan het wegdek, ronding vind ik heerlijk sturen.
Hoelang rij je al met die corsa's nu dan
Klopt de BT 020 NT is die band met een zogenoemdedual compound en daar doe je een stuk langer mee in dat geval.
De Diablo heeft dit principe nu ook maar daar spreken ze zelfs van een tripple om de gelijkmatigheid van de slijtage zoveel mogelijk te waarborgen
HebbenAlleen de achterband is (N)ew (T)echnology, de voorband (die nogal neiging tot cuppen heeft) is nog steeds hetzelfde.
Witte Reus is trouwens recent óók vernieuwd.
Hebben jullie dan niet in de gaten dat het advies van veel motorzaken: "Neem maar een Bridgestone, dat zijn de beste banden". Niet een goed maar vooral een makkelijk advies is?
Corsa is trouwens geen Pirelli band maar een type aanduiding; je hebt bv. de 'gewone' Diablo en de Diablo Corsa. Het is sowieso niet zo slim om, wanneer je slechte ervaringen hebt met een bepaald type band van merk X, om dan álle banden van dat merk te diskwalificeren. Vaak passen ze niet bij jouw motor of rijstijl.
Resumé Overflakkee:
Heel simpel gezegd zijn de Diablo, D208, BT014 en Pil. P. aan te raden. Naar mijn mening zijn de Diablo en D208 de beste keus, omdat de Pil. P. een stuk duurder is en de BT014 veel korter meegaat. Houd er rekening mee dat het hier om woon/werk cq. school verkeer gaat en niet om het betere (zomer)gumwerk.
Wie dit hele verhaal uitgelezen heeft krijgt iets moois van me!
Voor jou heb ik nog wel wat speciaals!Dat hangt er vanaf wat je in die 50 km rijdt: snelweg, file, lekkere binnendoorweggetjes? En wat doe je buiten die km's om?Hebben
En een motorzaak adviseerd mij weinig qua banden Ik rij met BT020's en ik ben er nog steeds erg tevreden over, geen glijders en voor mij genoeg grip om lekker te spelen