banden opgewarmd, bijna nieuw ... en toch glijden!

Net ff ander topic gelezen.

hoi hoi,

jaaa wat rijdt mijn machientje weer lekker !
MAAR ik zit wel met een deftig probleem
ik heb een buisje zitten tussen mijn twee uitlaten en daar komt olie-achtige
substantie uit die dan vervolgens op mijn achterband lekt.
Tot 2x toe den decor bijna ingevlogen, besloten om dat eens te onderzoeken en toen
vond ik dat buisje, nu heb ik dat gevolgd (tankje moeten afdoen en luchtfilterbox)
en dit komt uit in mijn carter terug !? ik denk het gedeelte van de versnellingsbak, het ruikt ook naar versnellingsbakolie uit dat buisje.
kan iemand mij helpen waar dit hoort ? is dit een overloopje of zo ?
zo ja mag ik dat toestoppen met een vijs of moet ik dit gewoon verplaatsen ?
of hoort dit op iets anders dat moet gesmeerd worden !!? :X

Olie op je achterband? gek he dat ie dan gaat glijden |(
 
om ff op mijn eigen quote terug te komen dat ik mijn vet terug afgesmeerd had...
wel zat al van gisteren mij af te vragen hoe dat vet in godsnaam op het LOOPVLAK
van mijn band terecht kwam, vanavond motor eerste keer wat grondiger bekeken
(kappen eraf, zadeltje eraf, tank eraf ..) veel verder kon niet want begon donker
te worden.
and i see ... massas olie :o
bij een tweetakt hoort dit nu ergens wel maar dit was te, alles dus eens goed afvegen, terug ritje doen en ik merk dat de dichting van de bovenste cilinder
toch wel smurrie lost
ik denk dat dit langzaam terecht komt op mijn achterband... :X :(


zei ik toch !
tja, ik kan het toch ook niet helpen dat ik niet helderziend ben om dit probleem
op voorhand te zien. het kan maar op je achterband komen NA te rijden dacht ik zo
...
en de eerste keer dacht ik dus aan vetspetters van mijn nieuwe ketting
anyway, het probleem is opgelost hoor
toch alweer wat bijgeleerd, die vering maar es checken binnenkort O-)
 
Van 40km rechuit rijden warmen je banden niet veel op hoor, ook niet als je wat remt en optrekt. Je moet bochten rijden. Dus ook niet snelweg rijden en dan denken dat je meteen vol een klaverblaadje kunt pakken.

Maar ik heb het toch al niet zo op Dunflops. De nieuwe modellen zullen wel beter zijn, maar ik ben er allergisch voor geworden nadat ik continu met mijn 204's aan het glijden was.



zucht.....
 
(ook eens gehoord, nooit gelezen echter dat de RS250 standaard vering
goed afgesteld is voor 60kg belasting, ik weeg er 65 dus das aardig in de
buurt)

Is aardig in de buurt???? ongeveer 9% verschil......... en wanneer weeg je 65kg?
Als je in je niksje op de weegschaal staat? of met kleren aan? of met je motorpak aan met je laarzen, helm en handschoenen? (kan zo nog kilootje of 6 schelen, dus nog eens 10%)60 kg belasting is dus ook een tank brandstof meegerekend, moet je dus bij je eigen gewicht optellen.

Heeft verder niets met dit probleem te maken, maar kan je rs nog veel lekkerder laten sturen, als je de basis eens goed afstelt. (ooww ja, voor je gaat stellen aan je voorspanning wel heel goed opschrijven hoe het nu staat, dit voor je verzuipt in je veringafstelproblematiek.

Tip: stel je motor af met halfvolle tank, zit je een beetje in het midden qua gewicht)
 
apart verhaal..
1 optie: banden oproken en nieuwe MPPs-2cts eronder als je dan nog gaat glijen weet ik het ook niet meer.(helaas niet de goedkoopte optie)
had je dit ook met vorige Dunlops?
Lekker doodsimpel kort door de bocht antwoord zeg |(
D208RR zijn een van Dunlops sportiefste banden, die horen niet te glijden... Bandenspanning goed zetten, vering na kijken en gaan.

Ik rij ook met D208RR en die zijn nooit gaan glijden alleen als ik zelf lomp doe :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan