Banden pech :-(

Tuur

Rookie
3 feb 2002
26
0
Amsterdam
Vreselijk! Wat heb ik de t@#%^ring erin!! :( :(
Voor de 2e keer mag ik meemaken dat een gloednieuwe achterband (net 2000Km gereden, vorige keer ook) wordt geveld door zo'n pleuris spijkertje! ;( :j ;(

Is er nou werkelijk geen mogelijkheid om zo'n achterband te plakken??

Ben je nou altijd meteen de lul en is er geen andere mogelijkheid dan weer een nieuwe band? Leuke hobby elke keer voor je beurs :(

Ben ik nou de enige met zo veel pech op dit forum of zijn er nog meer die deze situatie hebben meegemaakt?

Fuck zeg wat ben ik ziek :r
 
Ik heb met mijn nieuwe motor GSX1400 nog geen spijkertje in mijn band gehad (7500km gereden), maar met mijn winter motor een GS850G (uit 1979) heb ik ieder jaar weel, zo wat een schroef of spijker in mijn banden, maar dan draai ik er een prop in en dat blijft 9 van de 10 keer goed zitten tot de band is versleten.
Maar met zoon oudje rij je ook niet zo hard in de winter.

Bijlage: 30gs850g.jpg
 
Ik heb berichten gelezen van K1200LT rijders die na een bandenreparatie (plug, gezet door bandenspecialist) nog duizenden mijlen hebben afgelegd. De gordels in de band mogen overigens niet kapot zijn.

Het kan wel, is ook afhankelijk van het gebruik van de motor. Bij extreem gebruik zou ik het niet doen.

E.e.a. is op eigen risico. Een bandenreparateur zal geen garanties afgeven.

Wil je op veilig spelen, dan gewoon vervangen!
 
Nou , je bent zeker niet de enige.

Ik had mijn motor pas een paar dagen en meteen een schroef in de band.
Heb hier nog nagevraagd of het wel veilig was om een prop in de band te doen. Prop bleek dus een paraplutje te zijn en volgens de bandenboer volkomen veilig. Dat het niet zo veilig is als een nieuwe kan ik me voorstellen en ik heb ook getwijfeld , maar het paraplutje zit er nog steeds in en heb nog geen probleem gehad.
Ik rijd toch niet zo extreem ,dus ik neem het volgens mij minimale risico.

Lijkt me trouwens ook zo dat de bandenboer meer verdiendt aan een nieuwe band als aan een plutje en daarom vaak dit advies geeft.
Daarbij heb ik nog van niemand gehoord dat ze zelf problemen hadden. Alleen het advies dat ze van anderen hebben gekregen.

Als je echt gaat racen en tot het maximum gaat dan zal het zeker veiliger zijn om een nieuwe te halen, maar anders valt dat risico volgens mij wel mee.
 
Het is zo'n klein kut gaatje van een krammetje of zo'n bouw nietje (waarom ligt die muk eigenlijk allemaal op straat en rijden die borstelautootjes nooit wwar ze moeten rijden) die als je hem een beetje aanraakt pssstt.. zegt. Ik laat 'em ook nog even zitten totdat ik echt alle opties heb gehad.
Motor staat nu veilig en zal morgen ochtend weer even de banden spanning opmeten.
Ik rij iedere dag op mijn motor en de snelheden zijn best pittig. En nu je het weet heb je veel minder vertrouwen in het bochten werk en speelt het continue door je hoofd...

Waarom krijgen we niet zo'n service als in Engeland? Ik meen te hebben gelezen dat als je daar binnen de 1000 of 2000 miles een nieuwe slof lek rijdt dat je een nieuwe krijgt. :}

Bloody Hell!
 
Op dinsdag 09-07-2002 19:10 schreef Tuur het volgende:
Waarom krijgen we niet zo'n service als in Engeland? Ik meen te hebben gelezen dat als je daar binnen de 1000 of 2000 miles een nieuwe slof lek rijdt dat je een nieuwe krijgt.

Als deze service in NL ook verkrijgbaar is mag je het mij maillen aub. *D
 
Laatst bewerkt:
Proppen van buitenaf gemonteerd zijn niet gelijmd.
Deze vulcaniseren zichzelf, dus door de lus binnenin de band en het één worden met de buitenband is de sterkte.
Een "paraplu" die wordt van binnenuit gemonteerd en wordt dus gelijmd, tevens kan de reparateur ook de staat van de band en velg controleren.
Het is immers zo dat wanneer een band leegloopt er meer kans is op schade door de spijker/schroef of dergelijke.
Ik zelf heb voor onderweg een proppenset die ik wel eens gebruikt heb en ik zet liever een "paraplu" vanwege de sterkere constructie i.v.m. ontbreken staatgordel.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan