Banden: Pilot Power of Pilot Road

Subby

Die hard MF'er
29 sep 2004
280
0
Schijndel
Ik ben zo toe aan een nieuwe band nu zit ik te twijfelen. Ik heb nu een BT014 erop zitten zo'n 3000 kilometer en die is nu al bijna helemaal weg ( in het midden dan).

Mijn rijstijl is hier in nederland op dit moment gewoon normaal wel bochten lekker pakken en redelijk plat.De schaamranden zijn helemaal weg. Maar ik geloof niet dat ik van zo'n BT014 de volledige grip benut.

Nu is mijn vraag in hoevere merk je het verschil met een Road en een Power versie als je dit jaar toch niet op het circuit gaat en alleen de nederlandse snelwegen als circuit gebruikt. Zo'n Road versie gaat veel langer mee en blijft ook langer bol ipv een platte kant. Of vergis is me zo erg in de grip en vlieg meteen de bocht uit met een road band. Ik rij een zx6r. Graag jullie ervaringen.
 
Ik heb laatst op de fjr van m'n pa gereden maar de feedback van pilot roads is zoveeeel slechter als die van de power's


Gewoon Pilot Powers halen :Y , of haal anders een setje gebruikte corsa's :9~
 
Pilot Power............... :W

Al is de levensduur van de Road een stuk langer... :y
 
POWERRRRRRRS! Ik heb er road's onder liggen en ben daar echt niet ontevreden over hoor maar de powerrrrrrrs steken er met kop en schouder bovenuit. Het sportieve rijden gaat wel met de roads maar dit gaat véél beter met de powers!

Ik wist het wel.....
 
Heb geen ervaring met Powers maar er nu roads onder. Bevalt prima, maar als ik het zo lees dan wil ik volgende keer ook wel eens powers proberen. Kijken of ik het verschil merk. Nadeel is wel dat ik vrijveel snelweg-km maak, als die powers zo snel slijten wordt het me te duur....
 
ik rij met roads en schraap bijna met de cilinders over het asfalt .

ook met nat weer trouwens een hele goeie grip.

heb ook met powers gereden , zijn ook goed maar slijten gauw in het midden.

kan geen verschil merken in hellingshoeken tussen deze 2 .

de powers vallen sneller in de bocht door de ovalere vorm .

de roads zijn ronder .

voor de straat zijn roads gewoon beter .
 
ik rij met roads en schraap bijna met de cilinders over het asfalt .

ook met nat weer trouwens een hele goeie grip.

heb ook met powers gereden , zijn ook goed maar slijten gauw in het midden.

kan geen verschil merken in hellingshoeken tussen deze 2 .

de powers vallen sneller in de bocht door de ovalere vorm .

de roads zijn ronder .

voor de straat zijn roads gewoon beter .


Kijk dat wou ik horen, heb pilot roads eronder zitten en wilde in de toekomst de powers proberen. Maar minder slijtage vd roads in het midden en langere levensduur komt mij veel beter uit..
 
Waarom probeer je geen Sport? De Sport staat wel in het instructieboekje van Kawasaki als geadviseerde band voor de ZX6R ;)

Ik rijd nu ruim 12000 km met m'n setje Sport op m'n ZX6R (achterband nu wel aan vervanging toe). Ik rijd veel lange afstanden (vakantie, woon-studie), maar het loopvlak blijft erg lang goed.

M'n nieuwe achterband wordt wel een Power, maar dat is omdat ik wat sportiever wil rijden dan ik nu doe. Met de Sport heb ik slechts kleine schaamranden, maar ik wil eens kijken wat een setje MPP doet. Ik heb lang getwijfeld tussen een Sport en Power band. Mochten ze in mijn ogen te snel slijten, dan wordt het volgende setje weer gewoon Sport.
Mocht dat setje nog onder deze motor komen ;)

Succes met je banden zoektocht!

Je kunt altijd ff komen informeren in het ZX6R topic wat betreft bandenadvies!
 
Waarom probeer je geen Sport? De Sport staat wel in het instructieboekje van Kawasaki als geadviseerde band voor de ZX6R ;)

Ik rijd nu ruim 12000 km met m'n setje Sport op m'n ZX6R (achterband nu wel aan vervanging toe). Ik rijd veel lange afstanden (vakantie, woon-studie), maar het loopvlak blijft erg lang goed.

M'n nieuwe achterband wordt wel een Power, maar dat is omdat ik wat sportiever wil rijden dan ik nu doe. Met de Sport heb ik slechts kleine schaamranden, maar ik wil eens kijken wat een setje MPP doet. Ik heb lang getwijfeld tussen een Sport en Power band. Mochten ze in mijn ogen te snel slijten, dan wordt het volgende setje weer gewoon Sport.
Mocht dat setje nog onder deze motor komen ;)

Succes met je banden zoektocht!

Je kunt altijd ff komen informeren in het ZX6R topic wat betreft bandenadvies!

Heej,

De Pilot Sport die zit tussen de de road en power in?
 
Heej,

De Pilot Sport die zit tussen de de road en power in?

Sport is volgens mij gewoon de voorloper van de power.. worden die dingen uberhaubt nog wel geproduceerd?

Verder is bandenkeuze ook wel persoonlijk denk ik.. als de diablo's wat minder hard zouden slijten tov de power's had ik voor de diablo's gekozen.

Vind ik persoonlijk iets lekkerder de bocht invallen.. meer stabileit en feedback geven. De power's steken in de regen daarintegen wel met kop en schouders boven de diablo's uit.
 
Ik heb Sports gehad en rij nu op Powers. Als je de Sports goed warm rijdt zijn ze prima. Je moet alleen niet 'sportief' een bocht induiken als je er net een paar km op hebt zitten :X want dan begintie te glijden (mijn ervaring dan). De Powers heb ik nog nooit voelen glijden. I luv de Powers 8-)


EDIT, ik zit niet op te letten, ik dacht dat 't over de Sport en de Power ging |(

Als je tussen Roads of Powers twijfelt, waarom neem je dan geen Sports? De gulden middenweg 8-)
 
Laatst bewerkt:
Heej,

De Pilot Sport die zit tussen de de road en power in?

:Y

Sport is volgens mij gewoon de voorloper van de power.. worden die dingen uberhaubt nog wel geproduceerd?

:Y

sport word dacht ik niet meer gemaakt.

RodaMoto (Spanje) biedt ze nog steeds aan hoor!

Ik heb Sports gehad en rij nu op Powers. Als je de Sports goed warm rijdt zijn ze prima. Je moet alleen niet 'sportief' een bocht induiken als je er net een paar km op hebt zitten :X want dan begintie te glijden (mijn ervaring dan). De Powers heb ik nog nooit voelen glijden. I luv de Powers 8-)


EDIT, ik zit niet op te letten, ik dacht dat 't over de Sport en de Power ging |(

Als je tussen Roads of Powers twijfelt, waarom neem je dan geen Sports? De gulden middenweg 8-)

Inderdaad de gulden middenweg!

Sports vallen ook minder de bocht in dan Powers. De een vindt dat fijn, de ander vervelend.

Maar eigenlijk is een Road en een Power een scheve vergelijking. Sports en Powers liggen meer in elkaars verlengde.
Ter indicatie: Roads worden (bij mijn weten) voornamelijk gemonteerd op toermotoren, zoals de K1200GT en andere BMW modellen, maar ook op toersport fietsen.
 
Rodamoto banden & prijzen:

Michelin Pilot Power
Pair Price Price Rear Tyre
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 185 Euros. 180/55ZR17 : 114 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 190 Euros. 190/50ZR17 : 120 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 180 Euros. 160/60ZR17 : 108 Euros.
120/70ZR17 and 170/60ZR17 : 190 Euros. 170/60ZR17 : 120 Euros.
110/70ZR17 and 160/60ZR17 : 175 Euros.
120/65ZR17 and 180/55ZR17 : 185 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Michelin Pilot Power Race
Pair Price Price Rear Tyre
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 225 Euros. 180/55ZR17 : 130 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 230 Euros. 190/50ZR17 : 135 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 212 Euros. 160/60ZR17 : 124 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Michelin Pilot Road
Pair Price Price Rear Tyre
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 173 Euros. 180/55ZR17 : 102 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 180 Euros. 190/50ZR17 : 109 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 165 Euros. 160/60ZR17 : 96 Euros.
120/70ZR17 and 170/60ZR17 : 173 Euros. 170/60ZR17 : 102 Euros.
110/70ZR17 : 62 Euros. 150/70ZR17 : 86 Euros.
110/80ZR18 : 73 Euros. 160/60ZR18 : 102 Euros.
120/70ZR18 : 85 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Michelin Pilot Sport
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 168 Euros. 180/55ZR17 : 96 Euros.
130/70ZR16 and 180/55ZR17 : 180 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 173 Euros. 190/50ZR17 : 102 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 159 Euros. 160/60ZR17 : 92 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Michelin Pilot Activ
110/70 - 17 : 43 Euros. 130/70 - 17 : 50 Euros.
110/80 - 17 : 44 Euros. 130/70 - 18 : 53 Euros.
120/70 - 17 : 55 Euros. 150/70 - 17 : 64 Euros.
130/70 - 17 : 50 Euros. 130/80 - 17 : 52 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------



Bridgestone BT014
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 175 Euros. 180/55ZR17 : 101 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 180 Euros. 190/50ZR17 : 106 Euros.
120/70ZR17 and 200/50ZR17 : 192 Euros. 200/50ZR17 : 118 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 165 Euros. 160/60ZR17 : 95 Euros.
120/70ZR17 and 170/60ZR17 : 172 Euros. 170/60ZR17 : 98 Euros.
130/70ZR16 and 180/55ZR17 : 179 Euros.
110/70ZR17 : 62 Euros. 160/60ZR18 : 94 Euros.
150/60ZR18 : 91 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Bridgestone BT019 - BT012
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 175 Euros. 180/55ZR17 : 100 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Bridgestone BT56
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 180 Euros. 190/50ZR17 : 105 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Bridgestone BT020
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 169 Euros. 180/55ZR17 : 97 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 174 Euros. 190/50ZR17 : 101 Euros.
120/70ZR17 and 200/50ZR17 : 185 Euros. 200/50ZR17 : 113 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 160 Euros. 160/60ZR17 : 92 Euros.
120/70ZR17 and 170/60ZR17 : 169 Euros. 170/60ZR17 : 97 Euros.
110/70ZR17 : 62 Euros. 150/70ZR17 : 88 Euros.
110/80ZR18 : 72 Euros. 160/70ZR17 : 92 Euros.
120/70ZR18 : 77 Euros. 160/60ZR18 : 92 Euros.
110/80 R19 : 66 Euros.
150/60ZR18 : 91 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------


Dunlop Qualifier
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 185 Euros. 180/55ZR17 : 105 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 185 Euros. 190/50ZR17 : 105 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Dunlop D208 RR
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 165 Euros. 180/55ZR17 : 95 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 170 Euros. 190/50ZR17 : 100 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Dunlop D208
120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 160 Euros. 180/55ZR17 : 90 Euros.
120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 165 Euros. 190/50ZR17 : 95 Euros.
120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 150 Euros. 160/60ZR17 : 80 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Dunlop GT501
110/80-17 57H : 43 Euros. 130/70-18 63H : 49 Euros.
110/70-17 54H : 42 Euros. 130/80-17 65H : 51 Euros.
120/70-17 58H : 49 Euros. 150/70-17 69H : 57 Euros.

110/90-16 59V : 47 Euros. 130/90-16 67V : 54 Euros.
110/80-17 57V : 50 Euros. 150/70-17 69V : 67 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Dunlop D756 - D755
110/100-18 : 40 Euros. 110/ 90-19 : 42 Euros.
100/100-18 : 38 Euros. 100/ 90-19 : 43 Euros.
80/100-21 : 35 Euros. 120/ 90-19 : 46 Euros.

--------------------------------------------------------------------------------

Prices for other sizes or models in Dunlop, consult !!
 
ik heb ook met sports gereden , zaten onder mijn toen nieuwe SV fabrieksaf .

na de inrijd periode was ik ze zo beu dat ik ze verwisseld heb en powers gemon-

teerd .altijd maar glijden en ze stuurden ook rottig in , ze zijn veels te hard.

neem nooit geen sports , is een ouderwetse band die het allemaal niet meer aankan.
 
Dus als ik het even samenvat:

- Road ga ik me waarschijnlijk in vergissen
- Sport zou een goede band kunnen zijn maar veroudert
- Power is een geweldige band maar waarschijnlijk over 3000km weer een nieuwe.

Iemand nog suggesties voor een goede band met redelijke levensduur?
 
Dus als ik het even samenvat:

- Road ga ik me waarschijnlijk in vergissen
- Sport zou een goede band kunnen zijn maar veroudert
- Power is een geweldige band maar waarschijnlijk over 3000km weer een nieuwe.

Iemand nog suggesties voor een goede band met redelijke levensduur?
3000km??? Dan staat je bandenspanning veel te zacht misschien. Ik doe zo 7000 met een achterband en 2 keer zo lang met voor. En ik mag toch wel stellen dat ik sportief rij.

Ik heb inmiddels met m'n huidige banden ruim 4000km gereden denk ik + 1 circuitdag en ik ben nog lang niet aan vervanging toe. Volgende week 2 circuitdagen 8-)
 
Laatst bewerkt:
3000km was met de BT014 ik weet niet hoe de Power gaat. Maar als die 7000km lang meegaat is mijn beslissing al snel gemaakt.
 
Michelin Pilot Road is de beste keuze voor dagdagelijks verkeer, denk ik. Een dagje circuit geeft in principe ook geen problemen. Op circuit = wel zorgen dat hij goed 'warm' staat.
Sommige motorrijders rijden + 13.000km met deze band.

Michelin Pilot Power is een 'weekendje ardennen'-band. Ideaal voor bochten ed maar zeer slijtage-gevoelig. Dure grap als je elke 3000km een nieuwe moet steken.

Pfft In principe bestaan er geen slechte banden meer. Mijn vorige band was een Dunlop sportmax D204. Met deze ben ik ook nooit weggegleden.
 
Waarom geen Diablo's? Heb met mijn achterste er nu 7000 op zitten, moet nu wel vervangen worden.
 
ik rij nu op pilot sport en vind ze prima, goed voor zowel sportief rijden als snelwegkm's... perfect in de regen, nog nooit voelen glijden ofzo, alleen is mn voorband nu wel n btje aan t cuppen dus binnenkort eens een setje powers proberen, zal wel vertellen hoe t gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan