Banden: Pilot Power of Pilot Road

Dus als ik het even samenvat:

- Road ga ik me waarschijnlijk in vergissen
- Sport zou een goede band kunnen zijn maar veroudert
- Power is een geweldige band maar waarschijnlijk over 3000km weer een nieuwe.

Iemand nog suggesties voor een goede band met redelijke levensduur?
Als je met de 014 3000km rijdt, moet met de MPP 5000-6000 zeker haalbaar zijn.
 
Michelin Pilot Road is de beste keuze voor dagdagelijks verkeer, denk ik. Een dagje circuit geeft in principe ook geen problemen. Op circuit = wel zorgen dat hij goed 'warm' staat.
Sommige motorrijders rijden + 13.000km met deze band.

Michelin Pilot Power is een 'weekendje ardennen'-band. Ideaal voor bochten ed maar zeer slijtage-gevoelig. Dure grap als je elke 3000km een nieuwe moet steken.

Pfft In principe bestaan er geen slechte banden meer. Mijn vorige band was een Dunlop sportmax D204. Met deze ben ik ook nooit weggegleden.


Mijn huidige MPP achterband gaat al 9000km mee... en ik denk dat ik er nog 1000km mee kan rijden.

En om nou te zeggen dat ik ze spaaar... neeeeeuh :]
 
Als je echt een goede band wil hebben moet je de Michelin 2 CT nemen, deze is net uit. Dit is wel een duur bandje maar ook gemaakt uit 2 compounds. D.w.z dat het loopvlak wat harder is en dus langer mee gaat, en de zijkanten zijn van een zachtere compound zodat ze bij het echte bochtenwerk goed plakken net zoals de powers doen.
 
Alsof een band met 2 (of meer) compounds zo speciaal is. M'n Deathwings hebben het nog net niet, maar genoeg simpele bandjes die het wel hebben. Ik zou ook voor de Pilot Road gaan, MPP's zijn leuk spul maar slijten snel en je gebruikt maar erg weinig van het potentieel, maargoed dat doen de meeste ook met hun fiets. Niets mis mee, en ze plakken natuurlijk verrekes. Maar ik zou gewoon met iets 'minder' genoegen nemen, de Roads plakken ook meer als genoeg.
 
Kan je verzekeren dat jij meer dan 3000 km met de powers doet hoor zeker met je 600tje. Rijd er zelf al 4000 mee en zijn nog niet op hoor en heb verhalen gehoord van 600tjes die er achter 10-12000 km mee reden! Ik hoop de 6000 wel te halen maar goed niet belangrijk ligt alweer nieuwe klaar en banden moeten niet oud worden :9 . Ik haal ze bij rodamoto in spanje dan kun je wel 2 sets per jaar wegrijden.
 
Als je echt een goede band wil hebben moet je de Michelin 2 CT nemen, deze is net uit. Dit is wel een duur bandje maar ook gemaakt uit 2 compounds. D.w.z dat het loopvlak wat harder is en dus langer mee gaat, en de zijkanten zijn van een zachtere compound zodat ze bij het echte bochtenwerk goed plakken net zoals de powers doen.


2 CT is volgens mij niets anders dan een MPP met zachtere zijkanten, Zo zet michelin ze in iedergeval in de markt. (20 % zachtere zijkanten dan gewone MPP's, ipv 20 % harder in het midden)

heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij dat ze dan nooit langer dan de gewone MPP's mee zouden kunnen gaan. De gewone MPP's geven wat mij betreft meer dan genoeg grip in de bochten, dus om voor 2 CT's te gaan lijkt mij niets anders dan geld weggooien.
 
hallo

heb zelf de roads en vind dit een prima bandje voor mooi en slecht weer,levensduur is ook ruim 10.000 km op dit moment zal nog wel 5000 km meegaan.

voor optimale grip is meer nodig dan alleen een goede band ,juiste banden spanning en goed afgestelde vering.

in mijn favoriete bochtjes rijd ik dan alles aan de grond inc rem en schakel pedaaltjes

mijn bricky is een sv-tje uit `99

voor een iets langere levensduur met de powers heb je zelf in je rechterhand,geldt eigenlijk voor alle banden.

als de roads aan vervanging toe zijn ga ik ze toch een keer proberen.

mvg B
 
- Road ga ik me waarschijnlijk in vergissen
- Sport zou een goede band kunnen zijn maar veroudert
- Power is een geweldige band maar waarschijnlijk over 3000km weer een nieuwe.

Iemand nog suggesties voor een goede band met redelijke levensduur?
Ga gewoon voor Pilot Powers, deze zijn stukken slijtvaster dan de BT's. Als je dan alsnog als een gek dat bandje op rijdt dan kan je eventueel kijken naar Roads. Maar misschien wil je niet anders meer. :Y

Heb toch meer dan 10k km's gereden op een power, just give it a try ;) .
 
pilot road is meer geschikt voor de woon-werk verkeer gebruiker.
ik rijd nu met mijn 3de setje pilot road en peins er niet over zachter te gaan rijden. lan je om de 4 maand nieuwe banjes gaan shoppen
 
Ik heb 1x Pilot Sports op mijn Buell gehad maar vond het altijd lastig om er voldoende warmte in te krijgen als het slecht weer was. Ik begrijp dat de MPP's beter zijn op dat punt, maar ik zie niet hoe ik met het vermogen en grondspeling van mijn Buell daar echt baat mee zou hebben. Michelins zijn nogal duur en lastig te krijgen waar ik woon, maar ik zou zelf anders voor de Pilot Road gaan. De Metzeler Roadtec Z6 xie nu voor 3e keer heb gemonteerd doen het intussen perfect, ik gebruik die zelfs op trackdagen zonder enig probleem en slijten heel erg "mooi" en gelukkig niet al te snel (gaan rond de 10.000 km mee). 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan