Banden: Pilot Sport, of Pilot Power?

..Thijs..

MF veteraan
31 okt 2004
1.769
12
omg. Venlo
Nou, binnen nu en twee maandjes zal ik er aan moeten geloven, en zullen er nieuwe rubbers besteld moeten worden.

Aangezien ik voornamelijk woon-werk verkeer rij (lees: 90 km snelweg per dag) zit ik te twijfelen tussen de Michelin Pilot Power (al dan niet de 2CT) en de Pilot Sport. Ik heb alleen geen zin dat ze na een paar weken al vierkant zijn.

Bij Rodamoto een mooi setje gezien voor een mooie prijs, echter is de achterband 1 cm "te breed". Maar de band die er nu opligt (sinds aanschaf) is ook een 180/55x17W band, origineel hoort er een 170/60x17W band op. Ik durf niet te zeggen wat dit met de rij eigenschappen doet, hoewel ik tot nu toe weinig te klagen heb.

Anyways, zijn er nog ervaringsdeskundigen welke mij kunnen helpen een keuze tussen deze twee maken? Andere tips/merken/suggesties zijn ook welkom. Ze komen onder een Suzuki RF900.



grz Thijs

Edit: maat van de voorband is 120/70x17W
 
Laatst bewerkt:
De pilot sport is een uitstekende band....OM HEM OM EEN FLITSPAAL HEEN TE HANGEN EN AAN TE STEKEN!!!

_O- lol.


We kunnen nu verder gaan met welke maat het moet zijn, een 170 of een 180 :+

Poserwaarde boeit me niet, wegligging en geometrie wel.
Anyways, heb inmiddels toch maar de MPR2 besteld, aangezien mijn ouwe er ook erg over te spreken is. (achter in 170 btw) Vandaag in de regen was het niet veel met de oude Dunlops :P.

Ik ben iig wel nog benieuwd (ter lering en vermaak) wat die breedte nu nog uit zou kunnen maken. Dus, brand maar weer los *D.


grz Thijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan