Banden prop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

accountjekwijtje

dubbel account
7 apr 2011
13
0
Gisteren een nieuwe motor gekocht (600RR). Thuis aangekomen bleek dat er iets met de achterband aan de hand was (vermoedde een prop, of paraplu maar had ze nog nooit eerder gezien). Na bevestiging bleek 't inderdaad om een prop te gaan. Ik heb de band meteen laten vervangen en contact opgenomen met de vorige eigenaar met 't verzoek of hij uit coulance de helft van de achterband wilde betalen, omdat ik hier niet van op de hoogte was gesteld. Hij bood zijn excuses aan en heeft toegezegd 't bedrag over te maken. Hele aardige kerel verder, en was over alles eerlijk. Dit was dan ook 't enige minpuntje aan de hele ervaring.

Ik vond onder 't zadel nog een bandenplakkit (ofzo), waar iets in de trend van "fast, safe, permanent" op stond. Dit was nadat ik de band al had laten vervangen, en begon me af te vragen of ik iets te gehaast was in mijn beslissing. Het was verder een zo goed als nieuwe band (er was misschien 300 kilometer mee gereden). Het is natuurlijk erg zonde om zo'n dure band zo snel al te vervangen. Mijn vraag is dus:

Hoe lang kun je rijden op zo'n prop?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan