Banden R1100RT

hasbmw

Rookie
9 jun 2004
15
0
omg Breda
Ik heb nu Metzler :( op m'n 1100RT liggen. Dit is dus waardeloos, maar goed ze lagen er op toen ik 'm kocht, dus dan maar ff afrijden.
Wat moet ik er hierna opleggen?? Iemand goede ervaringen met een bepaald type?
 
Ik gebruik op dit moment Michelin Pilot Road. Geen slechte ervaring mee gehad.

Maar wat zijn je problemen dan bij de Metzler banden.
Voor de Michelin banden ook altijd met Metzler gereden. Nooit problemen gehad, met uitzondering van dat de voorband begint te cuppen. (BMW-kwaal)..
 
De Metzelers sturen ontzettend slecht. Ik moet 'm echt de bocht in duwen.
Laatst op een ander 1100 gereden met, ik meen bridgestones, dan kun je er dus echt mee smijten.

Zijn dit de MEZ4's? Is niet onbekend euvel, probeer eens wat meer druk in de voorband te zetten dan voorgeschreven, probeer rustig 2.8 bar: Dat maakte op mijn RT een groot verschil (reed zelfs rond de 3 bar). Verder neigen voorbanden op de RT er naar schuin af te slijten (ik begreep van mijn dealer dat de wielen tikkel uit lijn staan om het gewicht van de aandrijving uit te balanceren), misschien ben je gewoon aan een nieuwe voorband toe? Op mijn RT sleet de voorband haast sneller dan achter.

Ik gebruik trouwens de Roadtec Z6 van Metzeler, min of meer de opvolger van de MEZ4. Helaas heb ik ze nu op een andere motor dus ik kan niet helemaal eerlijk vergelijken maar die zijn erg goed, vooral in het nat en kwa handling zijn ze voelbaar beter dan de MEZ4's (en ik ben nogal een cynicus als het aankomt op banden vergelijken). Op mijn Buell bevallen ze zelfs beter dan de ook heel fijne BT020 van Bridgstone en lijken ook (nog) minder snel te slijten.

Succes!
 
Ik rijd zelf een R1100RT ex-overheid (politie) met de spaakvelgen van de GS eronder. Er zitten Metzeler MZ4 banden op. Erg goede banden! Hiervoor reed ik op een CBR 600 met Bridgestones BT020 en die bevielen ook erg goed.

Qua spanning rijd ik voor gewoon met 2.5 en achter 2.9. Dat de voorband onregelmatig en vooral meer links dan rechts slijt kan ik bevestigen. Ik ben bij verschillende dealers geweest en eigenlijk hadden ze allemaal het zelfde verhaal. Ik kan er wel van op aan dat het normale slijtage is is ieder geval.

Het compenseren door gewichten links aan te brengen helpt nagenoeg niets.

Als deze banden op zijn denk ik dat ik óf dezelfde neem, of de Bridgestones.
 
Terug
Bovenaan Onderaan