Banden slijtage

Hangt erg van de band af. Ik heb ooit een D207 achter gehad en die was na 8.000 op! En dat waren m'n eerste motorkilometers. Ik doe nu zo'n 12.000 met een achterband (BT020). Ik ben bang dat dat alleen maar minder gaat worden naar mate ik meer rijervaring krijg... :9
Kilometers met m'n voorband (BT010) weet ik niet precies, vorige keer niet op gelet. Deze heb ik net van het weekend vervangen omdat het profiel wat weinig was en de band wel erg ging 'cuppen'.

De monteur zei overigens over dat 'cuppen': "Dat is raar, dat heb ik nog nooit gezien. Dat wil zeggen dat je alleen maar op het circuit zou rijden..." :? :? Ik denk dat 'ie nog in opleiding is...
 
Met mijn vorige a.band (Dunlop)zo'n 10000 km gereden.
Heb ook geen vol vermogen.
Het heeft toch een paar voordeeltjes :P
En iets van 14000 km met mijn voorband.
 
lijkt me vreemd dat de bt010 niet zou bestaan aangezien ik op mijn hornet een bt010 voorband heb zitten
 
lijkt me vreemd dat de bt010 niet zou bestaan aangezien ik op mijn hornet een bt010 voorband heb zitten
:^ Ik op m'n Fazer. Maar alles is afhankelijk van de maatjes. Voor m'n Fazer bestaat geen BT020 voorband. Rare jongens daar bij Bridgestone...
 
Ik deed met BT010 tussen 4000 en 5000 km, vooral voor was-ie echt op.
Met Pilot sports deed ik zo'n 6000 km.
Zijkanten slijten nogal door al die bochtjes:
hon-cbr600-00-bikepics-22049.jpg
 
BT45's op een Deauville.

Voor en achter +/- 12000 km.

(geen wheelie's, burn-out's, stoppie's)
 
Ik deed met BT010 tussen 4000 en 5000 km, vooral voor was-ie echt op.
Met Pilot sports deed ik zo'n 6000 km.
Zijkanten slijten nogal door al die bochtjes
Ik heb er net een nieuwe voorband op laten leggen, een BT010 juist om dat mijn ervaring was dat de Bridgestone langer mee gaan dan de Michelin.
Er ligt achter nog een Michelin pilot sport op het achterwiel maar bij de volgende wissel word dat ook een BT010.
 
Over bandenslijtage, ik heb net met pasen 3 dagen door de ardennen gereden en ben met een redelijk goeie achterband vertrokken. Maar toen ik thuis kwan zat er geen groef meer in. Helemaal versleten, en dat in 3 dagen.
Weet iemand hier een logische verklaring voor

Te harde achtervering kan voor hogere bandenslijtage zorgen,...
verder zal het wel aan je rijstijl liggen
 
Ik heb net ff zitten rekenen. Bij 48.000 km is er een nieuwe set omgegaan. Ik zit nu op bijna 64.000 km. Dat betekend dat er bijna 16.000 km mee gereden is... Dat was wel afgelopen winter, dus met veel nat. En voor 80% of meer woon- / werkverkeer.

Is best veel toch? :)
 
Ik heb net ff zitten rekenen. Bij 48.000 km is er een nieuwe set omgegaan. Ik zit nu op bijna 64.000 km. Dat betekend dat er bijna 16.000 km mee gereden is... Dat was wel afgelopen winter, dus met veel nat. En voor 80% of meer woon- / werkverkeer.

Is best veel toch? :)
Met BT010: Ja.... :)
(Weet dat je ze hebt, maar er stond nog niet bij dat het een setje Bt-010's waren...)
 
mmmm , voorband weet ik niet , zit er al op sinds ik em kocht.Achterband zit nu op 3500 km (bt96)en ik verwacht dat ie nog maximaal 1000 km mee kan.
Valt mij een beetje tegen , met een redelijk rustige rijstijl en maar 65 pk.
 
mmmm , voorband weet ik niet , zit er al op sinds ik em kocht.Achterband zit nu op 3500 km (bt96)en ik verwacht dat ie nog maximaal 1000 km mee kan.
Valt mij een beetje tegen , met een redelijk rustige rijstijl en maar 65 pk.

Eigenlijk niet, want Bt96 is een zeer zachte band, zachter dan BT010, en is speciaal voor 400 cc sportfietsen.
 
k heb net vandaag een nw bandje BT010 (bevalt goed btw!) maar met de originele Evo Corsa heb ik 6000km gedaan..midden kaal door slijtage-indicator heen
 
Zeg Ruud: Ik vindt dat we best wel bij ome Bridgestone aan kunnen kloppen voor een kleine bijdrage aan dit forum. Volgens mij rijd 85% van de posters in dit topic op BT's of is van plan om over te stappen.

Tevens komt het onderwerp voldoende onder de aandacht, want als je alleen op het woord 'banden' zoekt, krijg je al 42 topics die dit onderwerp in de titel hebben staan.

Bridgestone: Over de band met die poen! })
 
Laat er morgen een nieuwe BT010 onderzetten. Deze is op en heeft nog geen 4000km gedraaid. (Wel 1 x avondje op circuit Lelystad.)

Gister en vandaag met iemand achterop gereden, maar dan zie je echt bij elke keer dat je stopt dat er weer minder profiel op zit.
 
Heb er 2e paasdag en nieuwe BT010 op laten leggen, en oooh, wat rijdt dat weer lekker zeg.

Heb trouwens een 180 gekozen ipv de standaard 190.
180 is hoger en staat daardoor boller, waardoor hij lichter in stuurt.
Echt genoten afgelopen maandag na die versleten band waarmee ik natuurlijk te lang ben blijven doorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan