Banden spanning CompK Metzeller

MarcelPas

Die hard MF'er
1 sep 2009
296
31
Arnhem
Hallo iedereen,

Ik heb het internet al helemaal afgestruind maar kan nergens een overzicht vinden van de banden spanningen voor Metzeller CompK`s.

Kan 1 van jullie mij hiermee helpen?

Alvast bedankt! :)
 
Kan iemand aangeven of deze banden geschikt zijn voor rondetijden rond de 1.55 op zolder? Ik wil namelijk deze bandjes kopen op GP-reifen.com, vindt de supercorsas nog een overkill voor mijn ronde tijden. Tevens vind ik het prijsverschil nog te groot.

Echter lees ik alleen maar negatieve reacties mbt deze type slicks. Nergens lees ik echter argumenten waarom. wie o wie kan daarin verder helpen.

Alternatief is de volgende combinatie van banden:

- Racetec RR K3 achter
- Racetec RR K2 voor

In afwachting van jullie ongezouten meningen!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de RR gaan alleen dan met K2 achter en een K1 voor. De K3 compound van de RR is bedoeld voor straatgebruik. Ik heb geen ervaring met dat type slicks maar wel met de RR. Heb zelf 1.51 gereden met de RR op Zolder. Volgens mij zat er nog genoeg ruimte in voor die band. De CompK`s zijn meer gericht op Endurance. Als je voor Metzeler slicks gaat neem dan de "normale".

Edit: de RR kan je gebruiken zonder warmers. Heb je ze wel zou ik ze zeker gebruiken. Die slicks wordt hem niet zonder warmers.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand aangeven of deze banden geschikt zijn voor rondetijden rond de 1.55 op zolder? Ik wil namelijk deze bandjes kopen op GP-reifen.com, vindt de supercorsas nog een overkill voor mijn ronde tijden. Tevens vind ik het prijsverschil nog te groot.

Echter lees ik alleen maar negatieve reacties mbt deze type slicks. Nergens lees ik echter argumenten waarom. wie o wie kan daarin verder helpen.

Alternatief is de volgende combinatie van banden:

- Racetec RR K3 achter
- Racetec RR K2 voor

In afwachting van jullie ongezouten meningen!
Ik heb er mee gereden , op een Ducati 996R . Rij normaal met Pirelli`s sc1 en sc2
Ik heb ze er na 1 sessie afgegooid , weinig feedback en breken nogal makkelijk uit met uit accelereren !!
voorband valt nog wel mee , maar achter is een drama
en zeker op een baan als Zolder met veel stop and go bochten zeker geen aanrader
Ik zou voor een wat zachtere band gaan metzeler K2 bijv of conti race attack
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met het broertje van de CompK gereden, de Pirelli Superbike PRO, en die bevielen me echt prima. Voor het geld en gezien de levensduur is het echt een prima band.
Let op dat sommige mensen met pre-2014 PRO banden gereden hebben, en die zijn blijkbaar echt anders. De PRO banden van 2014 en nieuwer zijn Dual-Compound en bieden echt best goede edge grip.

Sterker nog, ik neem dit jaar niet 1 testbandje mee naar Almeria, ik ga alle dagen op de PRO band rijden. geen geneuzel met slijtage ellende, gewoon plezier hebben. en qua tijden kun je echt leuk meekomen :) Ik vermoed zelfs dat een deel van mijn grip problemen achter te wijten zijn aan verkeerde geometrie (iets teveel op z'n neus), dus wie weet gaat het dit jaar nog wat vlotter met de PRO.

https://www.facebook.com/passion4ra...1414947604228/800406133371772/?type=3&theater
 
Ik heb met het broertje van de CompK gereden, de Pirelli Superbike PRO, en die bevielen me echt prima. Voor het geld en gezien de levensduur is het echt een prima band.
Let op dat sommige mensen met pre-2014 PRO banden gereden hebben, en die zijn blijkbaar echt anders. De PRO banden van 2014 en nieuwer zijn Dual-Compound en bieden echt best goede edge grip.

Sterker nog, ik neem dit jaar niet 1 testbandje mee naar Almeria, ik ga alle dagen op de PRO band rijden. geen geneuzel met slijtage ellende, gewoon plezier hebben. en qua tijden kun je echt leuk meekomen :) Ik vermoed zelfs dat een deel van mijn grip problemen achter te wijten zijn aan verkeerde geometrie (iets teveel op z'n neus), dus wie weet gaat het dit jaar nog wat vlotter met de PRO.

https://www.facebook.com/passion4ra...1414947604228/800406133371772/?type=3&theater
dat zal het verschil dan zijn , ik praat over DOT 2013 . Is de band zoveel verbeterd ?
Dan zou ik alsnog een keer zo`n set willen proberen , verschil met een sc2 etc is veel te groot qua kosten
 
Bedankt voor alle reacties.. heb het artikel op facebook zojuist gelezen en ik ben er uit. Komend seizoen begin ik op de pro's.

Andere vraag.. ik heb bandenwarmers die maar rond de 60 graden komen (gemeten). Is dat voldoende voor een slick?
 
voor 2.3 en achter 1.9 , warm gemeten (2.0 en 1.6 koud) zie ik bij GPreifen staan.


Bedankt, ik heb nog gekeken op GPreifen maar kon het niet terug vinden, zal wel niet goed gekeken hebben :P

De CompK`s worden in de mark gezet als amateur slicks voor de wat fanatiekere circuitrijder. ik heb er vorig jaar mee gereden en vondt dat ze uitstekend werkte. Voor mijn niveau dan :) (2.00 min assen)
 
Ik heb met het broertje van de CompK gereden, de Pirelli Superbike PRO, en die bevielen me echt prima. Voor het geld en gezien de levensduur is het echt een prima band.
Let op dat sommige mensen met pre-2014 PRO banden gereden hebben, en die zijn blijkbaar echt anders. De PRO banden van 2014 en nieuwer zijn Dual-Compound en bieden echt best goede edge grip.

Sterker nog, ik neem dit jaar niet 1 testbandje mee naar Almeria, ik ga alle dagen op de PRO band rijden. geen geneuzel met slijtage ellende, gewoon plezier hebben. en qua tijden kun je echt leuk meekomen :) Ik vermoed zelfs dat een deel van mijn grip problemen achter te wijten zijn aan verkeerde geometrie (iets teveel op z'n neus), dus wie weet gaat het dit jaar nog wat vlotter met de PRO.

https://www.facebook.com/passion4ra...1414947604228/800406133371772/?type=3&theater

Pirelli DIABLO™ Superbike PRO updates its range introducing new profiles, compounds and sizes

Lees in pirelli's verkooppraatje dat zijvlakken van de achterband zelfs sc2 compound moet zijn.

Beetje de diablo rosso corsa maar dan slick

Deze banden misschien ook maar kans geven, prijstechnisch sowieso leuker
 
60 graden is veel te koud voor bandenwarmers. 60 is alleen nog goed voor regenbanden..
voor niet al te veel koop je al nieuwe. kijk even op MOTEA | Suchergebnisse für: "reifenwaermer" voor goedkope warmers. Ik heb de goedkoopste laten komen en ga ze in maart even uittesten.

Deze zijn top Erik! heb ze afgelopen seizoen gebruikt. wel even opletten of je hem op 60 of 80 graden zet met de schakelaar.

k3 is een dual compound dus de zijkanten is k2. Laatste race ivm koude asfalt en raar (regen/droog) weer er mee gereden. vond het om eerlijk te zeggen een hele fijne band.
 
Ik heb met het broertje van de CompK gereden, de Pirelli Superbike PRO, en die bevielen me echt prima. Voor het geld en gezien de levensduur is het echt een prima band.
Let op dat sommige mensen met pre-2014 PRO banden gereden hebben, en die zijn blijkbaar echt anders. De PRO banden van 2014 en nieuwer zijn Dual-Compound en bieden echt best goede edge grip.

Sterker nog, ik neem dit jaar niet 1 testbandje mee naar Almeria, ik ga alle dagen op de PRO band rijden. geen geneuzel met slijtage ellende, gewoon plezier hebben. en qua tijden kun je echt leuk meekomen :) Ik vermoed zelfs dat een deel van mijn grip problemen achter te wijten zijn aan verkeerde geometrie (iets teveel op z'n neus), dus wie weet gaat het dit jaar nog wat vlotter met de PRO.

https://www.facebook.com/passion4ra...1414947604228/800406133371772/?type=3&theater

Ik heb ook een PRO achterbandje besteld, ga hem in maart op Cartagena testen. Rij normaal Bridgestone V02's op mijn RSV4 maar aangezien ik steeds meer vertrouwd en sneller wordt op mijn Appie slijten de banden (te) hard.
 
Ben benieuwd wat je er van vind. Oke, geen PRs op deze banden maar wel zo relaxt dat je niet na iedere sessie je band op resterend rubber hoeft te checken. Zeker op een relaxte trackday holiday om er ff in te komen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan