banden spanning

hoken

Die hard MF'er
20 jan 2008
329
0
hoe vaak houden jullie de banden spanning in de gaten?

en hoeveel bar zit er dan in.
 
Euh elke keer dat ik ga rijden check ik het. Maar dat komt ook doordat ie langzaam leegloopt.

Voor: 2,25-2,30
Achter: 2,5-2,6
 
Laatst bewerkt:
hoe vaak houden jullie de banden spanning in de gaten?

en hoeveel bar zit er dan in.

Uitstekend topic! Een aanwinst!


Ligt eraan... Wanneer ik denk dat het nodig is check ik het. Na langere stilstand of als ik het voel.

En hoeveel Bar erin zit verschild per motor en rijstijl...
 
Domme vraag, als je als motorrijder niet eens weet hoe belangrijk
de bandenspanning is...


beetje flauwe opmerking. Hij vraagt zich niet af het nut of hoe belangrijk het is. Hij vraagt zich alleen af hoe vaak je het controleert. Domme vragen bestaan niet alleen mensen die dom commentaar moeten leveren. O-)

Ik controleer het eens of 3 keer in de maand ongeveer. Dat bandenspanning verschilt idd per motor.
 
banden spanning is zeker belangrijk maar over de weg stuiteren is ook niet wat dus vraag ik het even ik rij op een zx6r met michelen pilot power banden.
 
beetje flauwe opmerking. Hij vraagt zich niet af het nut of hoe belangrijk het is. Hij vraagt zich alleen af hoe vaak je het controleert. Domme vragen bestaan niet alleen mensen die dom commentaar moeten leveren. O-)

Ik controleer het eens of 3 keer in de maand ongeveer. Dat bandenspanning verschilt idd per motor.

:^

Ik vergat dat google pas bestaat :z
 
bij m'n pilot powers 2.5 voor 2.9 achter
eens per maand controleren ofzo, soms meer
 
controleer het niet vaak eerlijk gezegd..
Eens per maand ofzo.
De bandjes blijven aardig op spanning.

Ik zoek het namelijk niet als ik elke x naar school rij of een ritje wil maken m'n spanning te controleren, merk ik dat de band wat slap aanvoelt of heb ik zin mijn motor een x te vertroetelen met een poetsbeurt dan wil ik nog wel es naar de BP rijden om daar de bandjes eventueel bij te pompen.
 
banden spanning is zeker belangrijk maar over de weg stuiteren is ook niet wat dus vraag ik het even ik rij op een zx6r met michelen pilot power banden.

bij m'n pilot powers 2.5 voor 2.9 achter
eens per maand controleren ofzo, soms meer

:^

Bij normaal op de weg rijden idd een prima spanning.
Maar als het goed is staat een advies ook op je achterbrug oid vermeld. Het staat iig zeker in je manual.
 
Wanneer is die meter voor het laatst geijkt?


wanneer is de meter bij de garagist voor het laatst geijkt, wanneer is de meter van het tankstation voor het laatst geijkt _O- _O- _O- _O- _O-

ik denk nog nooit.
0.1bar meer of minder gaje niet voelen hoor
 
Me PP 2CT's staan voor op 2.4 en achter 2.5, vin ik hard zat :)
en controleer het 1 keer in de maand ofzo
 
Laatst bewerkt:
Domme vraag, als je als motorrijder niet eens weet hoe belangrijk
de bandenspanning is...

Niet echt een domme vraag wat mij betreft... Ik heb twee linkerhanden (altijd lastig gasgeven), moet er zelfs nog achterkomen hoe dat nou eigenlijk moet, bandenspanning meten en aanpassen... Nog nooit gezien, nog nooit gedaan. :o
 
Niet echt een domme vraag wat mij betreft... Ik heb twee linkerhanden (altijd lastig gasgeven), moet er zelfs nog achterkomen hoe dat nou eigenlijk moet, bandenspanning meten en aanpassen... Nog nooit gezien, nog nooit gedaan. :o

Vind het erg dat zoiets dan weer niet meegenomen word in de rijlessen.
 
Vind het erg dat zoiets dan weer niet meegenomen word in de rijlessen.
Bijvoorbeeld.

Paul Lam (Nijmegen) bood wel een sleutelcursus aan voor geslaagden, maar ik kon die dag niet. Ik rijd motor voor het bochtenwerk, heb niks met de interne techniek en hou niet van vieze handen, weinig mensen om me heen die er wel verstand van hebben - dan leer je niet zo snel.

Maar och, dit seizoen maar eens met wat motormaten een blik op mn motor werpen - komt wel goed!
 
Wanneer is die meter voor het laatst geijkt?
Wanneer ik de banden oppomp gebeurt dat met een pomp met meter (niet geijkt, overigens ;) ). Als ik daarna ga rijden zie ik de waarde op de boordcomputer die correspondeert met de waarde van de meter van de pomp. Ik ga dan niet uit van de waarde op de BC als juiste waarde, maar deze geeft mij wel de informatie wanneer de spanning lager wordt....
 
banden spanning is zeker belangrijk maar over de weg stuiteren is ook niet wat dus vraag ik het even ik rij op een zx6r met michelen pilot power banden.
De standaard druk voor de Pilot Power en verder bijna alle moderne banden voor bijna alle redelijk recente motoren is 2,5 bar voor en 2,9 achter.
 
Nog nooit gekeken, zal wel goed zijn, onlangs nieuwe voorband, en komende week nieuwe achterband, zal t toch maar eens vragen: waar kan je die tooltjes kopen? :)
 
De standaard druk voor de Pilot Power en verder bijna alle moderne banden voor bijna alle redelijk recente motoren is 2,5 bar voor en 2,9 achter.

Dat is maatafhankelijk. Sommige zx6r'en hebben nog 160 breed achter en die zet je op plusminus 2,7.

180/190 is idd 2,9 vaak.
 
Bijvoorbeeld.

Paul Lam (Nijmegen) bood wel een sleutelcursus aan voor geslaagden, maar ik kon die dag niet. Ik rijd motor voor het bochtenwerk, heb niks met de interne techniek en hou niet van vieze handen, weinig mensen om me heen die er wel verstand van hebben - dan leer je niet zo snel.

Maar och, dit seizoen maar eens met wat motormaten een blik op mn motor werpen - komt wel goed!

Zaken als bandspanning en ketting spannen (en smeren) zijn zulke "dagelijkse" dingen die moet elke motorrijder kennen en kunnen. Net als je oliepeil checken en nog meer van die eigenlijk best simpele dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan