banden spanning

boshaar

MF'er
4 mei 2004
94
0
ik ben in het bezit van een suzuki gs 500 e. Hier lagen banden onder van bridgestone type exedra. Deze worden in het instuctie boekje aanbevolen met de bandenspanning 2,5 achter en 2,25 voor. Nu zijn deze banden aan vervaning toe en is besloten omdat de andere niet leverbaar waren om er een ander type onder te leggen. Namelijk bt 45.

Nu is de vraag geld voor deze band dezelfde spanning?
 
ik ben in het bezit van een suzuki gs 500 e. Hier lagen banden onder van bridgestone type exedra. Deze worden in het instuctie boekje aanbevolen met de bandenspanning 2,5 achter en 2,25 voor. Nu zijn deze banden aan vervaning toe en is besloten omdat de andere niet leverbaar waren om er een ander type onder te leggen. Namelijk bt 45.

Nu is de vraag geld voor deze band dezelfde spanning?
ja
 
wellus :+

de door de fabrikant van de motor voorgeschreven spanning is prima, echter geeft die iha een bepaalde spreiding aan: wat idd kan varieren van 2,25 v - 2,5 v en 2,5 a - 2,8 a. Alles hiertussen is mogelijk. De hogere bandenspanningen zijn iha meer geschikt voor zwaarder belaste motoren (hard rijden en/of zwaar beladen)

dus het hangt er maar net vanaf hoe en op welke wijze je de motorfiets gebruikt. :)
 
Dit vind ik het probleem van dit forum, je krijgt altijd z'on tegenstrijdige adviezen.

Na ja ik ga hem zaterdag ophalen dan vraag ik het nogmaar aan de monteur. Die zit al een tijdje in het vak en heeft zelf aan racen op circuit gedaan dus die zal het misschien wel weten. Verder heb iki bridgestone met de zelfde vraag gemaild.

Maar toch bedankt voor de goed bedoelde hulp :)
 
Bij Bridgestone staan de bandenspanningen op de site, daar zal je dus 2,5 en 2,8 bar vinden. Dat kan je dan als uitgangspunt gebruiken en eventueel naar wens veranderen. Ik gebruik bovenstaande waardes en in de praktijk bevalt dat prima. Bandjes snel zat warm, goede grip en ze slijten naar mijn idee niet overdreven hard.

De bandenspanning is niet echt 'exacte wetenschap' iedereen heeft z'n mening erover en iedereen vind dus iets anders prettig... Maar Bridgestone maakt die dingen, dus... :)

Dit vind ik het probleem van dit forum, je krijgt altijd z'on tegenstrijdige adviezen.

Na ja ik ga hem zaterdag ophalen dan vraag ik het nogmaar aan de monteur. Die zit al een tijdje in het vak en heeft zelf aan racen op circuit gedaan dus die zal het misschien wel weten. Verder heb iki bridgestone met de zelfde vraag gemaild.

Maar toch bedankt voor de goed bedoelde hulp :)
 
Metzeler heeft ook een leuke site met de standaardwaarde's voor zo ongeveer iedere fiets, www.metzeler.com , bij fitment chart. Daar staat dus de waarde die de fabrikant van de fiets voorschrijft, voor de rest blijft het, zoals al eerder vermeldt natuurlijk ook een beetje een gevoelskwestie. :9
 
En het hele mooie aan het verhaal is dat het gros van de bandenspanningsmeters variëren en dat er verschillen van 0.4 Bar mogelijk zijn.
Twee van die zogenaamde moderne digitale zuilen geprobeerd en daarna met een geijkte meter.
Gewoon standaard spanning aanhouden en af en toe een keer voelen of het zaakje niet te warm wordt, is dat wel het geval gewoon twee tiende erbij.
Zo blijf je lekker aan het sleutelen!!
 
http://www.bridgestone-eu.com/tyreselector/MC_TyreSelector.asp (De bridgestone tyreselector!)

Geen dank!

8-)

Enne over die afwijkende drukmeters. Dat klopt. Dat los ik op door altijd m'n bandjes bij dezelfde pomp op te vullen. Heb je iig dezelfde afwijking en is je referentie iig hetzelfde....

waar staan die waardes op de bridgestone site want daar ben ik namelijk geweest en heb niks kunnen vinden.
 
Ahem...

"Ik kon je net bijhouden, maar er echt niet langs..."

:X OP JE FZR 1000!!! :X

Conclusie:
We rijden waarschijnlijk allebij als een oud wijf.. *D

Neeeeee, nu quote je me verkeerd:
"Ik had wel harder gekund als ik voor je had gereden, maar kon er niet langs" O-)

Ben geen italiaan met jezus op mijn schouder: "faster, faster, faster" ;)

En ik wilde mijn blok natuurlijk heel houden O-) , want ik moest de week erna nog wel rijden... })
 
*kuch* bullshit *kuch*

En je blok is al stuk. O-) De enige reden dat je niet bent ingehaald is dat iedereen tenminste 500 meter achter je moet blijven rijden om de weg uberhaupt te zien. Met je oliestookstoomboot.... :)

})

Neeeeee, nu quote je me verkeerd:
"Ik had wel harder gekund als ik voor je had gereden, maar kon er niet langs" O-)

Ben geen italiaan met jezus op mijn schouder: "faster, faster, faster" ;)

En ik wilde mijn blok natuurlijk heel houden O-) , want ik moest de week erna nog wel rijden... })
 
Sorry dat ik een topic uit 2004 weer omhoog trap, maar ik heb precies dezelfde vraag als de OP.
Ik kan echter helemaal niks vinden over de banden spanning van de BT-45 (zoals hier werd vermeld).

Moet ik nu de opgegeven 2.25/2.5 gebruiken of kan ik ergens de specifieke spanning van de bt-45 vinden?

bedankt :+
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik een topic uit 2004 weer omhoog trap, maar ik heb precies dezelfde vraag als de OP.
Ik kan echter helemaal niks vinden over de banden spanning van de BT-45 (zoals hier werd vermeld).

Moet ik nu de opgegeven 2.25/2.5 gebruiken of kan ik ergens de specifieke spanning van de bt-45 vinden?

bedankt :+

http://www.bridgestone.nl/bfe/tyreSelectorController?page=motorCycle&dataToDisplay=resultpage&step=4&country=Netherlands&hiddenCountry=Netherlands&hiddenMake=SUZUKI&hiddenModel=040%3A+GS+500+E+1989%2B&hiddenType=&hiddenSite=Bridgestone%20Netherlands&locale=nl_NL (Cookie accept NL)
 
Terug
Bovenaan Onderaan