Banden specificaties

Dinant

MF veteraan
4 mrt 2003
1.490
0
Wapenveld
Ik zit er over te denken banden te bestellen via reifenversand.com.

Maar ik zit met een vraag(je): er staan verschillende types op van eenzelfde band. Het gaat mij om de 190/50/17 Pilot Power. Een verschil in de types is bijvoorbeeld 72W of 73W. Volgens mij moet ik voor mijn R1 2004 de 73W hebben. Maar wat betekent 't eigenlijk?
Maar er staat ook nog een letteraanduiding bij: R/G/W bijvoorbeeld. Volgens mij heeft dat met de snelheid waar de band geschikt voor is te maken. Klopt dat? En welke heb ik nodig?
 
Ik zit er over te denken banden te bestellen via reifenversand.com.

Maar ik zit met een vraag(je): er staan verschillende types op van eenzelfde band. Het gaat mij om de 190/50/17 Pilot Power. Een verschil in de types is bijvoorbeeld 72W of 73W. Volgens mij moet ik voor mijn R1 2004 de 73W hebben. Maar wat betekent 't eigenlijk?
Maar er staat ook nog een letteraanduiding bij: R/G/W bijvoorbeeld. Volgens mij heeft dat met de snelheid waar de band geschikt voor is te maken. Klopt dat? En welke heb ik nodig?
Bel ff een banden handel op
 
Die laatste letters verwijzen naar een bepaald patroon (tekening)in de band .
Dit is me onlangs verteld door een lokale bandenverkoper die mij Pilot Power
30% duurder verkocht heeft dan deze bij Reifenversand .
(Bij je bestelling op Reifenversand moet je het type motorfiets opgeven .)
 
Ik ben er al uit: op de site van reifenversand stond het type band voor de R1 '04 met 72W. Dat bleek een tikfout te zijn (ik kreeg keurig netjes antwoord op mijn e-mail).

Ik denk dat ik het eens probeer bij reifenversand...
 
Sorry hierna de tekst zie topic "Bandenman-gewoon doen"

Over "oude banden" gesproken daar komen ook veel aanbiedingen van weg... let eens op de datecode (een 3 jaar oude band kost nog maar 50-70% van een verse band in de handel aangezien deze banden niet meer in duitsland verkocht mogen worden en daarom hier massaal worden gedumpt (gouden business om vanuit duitsland 'oude'banden naar Nederland te verkopen).
 
Ik heb de banden net binnengekregen. Ik had afgelopen vrijdagavond 3 MPP's besteld (190/50/17) en vanmiddag waren ze er al.

Oude banden??? Dacht het nie!!

Dotcodes:
1305
1505
en
1605

Geweldig. Drie achterbanden voor 456,16 incl. verzendkosten!
 
Recenter kan haast niet en in nog geen week thuis geleverd .
Volgende keer ga ik rubber bestellen met de PC dan gaan mijn oude langer mee .
Bedankt voor de info .
 
Terug
Bovenaan Onderaan