Banden SV650, wat is wijsheid?

Wat te doen met de banden?

  • Laten zitten, zonde van het geld.

    Stemmen: 6 24,0%
  • Laten vervangen voor Dunlop D208

    Stemmen: 1 4,0%
  • Laten vervangen voor Michelin Pilot Power

    Stemmen: 9 36,0%
  • Laten vervangen voor Pirelli Diablo

    Stemmen: 5 20,0%
  • Laten vervangen voor Bridgestone BT-014

    Stemmen: 1 4,0%
  • Laten vervangen voor Michelin Pilot Road

    Stemmen: 1 4,0%
  • Laten vervangen voor Pirelli Diablo Strada

    Stemmen: 1 4,0%
  • Laten vervangen voor Bridgestone BT-020

    Stemmen: 1 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25

Didiot

MF veteraan
12 dec 2004
2.267
1
Ik heb een SV650 met de standaard banden bij aflevering. Nou zijn dit lichtelijk eerste klas klote banden voor onder een SV, (Dunlop D220ST). Ik heb er nu ruim 5000 km mee gereden en ze kunnen volgens mij nog wel 5000 km mee. Maar wat is het grote probleem. Ik wil af en toe lekker een beetje sportief rijden en deze band geeft daar totaal geen vertrouwen bij.

Zojuist ff op einde A4 (Delft) gereden. Ik heb er al een keer de steppies aan de grond gereden, maar vraag niet hoe. Totaal geen vertrouwen en totaal geen gevoel.
Wat zal ik doen, m'n banden ondanks alles toch oprijden en dan pas nieuwe banden eronder, of nu nieuwe banden eronder?

Ik zit echt enorm te twijvelen...
 
Ik had hetzelfde probleem (alweer... ;) ) en heb gekozen voor optie 1. Rond de 12.000 km waren ze nog niet op, hoewel de voorband hier en daar toch wel slecht geworden was, en heb ik Diablo's laten monteren. Er ging een wereld voor me open voor wat betreft grip en vertrouwen en ik had spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet eerder andere banden genomen had.

De Michelin Pilot Road is gelijk aan de D220, dus die zou ik niet doen. De Dunlop D208, tsja, ik zou hem links laten liggen. Is al een wat verouderde band. De BT014 slijt vrij hard (kennis van mij heeft ze ook op een SV en die deed 5000 km met een achterband).

Wil je een langere levensduur en toch lekkere grip: Diablo Strada of de BT020
Wil je ook weleens het circuit op met de motor en vind je levensduur niet zo heel belangrijk: Diablo, Pilot Power (red je toch wel iets van 7500 km mee op een achterband).

Enne, je huidige banden kan je ook weer verkopen via internet natuurlijk. :Y Er zijn zat toerfietsen waar die D220 zeer goed voor is.
 
Laatst bewerkt:
Leg er Powers onder. Bakken grip in de regen en op het droge.
Diablo's zijn ook goed, maar zijn oudere banden dan de Powers, dus minder goed...

Met de Dunlops heb ik geen ervaring. Maar zullen ook wel goeie bandjes zijn.
 
Ik heb de mijnes gewoon opgereden. Wat is nou 12.000km op zo'n fijne motor als een SV :) ?

Ik heb er BT-020's op laten leggen (alleen achter, voor kan die nog wel even mee) en dat stuurt al een stuk beter.
 
- Pilot Powers (voordeel: sportief gevormde band, heeerlijk in bochten, veel vertrouwen en warmen ZEER snel op...nadeel vrij snel op)
- Diablo's (zelfde als Pilot Powers, warmen alleen niet zo snel op...maja met die weer boeid dat niet, alleen als het wat frisser wordt wel!!)
- BT014, IDEM ala pilot powers...band is naar mijn idee alleen wat minder sportief gevormd, maar wel superwegligging ook in bochten, gaan iets langer mee
- bt020, sportief zat, goede feedback en niet zo sportief gevormd, maar heeft RUIMMMMM voldoende grip (zeker voor de openbare weg), warmt snelop en gaat nog redelijk lang mee ook.

Ik heb het oude type sv, en heb een 014 voor en een 020 achter. Rijdt prima.
Maar bij de volgende bandenkeuze ga ik toch weer voor een setje Pilot Powers :}
Ze sturen gewoon scherper dan de 020...daarentegen rij je ze wel sneller vierkant als je redelijk wat rechtuit rijdt
 
Ik heb een beetje hetzelfde als jij Didiot, Ik had ook de standaard banden en heb er achter op pakweg 8000 km een spijker in gereden (als ik het forum mag geloven het beste wat me ooit is overkomen). Ik heb nu nog steeds voor de standaard Dunlop, die maar niet op wil raken (toch al ruim 13000 km) en achter nu een BT010. Deze is wel beter dan de Dunlop en iig minder gauw vierkant, maar volgens mij moet het nog beter kunnen.

Ik heb het idee dat het nu vooral de voorkant is die me te weinig vertrouwen geeft om voluit de bocht te pakken (toch nog steeds een paar mm chicken strip).
Volgende keer ga ik ze in ieder geval beide wisselen, dus ik hou de tips hier goed in de gaten!
 
Ik heb een beetje hetzelfde als jij Didiot, Ik had ook de standaard banden en heb er achter op pakweg 8000 km een spijker in gereden (als ik het forum mag geloven het beste wat me ooit is overkomen). Ik heb nu nog steeds voor de standaard Dunlop, die maar niet op wil raken (toch al ruim 13000 km) en achter nu een BT010. Deze is wel beter dan de Dunlop en iig minder gauw vierkant, maar volgens mij moet het nog beter kunnen.

Ik heb het idee dat het nu vooral de voorkant is die me te weinig vertrouwen geeft om voluit de bocht te pakken (toch nog steeds een paar mm chicken strip).
Volgende keer ga ik ze in ieder geval beide wisselen, dus ik hou de tips hier goed in de gaten!


Achter was de band op, maar voor had ik na 12500 km er ook nog genoeg profiel opzitten.

Maar toch voor (netals achter) ook direct een pilot power opgezet. Geen moment spijt van. Je gooit je fietsje nu veel makkelijker om en hij uit zichzelf de bocht in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan