Banden vervangen

yorrr

MF'er
9 mrt 2011
99
0
nou hier dan het topic dat heeeelemaal over mijn eigen motortje gaat! *O*

Mijn vraagje was..

Ik rijd sinds mei 2011 een R6 uit 2000.. 8-)

Nu moet ik binnekort de achterband gaan vervangen.. en vroeg ik mij af of het handig is om dan meteen iets van een beurt te laten geven ofzo? zijn er dingen die handig zijn om meteen mee te laten pakken of hoeft dat niet en moet k gewoon alleen me achterband vervangen??

btw 37.000km heeft die nu gelope

...EN ik ben altijd een beetje bang om aan me motor te sleutele, maar een achterband vervangen moet toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn :?
iets vn.. pin dr uit en loshalen maar? :9
 
Bij de meeste motorzaken die ik ken is het wisselen van een band gratis als je alleen het wiel komt brengen en betaal je 10 of 15 euro als je de hele motor brengt en zij moeten je velg (de)monteren.
Mits je natuurlijk de band ook daar koopt en niet via een internet bandenboer.

Mijn advies is, breng alleen de velg naar de motorzaak en laat de band die je daar ook koopt er om leggen. Dan kun jij thuis alles aan de achterkant schoonmaken (brug, schokbreker, ketting, tandwielen etc..) voordat je de velg er weer inzet. Motorzaken zullen dat niet schoonmaken maar er komt een hoop vet troep en smurrie te zitten waar je bij een gewone poetsbeurt niet altijd goed bij komt.
 
[quote]Testa-Rossa schreef op 26 augustus 2011 @ 00:30:
Ervaring? denk het niet...

qua lakbeschadigingen heb je volledig gelijk. Maar wat betrefd uitbrekende stukken velg, dát is echt de grootste onzin. Ga maar eens naar een TT camping, stunt event, streetfightertreffen of waar dan ook waar ze aan de lopende band banden wisselen. Dat is gewoon met 2 man op een koevoet springen en hij zit erom...
~[/quote]


Die mannen komen meestal dan ook iet verder als het obligatoire rondje rond de kerktoren. Veel show ter plaatse, maar weinig kilometers maken. banden dienen voor die mannen ook nauwelijks om mee te rijden, eerder om indruk te make,. Veel rook en lange strepen. Wanneer je echt kilometers doet.................... gewoon lekker laten doen. Wordt ie meteen uitgebalanceerd ook.
 
zo wat een nutteloos lang verhaal, dus wat is je punt? Dat je met een kras op je wiel geen km's kan maken _O-

Mijn brommert waar ik per jaar zelf wel 20 banden om leg legt meer af als de gemiddelde supersport brommer in NL...
 
Laatst bewerkt:
nou hier dan het topic dat heeeelemaal over mijn eigen motortje gaat! *O*

Mijn vraagje was..

Ik rijd sinds mei 2011 een R6 uit 2000.. 8-)

Nu moet ik binnekort de achterband gaan vervangen.. en vroeg ik mij af of het handig is om dan meteen iets van een beurt te laten geven ofzo? zijn er dingen die handig zijn om meteen mee te laten pakken of hoeft dat niet en moet k gewoon alleen me achterband vervangen??

btw 37.000km heeft die nu gelope

...EN ik ben altijd een beetje bang om aan me motor te sleutele, maar een achterband vervangen moet toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn :?
iets vn.. pin dr uit en loshalen maar? :9

Weet je eigenlijk wanneer het laatste onderhoud is gedaan? Misschien heb je een boekje of een factuur oid.
Aan de hand daarvan moet je, ev mbv het onderhoudschema, bepalen wanneer er ongeveer wát moet gebeuren.

Achterwiel verwijderen is op zich niet zo spannend, ik neem aan dat je de juiste maat dop hebt?

Band kun je overal wel kopen; bij de dealer, bij een bandenleverancier, bij een bandenspecialist (zoals Super Blackbird), bij een handelaar, internet, particulier zelfs.

Het voordeel van sommige uit het lijstje is dat ze machines hebben om de oude band er af te halen en de nieuwe om te leggen. En nog een apparaat om ev onbalans te meten.
 
De helft van de reacties zijn pestkoppen die topicstarter lopen te plagen, een verder kwart weet niet waar ze het over hebben, en maar een paar willen die arme jongen helpen......
Nu is voor hem de kunst om de juiste antwoorden er tussenuit te vissen.....

Goed medium hoor, die internetfora........ :+
 
De helft van de reacties zijn pestkoppen die topicstarter lopen te plagen, een verder kwart weet niet waar ze het over hebben, en maar een paar willen die arme jongen helpen......
Nu is voor hem de kunst om de juiste antwoorden er tussenuit te vissen.....

Goed medium hoor, die internetfora........ :+

En in welke categorie valt jouw post :? ;)
 
Weet je eigenlijk wanneer het laatste onderhoud is gedaan? Misschien heb je een boekje of een factuur oid.
Aan de hand daarvan moet je, ev mbv het onderhoudschema, bepalen wanneer er ongeveer wát moet gebeuren.

Achterwiel verwijderen is op zich niet zo spannend, ik neem aan dat je de juiste maat dop hebt?

Band kun je overal wel kopen; bij de dealer, bij een bandenleverancier, bij een bandenspecialist (zoals Super Blackbird), bij een handelaar, internet, particulier zelfs.

Het voordeel van sommige uit het lijstje is dat ze machines hebben om de oude band er af te halen en de nieuwe om te leggen. En nog een apparaat om ev onbalans te meten.


Bij 28.000 km heeft de motor een grote beurt gehad waar het volgende is vervangen:
- Nieuwe ketting en tandwielen
- Remblokken achter
- Motorolie en filter
- Remvloeistof

Kijk als het niet nodig is doe ik niks, maar vroeg het me gwn af.

Conclusie: Ik ga m binnekort naar de winkel brengen voor een nieuw bandje.
Later haal ik wellicht nog wat los om wat beter schoon te maken;)
(beetje extra moeite voor schoonmaken vind ik nooit erg O-)
 
En nu staat je teller op 37.000. Dan kan ik je aanraden om een oliewissel te doen, gewoon zelf, kan je best. Gelijk een nieuw oliefilter monteren. Eventueel nieuwe bougies als dat bij die grote beurt niet gedaan is en een vers luchtfilter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan