Banden voor een brik

JappenFreaks

Rookie
4 apr 2003
20
0
Delfzijl
Hallo,

Ik heb een GS 1000 van 1978 erbij gekocht. Natuurlijk zijn de bandjes aan vervanging toe. Ik heb op het internet gezocht en vond uit dat de Bridgestone BT45 behoorlijk goed is. Misschien zelfs de beste band voor klassiekers. Nu heeft Metzeler vorig jaar de Lasertec uitgebracht, waar ik geen reviews van vinden kan. Ik heb gisteren op de beurs in Utrecht beide banden bekeken, maar ben daar verder niet veel wijzer geworden. Mijn vraag is dus:

WAT IS DE BESTE BAND VOOR EEN KLASSIEKE MOTORFIETS (in de originele maten natuurlijk)

Bij voorbaat dank voor Uw reactie en feedback.

John
 
Ik heb zelf een setje BT45's onder mijn T500 uit 1974 zitten en ben zeer tevreden over de grip en stuureigenschappen. Bovendien is dit een van de weinige in de juiste maten. De échte purist vindt dit een doodzonde en zegt dat er tijdsoriginele banden onder moeten, zoals de Continental K112 en RB2 of de TK22 en TK44. Mag van mij, maar de moderne BT45's bieden naar mijn mening toch iets meer. Goedkoop zijn ze niet, dat moet ik wel toegeven.
 
De bt045 zijn idd hele goede banden, worden nu vooral gebruikt bij de iets gedateerdere motorfietsen en bijv. de er'5en gpz500's enz enz.
Michelin heeft hier de mpa (michelin pilot active) tegenover staan.
 
De beste banden voor een (semi-)klassiekert?

Da's afhankelijk van smaak en gebruik.

-ga je voor een originele look,probeer dan banden met een 'oud' profiel te pakken te krijgen.
-ga je voor duurzaamheid en ben je hoofdzakelijk op de snelweg te vinden,zoek dan iets in de termen van een Metzeler ME33 ofzo ("BMNEE-band").
-ben je iemand die het prettig vindt een fatsoenlijke hoeveelheid grip te hebben bij het afblazen van buitenweggetjes,dan kom je eigenlijk niet onder de BT45's uit....alleen moet je de mindere duurzaamheid op de koop toe nemen.. ;)

Succes met je bandenkeuze!
 
BT45 bevallen hier ook prima, heb op een ander brik van me de

dunlop GT 501 liggen bevallen ook erg goed :)

8_2_closeup.jpg
 
ik ben gek op avon roadrunner, prima banden voor een schappelijke prijs.
en stukken duurzamer dan metzeler en conti *O*
bridgestone, yokohama en dunlop komen uit japan, daar heb ik nog nare herinneringen van uit de jaren tachtig.
toen hadden ze geen grip en sleten razendsnel, ik blijf achterdochtig :z
 
ik ben gek op avon roadrunner, prima banden voor een schappelijke prijs.
en stukken duurzamer dan metzeler en conti *O*
bridgestone, yokohama en dunlop komen uit japan, daar heb ik nog nare herinneringen van uit de jaren tachtig.
toen hadden ze geen grip en sleten razendsnel, ik blijf achterdochtig :z
Dunlop een Japanse band? Lees dit even.

Ik zou eerder de Metzeler Lasertec kiezen, de BT45 is inmiddels toch ook wel een band van vroegâh.
 
lasertec is gewoon me33 met nieuwe naam, heb ik het gevoel, dus dan zou ik toch eerder voor bridgestone bt45, Pirelli sport demon of Dunlop gt501 gaan.
 
"De beste band" bestaat niet, de vraag is wat je er mee wilt.

Overigens heb ik nu de 25Mm gehaald met mijn BT45 achterband (is nu ook echt op).
 
Lasertec is een doorontwikkeling van de oude ME33/ME55.
Heerlijk bandje, voorband slijt tenminste mooi af, is weer eens wat anders dan BT45 voorbanden die gruwelijk cuppen.

En grip heb IK niet over te klagen, ook in de regen niet.
En ik heb (op mn NX250) ook eventjes een BT45 voorband gehad, maar in de regen was dat dus niks (ik lag binnen 5km op mn smoel beter gezegd).
Misschien een erg slecht exemplaar geweest ofzo, maar ik ben absoluut geen fan van die dingen.

Achterband op mn VF400 had ik met 8000km versleten (zat nog profiel op, maar het was wettelijk gezien te weinig en zo duur is een bandje nu ook weer niet).
Zal ook iets te maken hebben gehad met mn rijstijl...

En ze zijn per band ook maar iets van 5 euro duurder dan de BT45jes.
 
Dunlop een Japanse band? Lees dit even.

Ik zou eerder de Metzeler Lasertec kiezen, de BT45 is inmiddels toch ook wel een band van vroegâh.

Zijn ze zeker even vergeten dat Dunlop onderdeel van Japanse Sumitomo Rubber is (geweest?).


maar in de regen was dat dus niks (ik lag binnen 5km op mn smoel beter gezegd).

Alle nieuwe banden zijn spekglad, was zelf dolblij dat de 1e sessie vorig jaar op Zolder tenminste droog was (had er toen nieuwe Diablo's onder liggen).
 
Het was een al gebruikte BT45 :X

Die zat toevallig op de FZR600 velg die ik er in geknutseld had, wilde m eerst uitproberen voor ik de ME33 die op mn andere velg lag over zou zetten.
 
Ik vind die BT45 juist prima in de regen, ze hoeven niet zo lang op te warmen als andere banden voordat ze fatsoenlijk grip leveren (wel lekker in dit land :P ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan