Banden voor Off-road/All-road

Ben zelf wel benieuwd wat voor een bandenspanning jullie aanhouden voor het rijden van 50/50 of zoiets als de TET?
Blijft natuurlijk een compromis, maar ik heb zelf eigenlijk geen zin om bij elke rit/stuk m'n spanning aan te passen. Heb met de xt600 iets van 1.9 bar in de TKC80/E07... maar lees genoeg over leute die zo laag gaan als 1 bar.
 
Laatst bewerkt:
Met onze Adventure motoren ca 2 bar. In Marokko in de woestijn zaten we op 0,8 bar. We hebben de TET net afgerond. Stappen zo op de motor naar huis en daar eens nadenken over de bandjes voor de 520.
 
Ik weet het, het zoveelste bandentopic. Mocht ik het grote off-road bandentopic over het hoofd gezien hebben hoor ik het graag.

Het volgende:
Wij hebben van de week een EXC 520 uit 2001 gekocht. Nu gebruiken wij hem vooral All-road achtig. De TET en we willen wat OTR ritten gaan doen vanaf begin 2020. Mogelijk wil ik het crossen ook weer oppakken, maar dat valt hier even buiten.

Nu heb ik vandaag best wel een stuk gereden en zie de banden (echte noppen) gewoon slijten, nog een paar van deze dagen en ze zijn weg.
Eigenlijk is wat wij zoeken een slijtvaste noppenband waarbij best wat concessies gedaan mogen worden op de grip.

Nu vroeg ik mij af wat voor banden jullie voor dit soort gebruik hebben/aanraden?
Ik zat zelf te denken aan een setje TKC 80, maar deze zijn al flink straat georiënteerd.
Als je geen hekel hebt aan banden wisselen: Vraag gewoon in de buurt/op dit forum naar versleten banden. Dan rij je voorlopig voor niets. Voor allroad werk kan een band nog prima voldoen waar een band voor mij voor de crossbaan versleten is (ronde noppen).
 
Maar een mx band past niet op een allroad vrees ik...

De EXC 520 heeft dezelfde maten als veel crossers. Op de 990 ADV zouden ook veel crossbanden passen trouwens.

We gaan denk ik voor de Pirelli MT21. Tenzij @Bosje of iemand anders nog een berg banden 90/90/21 en 140/80/18 heeft liggen (of vergelijkbaar, zit nog best speling in, 120 breed pakt ie nu ook prima). Ik heb er hier één thuis die graag motormonteur wil worden O-)
 
Gisteren nog een klein stukje TET gereden N-limburg naar N-brabant omgeving Someren. Met de huidige omstandigheden prima te doen met MT21. Mocht het weer slechter worden , dan liever geen MT21 voorband maar iets met wat meer ruimte tussen de noppen. Ik reed nu met 80% versleten Garacross achter en een 50% Bridgestone ED03 voor . Beide banden op 1,5 bar . Ben slechts 1 modderig stukje tegen gekomen. Door de droge zomer is de ondergrond nog steeds hard. Met een beetje pech moeten we de komende jaren allemaal over op Desert banden :+:o
 
Gisteren nog een klein stukje TET gereden N-limburg naar N-brabant omgeving Someren. Met de huidige omstandigheden prima te doen met MT21. Mocht het weer slechter worden , dan liever geen MT21 voorband maar iets met wat meer ruimte tussen de noppen. Ik reed nu met 80% versleten Garacross achter en een 50% Bridgestone ED03 voor . Beide banden op 1,5 bar . Ben slechts 1 modderig stukje tegen gekomen. Door de droge zomer is de ondergrond nog steeds hard. Met een beetje pech moeten we de komende jaren allemaal over op Desert banden :+:o
Dat stuk in augustus nog gereden met heidenau K60`s.
Meer noppen heb je op de (NL) TET niet nodig.
 
Ik ga binnen kort de Mitas E07+ installeren op de 990Adv en dan es de TET NL bewandelen :) Ik doe er ook woon werk mee, dus wil niet echt een nop. Hoor goede verhalen over de Mitas, dus ga het gewoon proberen :)
 
Wij hebben de volledige TET deze week gedaan op K60 (990 ADV en Versys 300). Op een enkel stuk mul in Brabant makkelijk te doen. Dat stuk mul in principe ook, maar vraagt om wat gas en kunde.
 
Kunde heb ik niet, maar gas moet lukken :D Wil volgend zomer een stuk van TET Zweden gaan rijden, dus moet ff wat oefenen :P Heb wel nog naar TKC80's gekeken maar die zijn op zodra je halverwege zweden bent en op de weg zijn die ruk, zeker als het nat is.
 
Kunde heb ik niet, maar gas moet lukken :D Wil volgend zomer een stuk van TET Zweden gaan rijden, dus moet ff wat oefenen :P Heb wel nog naar TKC80's gekeken maar die zijn op zodra je halverwege zweden bent en op de weg zijn die ruk, zeker als het nat is.
Hebben ze mul zand in Zweden?
m.i. hebben ze daar vooral grafelpaden

Hoe is het trouwens met je XT500?
Of heb je hem verkocht?
 
Zand, gravel, bospad. Beetje van alles wat van wat ik er gezien van heb. Youtube staat wel wat.

Ik heb de XT nog wel ja.Staat al jaaaren netjes in de garage. Ik rij er nooit op. Woon werk is niks met een kickstarter, en in Rotterdam hebben ze geen plekjes om ff lekker in de bagger te spelen helaas.
 
De EXC 520 heeft dezelfde maten als veel crossers. Op de 990 ADV zouden ook veel crossbanden passen trouwens.

We gaan denk ik voor de Pirelli MT21. Tenzij @Bosje of iemand anders nog een berg banden 90/90/21 en 140/80/18 heeft liggen (of vergelijkbaar, zit nog best speling in, 120 breed pakt ie nu ook prima). Ik heb er hier één thuis die graag motormonteur wil worden O-)
Ik heb in ieder geval nog 2 stuks 140/80/18 voor je liggen :Y
 
Heidenau K60 scout, geweldige band voor gravel en asfalt, kortom perfecte all roads band, rij er in Zweden mee!
hiervoor ook op noppen gereden, maar dit bevalt stukken beter.
Swedish-Roads-Photos-004-Marc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact die banden hier op de 990 Adventure en de Versys 300 liggen. Maar voor de 520 mag het wel wat agressiever. We hebben eerst wat andere issues daarmee en dan komen er Pirelli MT21's onder zoals het nu lijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan