Banden voor XL600R

KeeWhip

MF'er
31 aug 2006
79
5
Ik heb net een XL600R gekocht uit 86 en heb nieuwe banden nodig. Ik zal het meeste op de weg rijden maar zo heel af en toe ook wel eens offroad. Ik neig naar de Metzeler Tourance of de Michelin Anakee banden 130/80 - 17 ipv 120/90 achter en 90/90 - 21 voor. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor betere banden? Heb zelf altijd Fireblade gereden, dus zal wel even wennen zijn...
 
Ik rij met Bridgestone TrailWing 301 voor en 302 achter.
Zeer goede wegligging op straat bij droog en nat EN goed op zachte ondergrond :)

full


Ook helemaal geen last van pendelen op asphalt.
 
Ik heb na wat nazoeken nu ook de Bridgestone TW301 en TW302 besteld, ik ben benieuwd!
Weet iemand wat de voorgechreven luchtdruk in de voorpoten is? Ik heb een Haynes werkplaatshandboek, maar deze info kan ik nergens terugvinden. Ik heb de voorvorkkeringen en olie net vervangen en wil het niet verpesten door nu te hoge luchtdruk op de voorpoten te zetten...
 
Ondertussen al wel een beetje gereden met de TW301+302, maar was weekje naar vlieland (en mocht de XL helaas niet meenemen ;( ) dus nog niet heel veel gereden.
Bevallen goed, prima grip. Alleen nog geen regen gehad (gelukkig) dus daar kan ik niets over zeggen.
Zelf de banden erop gezet en gebalanceerd, moet je wel even handigheid in krijgen...

Mocht ik er wat meer mee gereden hebben dan zal ik het hier posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan