Banden vraag FZR 1000 '94

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red1

Die hard MF'er
26 okt 2002
596
1
Overijssel
Graag zou ik willen weten of ik onder mijn FZR zonder problemen alle sportbanden kan leggen. Hier en daar lees ik dat de FZR 1000 nog al afwisselende banden maten heeft gekend in de typen hiervoor. Daarom voor de zekerheid stel ik deze vraag die ik met het doorzoeken van MF niet heb kunnen vinden. Op dit moment liggen de volgende banden eronder: 180/55ZR17(73W) en 120/70ZR17(58W) Batlax BT 50 Radial

Ik ben van plan om een setje BT 14's via Reiffenversand te kopen. TL op het eind van de typenaam op een band geeft als het goed is aan dat het een tubeless band is. Kunnen er zowel TL banden als niet op alle velgen of is dit ook motortype afhankelijk?

Alvast bedankt voor de info. 8-)
 
Bandenmaat hangt af van de velgmaat. Als ik me niet vergis heeft de '94 FZR voor een 3,5 x 17 velg en achter 5,5 x 17. Daarop komen dan de door jouw genoemde 120/70-17 ZR en 180/55-17 ZR. Z van >250 km/h, R van radiaal en zover ik weet is er geen Z band met binnenband te krijgen. Oftwel je moet inderdaad tubeless hebben.

Of bepaalde types band het op de FZR beter doen dan andere zou je eens bij de fzrclub een kijkje moeten nemen.

[me]Dutch FZ750 wil de onbekende FZR1000 nog danken voor de vriendelijke donatie van z'n achtervelg. Het moge hem geruststellen dat dit stukje van hem in een FZ gelukkig verder leeft *O* [/me]
 
Bedankt voor de info dus de BT 14 moet dan geen probleem zijn aangezien de maat overeenkomt.

Mijn achterband moet in ieder geval vervangen worden maar m'n voorband kan nog even mee. Worden de rijeigenschappen veel anders als ik eerst de BT 14 achterop leg en de BT 50 voor nog een paar honderd/duizend km laat zitten?

En aangezien ik een setje bestel, hoe lang kun je verantwoord een band laten liggen zonder dat hij op de velg zit?
 
Mijn achterband moet in ieder geval vervangen worden maar m'n voorband kan nog even mee. Worden de rijeigenschappen veel anders als ik eerst de BT 14 achterop leg en de BT 50 voor nog een paar honderd/duizend km laat zitten?

En aangezien ik een setje bestel, hoe lang kun je verantwoord een band laten liggen zonder dat hij op de velg zit?

Rijeigenschappen zullen niet slechter zijn dan nu. Je zal hooguit merken dat de achterkant beter aanvoelt dan voor.

Je kan die band wel laten liggen (mits het geen jaren zijn), zolang het maar koel, droog en donker is.
 
Weet mss ook iemand waar je al die gegevens laat van IBAN, Bic codes etc, want ik neem aan dat ik gewoon met internetbankieren dezelfde gegevens invoer als met een binnenlandse betaling met in de omschrijving tekst de IBAN en BIC codes? Of moet ik nog ergens op letten met de betaling naar Duitsland?
 
Je moet niet bij gewoon overboeken zijn, maar bij "buitenland" (meestal onderste optie bij de overboekingen, hangt van je bank af uiteraard). Daar wijst het zich vanzelf. Sommige banken heb je BIC wel nodig andere alleen IBAN
 
Thx, betaling is overgeboekt. Het enige puntje van twijfel zijn de opties voor de eventuele kosten van de overboeking. Als het goed is worden de buitenlandse betalingen hetzelfde beoordeeld als binnenlandse wegens nieuw verdrag waardoor dus binnen de EU overboekingen gratis zijn, maar dat komt allemaal wel goed.

Bedankt voor alle info van iedereen. Er kan een slotje op dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan