banden vraag

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
42
Amersfoort
www.tl1000.nl
Ik heb een vraagje:

Ik heb op het moment 2 diagonaile banden op een motor zitten. Kan er nu ook gewoon een radiale band op? Ik bedoel dan de achterband want die is bijna op....
 

boonus

Die hard MF'er
31 dec 2004
348
2
Diagonaalbanden? 123pk op het achterwiel??
ik dacht dat die alleen nog maar onder hobbelpaarden werden gezet.
 

boonus

Die hard MF'er
31 dec 2004
348
2
Sorry dan heb ik je post verkeerd begrepen maar je schrijft er ook niet bij om welke motor het gaat want dan word het antwoord misschien ook anders.
En als je een vraag stelt op een forum krijg je toch altijd diverse antwoorden?
 

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.388
15
Waterland
Bezoek site
Om wat voor een motor gaat het wel ?

voordeel van diagonaalbandjes is toch wel de prijs, of wil je perse een nieuwere generatie band er op hebben ?
 

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
42
Amersfoort
www.tl1000.nl
het betreft hier een Suzuki GSX 750F.

Ik ben opzoek naar een band die veel zekerheid geeft in de bochten maar ook goed rijdt tijdens slecht weer...(en nee wederom niet voor mij).

Ik kwam toen tot de conclusie dat de MPR2 wel goed was.... Echter kreeg ik vandaag van een bandenboer te horen dat je alleen een radiale band kon monteren als de voorband ook radiaal is...

Wie kan dit beamen of beargumenteren....
 

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.388
15
Waterland
Bezoek site
het betreft hier een Suzuki GSX 750F.

Ik ben opzoek naar een band die veel zekerheid geeft in de bochten maar ook goed rijdt tijdens slecht weer...(en nee wederom niet voor mij).

Ik kwam toen tot de conclusie dat de MPR2 wel goed was.... Echter kreeg ik vandaag van een bandenboer te horen dat je alleen een radiale band kon monteren als de voorband ook radiaal is...

Wie kan dit beamen of beargumenteren....
Onder mijn GSX600F heb ik ook radiaalbanden gehad, maar wel beide tegelijk vervangen (MPR achter, en bewust gekozen voor een MPP voor, vanwege het heerlijke instuurgedrag)

Jouw vraag heb ik toevallig afgelopen weekend gesteld (het mixen van diagonaal en radiaal) bij Hoogland motoren namens mijn zus voor eenzelfde GSXF, waarbij ik ook dacht aan een MPP voor en de achterband op te laten rijden.
Hij zou mixen niet adviseren, wel zei hij erbij dat meerdere mensen het doen of gedaan hebben, en er nog geen een probleem heeft gehad.

Ik zou ze in iedergeval alle 2 vervangen. Wat is de standaard achtermaat voor de 750 ? 150/70/17 ?
 
Laatst bewerkt:

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
42
Amersfoort
www.tl1000.nl
Onder mijn GSX600F heb ik ook radiaalbanden gehad, maar wel beide tegelijk vervangen (MPR achter, en bewust gekozen voor een MPP voor, vanwege het heerlijke instuurgedrag)

Jouw vraag heb ik toevallig afgelopen weekend gesteld (het mixen van diagonaal en radiaal) bij Hoogland motoren namens mijn zus voor eenzelfde GSXF, waarbij ik ook dacht aan een MPP voor en de achterband op te laten rijden.
Hij zou mixen niet adviseren, wel zei hij erbij dat meerdere mensen het doen of gedaan hebben, en er nog geen een probleem heeft gehad.

Ik zou ze in iedergeval alle 2 vervangen. Wat is de standaard achtermaat voor de 750 ? 150/70/17 ?
Yep en voor 110/80.

Wat is dan het nadeel hier van behalve dat ik meer geld kwijt ben?
 
Laatst bewerkt:

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.388
15
Waterland
Bezoek site
Yep en voor 110/80

Wat is dan het nadeel hier van behalve dat ik meer geld kwijt ben?

zou ik voor een 110/70 kiezen, en met een lichte voorkeur voor een Power vanwege de spitsheid van de band, waardoor hij veel makkelijker de bocht in valt. Levert een bizarre stuurverbetering op bij de GSXF. Verder heeft hij qua grip en regen hele goede eigenschappen :)

Ik had 1 nadeel, maar dat kwam alleen doordat ik achter van de bandenmaat afweek, de 600F heeft nml. achter een 140/80, en heb dus een 150/70 geplaatst, die band kwam wel heel vrij bol te staan, waardoor hij op termijn, wat vierkant afsleet...

Verder t.o.v. de BT45 alleen maar voordelen :)
 
Laatst bewerkt:

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
42
Amersfoort
www.tl1000.nl
zou ik voor een 110/70 kiezen, en met een lichte voorkeur voor een Power vanwege de spitsheid van de band, waardoor hij veel makkelijker de bocht in valt. Levert een bizarre stuurverbetering op bij de GSXF. Verder heeft hij qua grip en regen hele goede eigenschappen :)

Deze tip gaat ik onthouden maar ik ga/wil de voorband nog niet vervangen....Deze is namelijk nog goed...
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.999
1.696
57
Den Haag
Voor allroads produceren de bandenfabrikanten setjes met diagonaal voor en radiaal achter.
Ik gebruik van michelin de anakee.
Dat is natuurlijk wat anders dan zelf combinaties maken, maar in principe kan het dus wel.

Wat je niet moet doen is aan de achterkant een band met meer grip monteren dan aan de voorkant.
 

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
42
Amersfoort
www.tl1000.nl
Voor allroads produceren de bandenfabrikanten setjes met diagonaal voor en radiaal achter.
Ik gebruik van michelin de anakee.
Dat is natuurlijk wat anders dan zelf combinaties maken, maar in principe kan het dus wel.

Wat je niet moet doen is aan de achterkant een band met meer grip monteren dan aan de voorkant.
Waarom niet?? Er zal toch niet mee gesmeten worden hoor!!!

Ik heb dit eigenlijk ook op mijn eigen motor... Voor een contiroadattack en achter een of andere superplakkert van metzeler racetec (zo'n ei vormige band). En daar wordt wel mee gesmeten en heb ik geen problemen mee....
 
Laatst bewerkt:

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.388
15
Waterland
Bezoek site
Waarom niet?? Er zal toch niet mee gesmeten worden hoor!!!

Ik heb dit eigenlijk ook op mijn eigen motor... Voor een contiroadattack en achter een of andere superplakkert van metzeler(zo'n ei vormige band). En daar wordt wel mee gesmeten en heb ik geen problemen mee....

Het idee daarachter is meer dat een glijende achterkant beter te corrigeren is dan een glijdende voorkant. vandaar liever meer grip voor dan achter
 

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
42
Amersfoort
www.tl1000.nl
Het idee daarachter is meer dat een glijende achterkant beter te corrigeren is dan een glijdende voorkant. vandaar liever meer grip voor dan achter
Oké dat begrijp ik dan.... Heb echter wel al eens de achterkant voelen glijden bij het uitkomen van een rotonde met flink gas erop.... Het had toen wel geregent....