banden warm rijden

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
iedereen heeft het altijd over banden en welk soort rubber.
maar hoesnel is een band no warm genoeg voordat je er mee kan blaazen?
zit er over te denken om de bt012ss als volgende band te nemen(als die in me maat te krijgen is)
maar word die band snel warm?
word die ook warm als je recht door rijd
word die laeen warm als je rondje naar rondje op een klaverblad rijd?
 
iedereen heeft het altijd over banden en welk soort rubber.
maar hoesnel is een band no warm genoeg voordat je er mee kan blaazen?
zit er over te denken om de bt012ss als volgende band te nemen(als die in me maat te krijgen is)
maar word die band snel warm?
word die ook warm als je recht door rijd
word die laeen warm als je rondje naar rondje op een klaverblad rijd?

banden moeten zekerop temperatuur komen. Probeer maar eens een stoppie te maken met een koude voorband. Hoe snel ze warm worden ligt aan het weer, asfalt en je rijstijl. Van rechtuit rijden worden ze niet echt warm. :)
 
banden moeten zekerop temperatuur komen. Probeer maar eens een stoppie te maken met een koude voorband. Hoe snel ze warm worden ligt aan het weer, asfalt en je rijstijl. Van rechtuit rijden worden ze niet echt warm. :)

Jawel hoor. Als ik naar huis ben gereden vanaf mijn werk zijn mijn banden lekker warm, en ze zijn wel zo vierkant als wat. Rechtuit rijden werkt dus ook, duurt alleen wat langer... :)
 
Ja dat vroeg ik me ook af. Gister iemand die stond een half uur stil, en ging het klaverblad weer op. Eerste bocht even 80, maar daarna gelijk weer hard. Is dat al genoeg?

Ik vind dat niet zo'n lekker gevoel eigenlijk. Maar net zoals vandaag, lekker dagje, zon, graad of 12. En BT010, wanneer is ie warm? Gewoon ff voelen of zo?
 
Ja dat vroeg ik me ook af. Gister iemand die stond een half uur stil, en ging het klaverblad weer op. Eerste bocht even 80, maar daarna gelijk weer hard. Is dat al genoeg?

Ik vind dat niet zo'n lekker gevoel eigenlijk. Maar net zoals vandaag, lekker dagje, zon, graad of 12. En BT010, wanneer is ie warm? Gewoon ff voelen of zo?

Is vrij snel op redelijke temperatuur!
Kunt vanaf koud meteen op 85 à 90 % zitten!
ALS het boven de 12 à 14 graden is!

Maar voel je zelf het best! Niet overdrijven in begin.
 
Laatst bewerkt:
Even een beetje extra gas geven om te voelen of je genoeg grip heb, als ze gaan glijden moet je nog effe doorrijden.

Enne, banden worden sneller warm van een paar keer flink gas geven en remmen ipv dat geslinger wat de meesten doen.
 
Even een beetje extra gas geven om te voelen of je genoeg grip heb, als ze gaan glijden moet je nog effe doorrijden.

Enne, banden worden sneller warm van een paar keer flink gas geven en remmen ipv dat geslinger wat de meesten doen.
wat weten die domme GP en SBK coureurs ook he?

natuurlijk is rechtdoor rijden niet echt voldoende, maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe erg je hem op zijn flikker geeft in die bochten... beetje opbouw in bochtensnelheid kan zeker geen kwaad.

je ziet vaak genoeg een profie coureur op zijn plaat gaan op circuit's die veel meer bochten naar de ene dan naar de andere kant hebben, en die dan die "andere kant" net zo hard willen nemen...

en reken maar dat die banden dan toch beswel warm genoeg aan voelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan