Banden warm?

Deauvinic

Die hard MF'er
16 aug 2002
311
0
Mol - België
Zeg jongens (meisjes), ik lees hier dikwijls dat je je banden moet warmrijden voor je op een leuke en veilige manier bochtjes kan doen. Aangezien ik weer één van die newbies |( ben, heb ik er natuurlijk géén idee :? van hoe lang dat dan wel mag duren. Ervaringen iemand? :}
 
Hangt geheel af van wat je van plan bent om te gaan doen met die band. Niet iedereen heet Corser. Bij normaal gebruik geen enkel probleem, ook niet koud. Bij sportief gebruik even warmrijden voor het gas erop gaat. Bij racen niet zeiken en gas erop, koud of niet. Des te sneller is ie warm :P . Dat laatste zou ik dus maar niet doen. Ook hier eerst warmrijden.

Een straatcompound band is snel op bedrijfstemp. Een slick zal je waarschijnlijk niet eens warm krijgen, zelf niet op het circuit....he Rico?! Hangt ook sterk van het type band af......en de spanning waarmee je begint te rijden, maar daar gaan we het voor op de openbare weg NIET over hebben ;)
 
Heb gisteren ook geleerd dat koude banden erg weinig grip hebben...
Ben gisteren dus onderuit gegaan in een bocht. Waarschijnlijk door koude banden. Wist wel dat koude banden minder grip hebben maar nu heb ik het in de praktijk kunnen ondervinden :(
Hoelang het duurt voordat je banden op temperatuur zijn durf ik niet te zeggen. Zal inderdaad afhangen van type band, rijstijl, weer, etc.

Tijdens rijles heb ik hier eigenlijk niks over gehoord..
 
Nee idd, nix over gehoord tijdens rijles. Er staat ook nix in het theorieboekje, behalve dat je banden met koud weer minder grip hebben.

Zouden ze er vanuit gaan dat je voor elke bocht netjes remt enzo??
 
Terug
Bovenaan Onderaan