Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hier kan je je even bijlezen :jullie zitten nog steeds op de verkeerde weg met statisch en dynamische balans...
Noem 1 reden waarom dat spul het lichtste punt zou opzoeken.Beetje anti lek spul in de band spuiten, zoekt vanzelf de dynamische balans
Voor een goed antwoord is het van belang welke theorie jij aanhangt. Ben jij een balanceerder, of merk jij die parker in je achterband ook pas bij het vervangen van je band op?Noem 1 reden waarom dat spul het lichtste punt zou opzoeken.
sinds wanneer is fysica afhankelijk van meingen ?Voor een goed antwoord is het van belang welke theorie jij aanhangt. Ben jij een balanceerder, of merk jij die parker in je achterband ook pas bij het vervangen van je band op?
nog zoiets : van iedereen die al eens een lekke band heeft hersteld met een veter, hoevelen hebben dan niet gebalanceerd en hoevelen hebben daar dan iets van gemerkt ?
maar ik vermoed dat de grootste meerderheid van de niet-simpelen een veter ook gevaarlijk vinden en dat dus nooit zouden doen
Dit is de theorie van dynabeads. Zolang het spul vloeibaar is zou hetzelfde gelden. Maar je moet er dus wel tenminste hetzelde inkieperen als je er met balanceren opplakt. Meningen zijn verdeeld, ik vind het maar nietsNoem 1 reden waarom dat spul het lichtste punt zou opzoeken.
Dit is de theorie van dynabeads. Zolang het spul vloeibaar is zou hetzelfde gelden. Maar je moet er dus wel tenminste hetzelde inkieperen als je er met balanceren opplakt. Meningen zijn verdeeld, ik vind het maar niets
Dynabeads Tyre Balancers - How they work
sinds wanneer is fysica afhankelijk van meningen ?
Daarom heet het ook een forum.Opzoeken? Het hele mf hangt aanmekaar van ononderbouwde assumties
Geen een band is het zelfde enkele grammen kunnen al trillingen veroorzaken, bij hoge snelheden en behalve oncomfortabel is het ook slecht voor de lagers.Ik hoor om me heen dat men na het omwisselen van nieuwe motorbanden, niet (meer) balanceren.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
.Ik hoor om me heen dat men na het omwisselen van nieuwe motorbanden, niet (meer) balanceren.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
Pin me er niet op vast maar volgens mij worden Scania banden bij defensie ook niet gebalanceerd. Deze zijn ook gevuld met het een of ander. En daar werkt het ook prima dus ik zelf zal niet snel zeggen dat het allemaal onzin is.Ik geloof zoieso niet in dat spul, en ik zie ook nergens staan dat je er hetzelfde in moet gooien als het eventuele balanceergewicht.
Zou ook meer dan dubbel werk zijn, lijkt me.
ook staat er dat het spul snel zou reageren, enkele seconden ( is dat snel?), stel dat je rond de 200 rijd, dan lijkt mij dat dit goedje altijd te laat is
het onbalans te corrigeren.
Its amazing Mike.
nee nooit ballanscheren is overbodig en heeft geen nut.......jazekeeeeeeer
Die wielen halen de resonantiefrequentie niet, dus idd overbodigPin me er niet op vast maar volgens mij worden Scania banden bij defensie ook niet gebalanceerd. Deze zijn ook gevuld met het een of ander. En daar werkt het ook prima dus ik zelf zal niet snel zeggen dat het allemaal onzin is.
Een Forum is een plein waar wetenschappers wijsheden uitwisselen... mis ik hier toch iets?
Ook gezien de zware constructie.Die wielen halen de resonantiefrequentie niet, dus idd overbodig
Niet mijn ervaring. Maar ik heb dan ook nooit echt de merken gekte van vrachtwagen chauffeurs begrepen. Ik had ook prima lol in een 20 ton Renault namelijkNiet correct.. het goede antwoord is :
Het zijn Scania's , die rammelen van hun eigen zo verschrikkelijk dat een beetje geklapper van de banden niks meer uitmaakt.