Banden (welke, waar te koop)

JAMF

Holy Crêpe
12 aug 2006
3.374
889
Rotterdam
Ongetwijfeld al 1 miljoen keer over ge-topic-t en gepost:
Maar met de Fantastische zoekfunctie .......

Ergo,

Mijn TDM is toe aan nieuw rubber;
------------------------------------
Werkplaatsboek geeft aan :

Bridgestone BT 54 F / R
Pirelli MTR 03 /04
Michelin Macadam 90X

Wielmaat voor : 110/80 ZR18
achter 150/70 ZR17

-------------------------------------

Motorbandenmarkt.nl adviseert Dunlop Sportmax touring 205 (F)

Bridgestone adviseert Battlax BT20

Michelin adviseert Macadam 100 X (nieuw ??? opvolger 90X ?? )
of Pilot road

Hier gelezen: iemand die een Batllewing onder de TDM geschoven had. (waarom niet, doe eens iets anders , maar welke voorband dan erbij (wegens battlewing niet verkrijgbaar in voorbandmaat van TDM))

Kortom: Bomen, bos , etc. :?

en dan :Punt twee (voor de spammers)

Waar zou ik zoiets willen kopen ?? in de buurt van R'dam. (groningen is wel een leuk ritje, maar niet op versleten banden)


Ofwel , waar levert men goede service (en goede koffie)
Waar heb je niet het idee dat je opgelicht naar huis gaat???

Ben overigens niet van plan om zelf te gaan monteren of wielen eruit halen
(wegens geen fatsoenlijk sleutelhok met brug e.d.)
Dus, op de motor er heen, nieuwe bandjes, en op de motor weer (voorzichtig) terug.

Beter een handvol €uro's meer voor een stukje vakmanschap, dan met je handvol €uro's naast je verkeerde bandjes (of drie keer terug om te laten herstellen)

|( Knoeierds zijn er genoeg |(

*edit : Typo
 
Welke banden je wilt moet je zelf weten, maar hier kan je tegen een redelijke prijs je banden halen. En is ook nog eens in de buurt. (woon er zelf vlakbij) :+
 
Een "sport-toer" band zoals de Michelin Pilot Road of Metzeler Roadtec Z6 ligt het meest voor de hand. Een Battlewing is een onlogische keuze voor de TDM; de TDM is immers een pure weg-motor, waar de Battlewing enigzins de schijn op moet houden geschikt te zijn voor mild off-road gebruik. Als je die ook nog zou moeten combineren met een andere voorband dan ben je nog verder af van de optimale setup.

Ik ben zelf nooit zo super-enthousiast geweest over de Battlax 020 (3 paren van versleten op m'n Buell: slijt onregelmatig, tik trager met sturen dan b.v. de Roadtec) maar vele anderen juist wel, dus wie weet is dat ook een goed alternatief voor de TDM.

De Michelin Macadams zijn inmiddels wat gedateerd, terwijl de duidelijk betere Pilot Roads niet veel duurder zijn dus da's makkelijk kiezen.

Eerlijk gezegd, als je je beperkt tot de modernere ontwerpen koop je niet snel een slechte sport-toer band, ook al menen sommigen enorme verschillen te kunnen voelen. :P
 
rij zelf al een aantal jaren op bridgestone, eerst de bt 54 nu de bt020. Haal ze altijd in numansdorp bij s en G. Net bedrijf en tot nu toe in mijn geval nette prijzen. Laatste keer heb ik een set gehaald terwijl ze op de beurs in utrecht stonden en dat scheelde een boel geld. Zitten de banden erop kan je gelijk een leuke rit maken via Stad aan t haringvliet eo als je terugrijdt naar Rdam.
:]
 
Leuk, die motorbandensite van SG is niet functioneel......... |(
Dinsdag ff bellen ................... :X

Tot nu toe, dank voor veel bruikbare tips.. :Y


{edit} Typo
 
Laatst bewerkt:
Hey ik heb nieuwe banden op mijn 1150rt Bridgestone BT020 en daar ben ik zeer tevreden over kostprijs 320€ alles inbegrepen uitlijnen remmen nakijken en rijnigen
bij CUICKLY in beveren genstseweg 307 (N70) 9120 Haasdonk-Beveren www.quickly-bvba.be
 
OK bedankt...

Ga morgen BT 020 's halen bij S&G

{edit} Zijn Metzeler roadtec z6 geworden i.v.m. voorraadfoutje :o

SLOTJE !!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan