banden wissel drama zaterdag 24 okt!

nance26

Die hard MF'er
4 jan 2007
368
0
vandaag had ik een afspraak voor nieuwe banden voor mijn piaggio x9 500

er waren bridgestones besteld voor mij maar wat bleek de verkeerde maat er moest onder 140/70/14 maar er was aleen een 150/70/14 van bridgestone en dat paste dus niet voorband zat er inmiddels al onder die was wel goed, het wiel was ook pas na ja ik overdrijf niet 2 uur uit de scooter! het was de eerste banden wissel van deze scooter en het lager zat vast en wilde met geen mogelijkheid los.

na veel gemopper en proberen is het uiteindelijk gelukt let wel na 2 uur te zijn bezig geweest! maar ja het lager was kapot dus moest er een nieuwe in en die je raad het al was niet opvoorraad!

alfijn het lager bij een andere dealer opgepikt dus dat was opgelost maar dan het banden verhaal weer die paste dus niet en het werd dus een michellin goldstandaart die er wel in de goedemaat is dus 140/70/14 maar zo lastig als ik ben ik wil 2 dezelfde banden onder mijn motor dus wil ik voor nu ook een michellin en die was je raad het al niet op voorraad:(

maar het grote licht punt mijn dealer is echt een top dealer
want hij heeft nu de michellin besteld voor mij en ik heb nu de bridgestone er onderliggen tot volgende week dan is de michellin binnen en kan ik even langs rijden om het in order te maken.

dus bij deze een pluim voor mijn dealer! :} :} :} :}

was de heledag onder de pannen van de motorzaak maar dat maakt niet uit. :]
 
Onder mijn x9 liggen zowel voor als achter Michelin Pilot Sport banden. Rijden goed. Worden op x9 ownersclub ook aangeraden. Inderdaad voor 140, achter 150. Balen dat het zo moeilijk ging. Bij mij waren, al toen ik hem kocht, alle bouten en moeren flink gevet, op sommige plekken een vieze boel, maar met losmaken wel makkelijk. Ik hoop voor dat dit een incident is en je er veel plezier van gaat hebben.
 
@hohe heb jij al eens een aandrijfriem (belt) laten vervangen zoja wat kost dit ongeveer?
 
Een pluim voor je dealer? Maar ondertussen was hij wel diegene die de verkeerde maat band had besteld! :) Dus eigenlijk niets meer dan normale (gewenste) service in mijn ogen. Het is dan ook het goedkoopste om de voorband gelijk te maken aan de achterband dan andersom.

Nouja, jij hebt in elk geval weer een heel avontuur achter de rug! :+
 
Omdat dat veiliger is omdat voor en achterband op elkaar af zijn gestemd ivm water afvoer bij regen en op het gebied van grip. In duitsland mag je van de tuv geen eens banden van verschillende merken monteren.
 
Omdat dat veiliger is omdat voor en achterband op elkaar af zijn gestemd ivm water afvoer bij regen en op het gebied van grip. In duitsland mag je van de tuv geen eens banden van verschillende merken monteren.

full
 
@hohe heb jij al eens een aandrijfriem (belt) laten vervangen zoja wat kost dit ongeveer?

Ik heb hem er in 20 min uit. zo moeilijk is dat niet. je ehbt allees een vario houder nodig zoals deze

HO-7004.gif


je kunt dan ook zo je rollers doen omdat toch alles los ligt (moet ook zeker als je V-snaar moet)
 
die past ook niet op elke scooter he..

je kan beter de blokkeersleutel kopen die bij jou type motor hoort, dan kan je ook nog fatsoenlijk kracht op de momentsleutel zetten.
 
Ik doe inderdaad ook zelf, trouwens zonder zo'n sleutel. Hoe dat gaat, beetje lastig uitleggen. Bestel de riem e.d. bij easyparts. Misschien dat ik nog wel zo'n sleutel ga kopen, dan gaat het wat makkelijker denk ik. Ik weet ook niet waar ik die moet kopen.
 
mijn vader is automonteur dus denk wel dat hem het zal lukken een riem vervangen zal wel even moet kijken want ervaring heeft hij er natuurlijk niet mee.

volgens mijn boekje moet het met 12 duizend km vervangen worden moeten dan ook de rollen??
hohe?
 
die past ook niet op elke scooter he..

je kan beter de blokkeersleutel kopen die bij jou type motor hoort, dan kan je ook nog fatsoenlijk kracht op de momentsleutel zetten.
Merk/model afhankelijk
01385446_hi.jpg


Universeel, niet geschikt voor alle merken/modellen
01385637_hi.jpg



Ik doe inderdaad ook zelf, trouwens zonder zo'n sleutel. Hoe dat gaat, beetje lastig uitleggen. Bestel de riem e.d. bij easyparts. Misschien dat ik nog wel zo'n sleutel ga kopen, dan gaat het wat makkelijker denk ik. Ik weet ook niet waar ik die moet kopen.

Beide zijn bij EasyParts te kopen.
 
nou het heeft even geduurt maar vandaag de voorband wisselen voor de michelin
het weer is niet echt supper maar goed je moet wat he.
 
Voor jou valt het toch allemaal wel geweldig mee, beetje koffieleuten aan de balie. Denk eerder drama voor de motorboer (mannetje voor 2x banden verwisselen+aanverwante ellende, nieuw bandje kwijt, 2x koffieautomaat leeg). jah scooters, moesten onder de 50cc blijven...
 
~
Voor jou valt het toch allemaal wel geweldig mee, beetje koffieleuten aan de balie. Denk eerder drama voor de motorboer (mannetje voor 2x banden verwisselen+aanverwante ellende, nieuw bandje kwijt, 2x koffieautomaat leeg). jah scooters, moesten onder de 50cc blijven...~


gaat weer eens nergens over! :r
 
volgens mijn boekje moet het met 12 duizend km vervangen worden moeten dan ook de rollen??
hohe?

Ja, boel ligt dan toch open en rolletjes kosten je de kop niet; kunnen de riem en rollen op elkaar inslijten=wel het beste.
Mijn vorige ms was ook een Piaggio en toen er nwe rollen en riem op gemonteerd was trok 'ie weer als een beer :) !
 
Laatst bewerkt:
Ja, boel ligt dan toch open en rolletjes kosten je de kop niet; kunnen de riem en rollen op elkaar inslijten=wel het beste.
Mijn vorige ms was ook een Piaggio en toen er nwe rollen en riem op gemonteerd was trok 'ie weer als een beer :) !


oke en heb je het zelf gedaan?? of laten doen bij de dealer? kun je me een prijs indicatie geven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan