Banden, zachtheid ?

Emp

MF'er
5 jun 2001
38
0
Veghel
Ik heb een vraagje over een aanduiding die op de zijkant van de band staat. Ik heb Michelin Macadam 100's op mijn RF liggen en achter de maat bijv 170/60 ZR17 staat tussen haakjes een andere waarde. In dit geval (58w). Weet iemand wat dit inhoud ?

Ik ben over het algemeen tevrden over Michelin maar wil toch een zachtere band gaan rijden om meer grip te hebben met het accelereren in/na een bochie.
Tips ?
 
op de banden naast de maat ook een aanduiding met de leeftijd van de band.

die wordt erop gezet dmv de week en het jaar.
Voor de jaren worden zowel cijfers als tekens gebruikt, de weken is steeds een cijfer.
Een band heeft zijn beste tijd gehad na 3 tot 4 jaar (verstorven).

Hoe je dit juist moet aflezen weet ik niet, misschien kan iemand anders hierbij helpen want bij ook wel nieuwsgierig
 
ok, gevonden:

To determine a tire's age, check the serial number. On tires made prior to 1999, the last three digits of the serial number will indicate the week and year a tire was made.
For example, if the last three numbers are 228, it would mean the tire was made during the 22nd week of 1998.
Starting this year, tire makers are required to use the last four digits to indicate week and year.


dus de laatste 4 cijfers geven eerst de week, en dan het jaartal waarin de band gemaakt is.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan