Banden ZZR600: Dunlop of Bridgestone?

bertje-r1150r

Die hard MF'er
14 feb 2002
465
1
Moordrecht
Ik weet het. Het is een vraag die al vaak gesteld is, maar toch...:

Binnenkort zal ik beide banden moeten vervangen.
Ik heb er altijd Dunlop onder gehad: D205 voor en D207 achter.
Nu heb ik de keuze om er een ander type onder te leggen. Ben zelf erg tevreden over de Dunlops. Echter, in de Lezerstest van Moto73 bleek de bridgestone BT22 (of BT20?) er vele malen vaker onder te liggen.


Ik gebruik m'n kawa voor woonwerkverkeer, weer of geen weer, hetgeen 80km per dag betekend, 75% snelweg. Wil dus een slijtvaste band.
Op de site van Dunlop staat natuurlijk dat die band GEWELDIG is. Dat staat natuurlijk ook op de site van Bridgestone. Daar heb ik dus helemaal niets aan.

Iemand tips voor de keuze?
 
Ik heb er Pirelli Dragon gts onder liggen, zowel voor als achter. Ik ben hierover erg tevreden. Het duurt wel even voor ze goed warm zijn maar als ze warm zijn hebben ze echt voldoende grip. Ook zijn ze erg slijt vast. 12.000 met een achterband. Echter, volgende keer ga ik voor een Dragon Evo voor.

Dus mijn advies, een dragon gts achter en een evo voor. (volgens bandenboer te vergelijken met de combinatie bt 010 en 020, en ja hij had beide).

Laat nog ff weten waar je voor hebt gekozen en wat je bevindingen zijn.
 
als je zoveel snelweg rijdt zou ik voor BT020 voor en achter gaan.. is goed genoeg, why not... of de Metzeler MeZ4, als die in die maat leverbaar is (vast wel).

:^

wel leuk dat weer de helft met bt010 aan komt zetten als woonwerk bandje en dat ze net zo hard bt010 roepen als het om sportief karren gaat.
Volgens mij moet je met een bt020 met voorgeschreven spanning aardig wat km kunnen maken. :)
 
ik heb juist onder mijne een d207 late steken vree content van die bridgestone kan natuurlijk ook goe zijn nognie getest :p
d207 is ok een prima band, zit een beetje tussen BT-010 en 020 in maar meer richting 010 eigenlijk. Als je zoveel snelweg doet is dat niet echt hard nodig.. BT020 heeft wat zachtere zijkanten en een goeie vorm, stuurt prima hoor.
Sommigen vinden het profiel van de 020 voorband niet mooi maar ja, dat vind ik zo'n bullsh!t...
 
Op dinsdag 25 maart 2003 10:41 schreef twisted Paul het volgende:Volgens mij moet je met een bt020 met voorgeschreven spanning aardig wat km kunnen maken. :)

Ik heb eens een keer bij een motordealer gehoord van iemand die met BT020 in de 30000 km had gereden! En toch heeft ie aardig wat grip!

Ik zou absoluut voor een BT020 achterband gaan. En ik blijf erbij om voor dan een BT010 te doen omdat ik voor de grip net iets belangrijker vind dan veel kilometers maken. Als ie achter glijdt kan je dat makkelijk corrigeren, maar voor...
 
ik denk voor wwverkeer dat den bt-010 toch wa te rap versleten ga zijn
ik heb em nu sinds 2 weken liggen voor een achter en zen daar heel content van
maar daar ga ik heus geen 10.000km mee doen zoals ik met dieje pirelli dragon gts gedaan heb
 
Heb nog wel even bedenktijd, maar ik ben nu toch echt wel nieuwsgierig geworden naar de BT10 en BT20. Dus vermoedelijk ga ik die laten monteren.

Pirelli dragon gts is ook nog een optie, echter door de grote hoeveelheid BT gebruikers, zal die BT toch een voordeel moeten hebben... prijs?
 
Ik heb gereden met de Pirelli Dragon GTS en met Bridgestone BT020.
Ik vind de BT020 echt veel fijner dan de Dragon GTS.
Mijn tip is dus de BT020 voor en achter (dus geen BT010 voor).
Mijn rijstijl was redelijk sportief (met de SV steunen aan de grond), en als de motor een keer aanvoelde alsof hij wat weg stapte was dit altijd achter.

P.S. Is het niet zo dat een voorband altijd een iets zachter compound heeft dan de achterband :?
 
Dunlop 207 (of 208) voor de sportievere anders is er ook nog de 205 voor de meer toeristen.
Bridgestone vind ik persoonlijk te rond, dunlop is iets puntiger,dus de 207 of 208, maar da's mijn menig.
Rond: Rechtuit iets beter
Puntiger: Rechtuit een stuk(je) minder, bochten een heel stuk beter.

Kijk eens voor de prijzen op www.motorbanden.nl
 
Inderdaad de D205 bestaat natuurlijk ook nog. Voor ligt die er dus al aardig wat KM's onder >10k.
Ik hoor echter haast niets meer van deze band. Ben bang dat ik er dan een stuk op achteruit ga, qua grip.
Is dat zo?
 
Ik heb ook een ZZ-R en daar zitten momenteel BT-56's onder. Met nat weer vind ik deze band niet echt prettig.
Nu zijn BT-20's een stuk zachter, maar Dunlops worden vaak verkozen bij nat weer (ook uit Moto73) en ditzelfde blad heeft ook een lovend artikel geschreven over de nieuwe 208's. De band scoort in alle opzichten (inclusief de voor jou belangrijke slijtfactor en natweer grip) beter dan de 207.
Setje kost ong. 275 Euro (bij MotoPort).

Koz
 
maar Dunlops worden vaak verkozen bij nat weer (ook uit Moto73) en ditzelfde blad heeft ook een lovend artikel geschreven over de nieuwe 208's. De band scoort in alle opzichten (inclusief de voor jou belangrijke slijtfactor en natweer grip) beter dan de 207.
Setje kost ong. 275 Euro (bij MotoPort).

Koz

Nat weer hebben we in NL natuurlijk nogal vaak, helaas.
Dus de 208 is ook qua slijtage beter dan de 207?

Interessant..
Weet je nog welke Moto73 dat was. Ik heb er al 2 jaar een abo op, maar deze waarschijnlijk over het hoofd gezien.

thanx
 
Interessant..
Weet je nog welke Moto73 dat was. Ik heb er al 2 jaar een abo op, maar deze waarschijnlijk over het hoofd gezien.

thanx

Pfoe, uit het hoofdje niet meer, maar ik dacht een laat nummer uit 2002, waar de nieuwe Buell in staat, of het nummer met de MV Agusta F4.
Maar ik zoek het even op als ik weer thuis ben vanmiddag.

Koz
 
De D208 is gewoon een sportieve band waarvan je echt niet veel kilometers kunt verwachten. BT020 is wel erg slijtvast en desondanks goede grip. Ik heb wel eens een motoragent gesproken die met de BT020 rijdt, en die vond ze prima.
 
Ik heb ook een ZZ-R en daar zitten momenteel BT-56's onder. Met nat weer vind ik deze band niet echt prettig.
Nu zijn BT-20's een stuk zachter, maar Dunlops worden vaak verkozen bij nat weer (ook uit Moto73) en ditzelfde blad heeft ook een lovend artikel geschreven over de nieuwe 208's. De band scoort in alle opzichten (inclusief de voor jou belangrijke slijtfactor en natweer grip) beter dan de 207.
Setje kost ong. 275 Euro (bij MotoPort).

Koz
BT020's zijn dus NIET zachter dan de "oude" BT56's.
De BT020 zit meer in de richting van de "oude" BT57.
 
De D208 is gewoon een sportieve band waarvan je echt niet veel kilometers kunt verwachten. BT020 is wel erg slijtvast en desondanks goede grip. Ik heb wel eens een motoragent gesproken die met de BT020 rijdt, en die vond ze prima.

De GP versie misschien, de 'gewone' zouden dat niet hebben.

Op woensdag 26 maart 2003 10:27 schreef Bandito Bob het volgende:BT020's zijn dus NIET zachter dan de "oude" BT56's.
De BT020 zit meer in de richting van de "oude" BT57.

Dan lijken me de BT-20's nog minder grip hebben bij kouder weer?

Maar volgens de Bridgestone-site zelf hebben de BT-20's een zeer goede natweer grip, terwijl bij de BT-56 dit voor droogweer geldt. Ook geven ze aan dat de BT-20 het meest lijkt op de BT-54, qua compound.

Koz
 
Dunlop 207 (of 208) voor de sportievere anders is er ook nog de 205 voor de meer toeristen.
Bridgestone vind ik persoonlijk te rond, dunlop is iets puntiger,dus de 207 of 208, maar da's mijn menig.
Rond: Rechtuit iets beter
Puntiger: Rechtuit een stuk(je) minder, bochten een heel stuk beter.
Ik dacht juist dat Dunlops altijd wat ronder waren als die Bridgestones.. BT010's vooral staan juist bekend om hun "snelle insturen" oftewel door de puntige vorm. Is niet altijd positief, ook veel mensen zeggen een onderstuurgevoel te krijgen.

Metzeler MeZ4 is vrij rond.
 
Op woensdag 26 maart 2003 09:37 schreef Koz het volgende:Pfoe, uit het hoofdje niet meer, maar ik dacht een laat nummer uit 2002, waar de nieuwe Buell in staat, of het nummer met de MV Agusta F4.
Maar ik zoek het even op als ik weer thuis ben vanmiddag.

Koz

Dit is dus nr. 23 van 2002, dit is die waar de lezerstest van de ZZ-R in staat, op blz. 48 en 49 staat het artikel van de D208.

Koz
 
Terug
Bovenaan Onderaan