Banden?

jobls4

MF'er
25 mei 2005
32
0
zurich
rij nu 2 jaar motor en heb altijd al op bt-014's gereden.

ik vind eigenlijk nu ik meer ervaring heb en wat meer ga spelen met de grenzen en derg de volgende dingen uit:

- na 2000 band op (midden)

- band waarschuwd niet (op mn bek)

iemand tips en derg over welke banden wel waarschuwen en welke redelijk lang mee gaan?

(d8 zelf aan een mpp ct voor en een dunlop achter.)
 
zijn al tig topics over.......maar ik zweer bij MPP!!!!!!!!!!! en owja......zowel voor als achter natuurlijk 8-)
 
Je moet natuurlijk wel voor en achter dezelfde banden nemen... Dat is het beste op elkaar afgestemd.

Ik ga morgen een nieuwe Dunlop D208RR voorband monteren... Die heeft het 9800km volgehouden :} . Ik moet zeggen dat ik dat heel erg veel vind voor Dunlops bijna sportiefste straatband op zo'n zware motor als ik heb *D . De achterband gaat nog zeker de 13000km halen.
En om nou te zeggen dat ik voorzichtig aan gedaan heb?? Nee :N .
Verschillende malen begrenzer in z'n 6 geprobeerd, wheelies geoefend, circuit daggie gedaan, stoppies all the time... :P
En alleen te kort grip als ik zelf té lomp deed :X .

Geen klachten over D208RR
 
2000 met een achterband?????????????
Zou je misschien eens wat minder vaak (= niet continue, anders kom je niet aan 2000) vol op trekken/burnouts maken/slippen met achterwiel? Of je vering checken?
MPP 2CT voor en Dunlop achter? :?
 
rij nu 2 jaar motor en heb altijd al op bt-014's gereden.

ik vind eigenlijk nu ik meer ervaring heb en wat meer ga spelen met de grenzen en derg de volgende dingen uit:

- na 2000 band op (midden)

- band waarschuwd niet (op mn bek)

iemand tips en derg over welke banden wel waarschuwen en welke redelijk lang mee gaan?

(d8 zelf aan een mpp ct voor en een dunlop achter.)

2000km is toch niet zo gek :?
En als jij vindt dat een BT-014 niet waarschuwd, dan ligt het probleem bij je zelf. Of, je rijdt de banden niet warm.

De BT's geven bij mij iig altijd perfect door van hoe of wat.
Zelfs een leuke drift kan met die banden, op commando :Y
 
rij nu 2 jaar motor en heb altijd al op bt-014's gereden.

ik vind eigenlijk nu ik meer ervaring heb en wat meer ga spelen met de grenzen en derg de volgende dingen uit:

- na 2000 band op (midden)

- band waarschuwd niet (op mn bek)

iemand tips en derg over welke banden wel waarschuwen en welke redelijk lang mee gaan?

(d8 zelf aan een mpp ct voor en een dunlop achter.)








stop ter maar mee, met jouw wordt het niks.
:]
 
ik vind 2000 km met een achterband ook nog niet zo gek,ik heb nu 7000 km gemaakt met me motor en ben aan me derde achterband bezig,rij nu ook op mpp voor en achter en dat rijd echt goed,beter als de diablo's die ik hiervoor had.

Enne......13000 km met een band ???? Vind ik echt heel knap en dan in ze 6 in ze begrenzer,wheelies enz ??? Zal wel ten koste gaan van je wegligging dan,het is of goede grip en snelle slijtage of "lekker"lang met je banden doen en zwabberen.
 
ik vind 2000 km met een achterband ook nog niet zo gek,ik heb nu 7000 km gemaakt met me motor en ben aan me derde achterband bezig,rij nu ook op mpp voor en achter en dat rijd echt goed,beter als de diablo's die ik hiervoor had.

Enne......13000 km met een band ???? Vind ik echt heel knap en dan in ze 6 in ze begrenzer,wheelies enz ??? Zal wel ten koste gaan van je wegligging dan,het is of goede grip en snelle slijtage of "lekker"lang met je banden doen en zwabberen.

TS heeft het er anders wel over dat zijn band in het midden is versleten :? :? :?
Snelweg km? :? :?
 
2000 met een achterband vinden jullie niet gek?......tzal wel aan mij liggen maar ik vind het maar barweinig :?
 
ik heb mijn mpp nu een slordige 4500 kilometer op mijn fiets......en ben een sportieve rijder, denk dat ik zeker nog een 3/4000 ermee kan rijden.
 
Ik heb er een heleboel Nm's op staan en ook veel paardjes maar ik ben met MPP's nog niet onder de 7500 km geweest. Met BT-010's een paar jaar geleden 6000 met een setje, dat was de max.
 
Haha, de tering. Wat een lompe boeren (met het gas) hier. OF het moet natuurlijk stoer zijn om zo min mogelijk km met een band te halen...

Ik heb hiervoor GSX-R1000 gereden. Regelmatig circuitdagen maar ook op de openbare weg niet geen rustige rijstijl. Toch haalde ik met MPP's ruim 8000km. En ook met Bt014's.

Vloeiende bewegingen met je rechterhand is the key.....
 
Haha, de tering. Wat een lompe boeren (met het gas) hier. OF het moet natuurlijk stoer zijn om zo min mogelijk km met een band te halen...

Ik heb hiervoor GSX-R1000 gereden. Regelmatig circuitdagen maar ook op de openbare weg niet geen rustige rijstijl. Toch haalde ik met MPP's ruim 8000km. En ook met Bt014's.

Vloeiende bewegingen met je rechterhand is the key.....

Helemaal mee eens.
Heb op mijn RR het setje MPP intussen op bijna 11000 km staan en nog een mm of 2 over tot het slijtnokje gelijk staat met het loopvlak.
 
BT014 geprobeerd onder de VFR en circa 7000 km mee gereden. Ben inmiddels overgestapt op de MPP, is echt super die band. :} Staat nu 6000 km op en dit setje gaat nog wel ff mee, sturen gaat ook goed met de MPP (lukt met de 14 ook wel). :9 :]
 
Ik heb zelf ook 2 keer bt014 eronder gehad en vond ze nooit echt 100 procent.
Ik heb nu Supercorsa's van Pirelli(ok niet echt hetzelfde type band)en zweer daarbij.Bergen grip en 110 procent vertouwen,hoop dat je er wat aan hebt.
rij nu 2 jaar motor en heb altijd al op bt-014's gereden.

ik vind eigenlijk nu ik meer ervaring heb en wat meer ga spelen met de grenzen en derg de volgende dingen uit:

- na 2000 band op (midden)

- band waarschuwd niet (op mn bek)

iemand tips en derg over welke banden wel waarschuwen en welke redelijk lang mee gaan?

(d8 zelf aan een mpp ct voor en een dunlop achter.)
 
2000 km en dan al op :?

heb zelf BT012SS voor en achter

achter is nu op met 6000 km voor gaat nog wel een tijdje mee

4 x circuit mee geweest


denk er wel aan op nu MPP2CT te gaan proberen
 
Ik heb zelf ook 2 keer bt014 eronder gehad en vond ze nooit echt 100 procent.
Ik heb nu Supercorsa's van Pirelli(ok niet echt hetzelfde type band)en zweer daarbij.Bergen grip en 110 procent vertouwen,hoop dat je er wat aan hebt.
thks voor je reactie, tenminste niet iemand die gelijk gaat uitleggen hoe goed hij zelf wel niet rijden kan. ;)
 
Haha, de tering. Wat een lompe boeren (met het gas) hier. OF het moet natuurlijk stoer zijn om zo min mogelijk km met een band te halen...

Ik heb hiervoor GSX-R1000 gereden. Regelmatig circuitdagen maar ook op de openbare weg niet geen rustige rijstijl. Toch haalde ik met MPP's ruim 8000km. En ook met Bt014's.

Vloeiende bewegingen met je rechterhand is the key.....
sportief rijden,straat als cirquit gebruiken.
rij enkel een met een paar vrienden van me (zx10r en r6)
als je die jongens bij wil houden moet ik tog echt aant gas hangen anders ben ik ze zo kwijt.

maar effe on topic, wat jij wel of niet van mijn rijstijl vind maakt me niks uit iedereen rijd anders, zou alleen graag willen weten wat mensen een goede band vinden die ook nog een beetje km wil maken.

gr niels.
 
het zal wel te weinig bar zijn.

volgens mij wordt het tijd voor een beetje rijles als je na 2000 km een band oprookt.
punt1. supersport=bedoelt om mee te scheuren
punt2. heb dr voor 2,4 en achter 2,6 bar in voor straatgebruik.

maarre ga jij mij nu les geven dan
:+ :P
 
2000 km en dan al op :?

heb zelf BT012SS voor en achter

achter is nu op met 6000 km voor gaat nog wel een tijdje mee

4 x circuit mee geweest


denk er wel aan op nu MPP2CT te gaan proberen
is toch een hele andere band bt-012.

bedankt voor je reactie.

gr niels.
 
ik vraag mij af hoe iemand rijdt als die om de 2000 een nieuwe band nodig heeft.....driftend door elke bocht? :?
 
nou...gewoon... achter de zx10 en de r6 aan.

niet bij te houden die lui, denk maar dat ik es met iemand anders ga rijden, scheelt een hoop banden blijkbaar :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan