Banden

The Mighty Powerfred

MF veteraan
20 mrt 2004
4.868
213
Zoetermeer
Beste mede rijders.

Zelf heb ik sinds 2005 een KTM 660 SMC. Dat was een beetje de tijd van de opkomst van de zogenaamde ‘Supermotard’, of Supermoto. Vóór dat ik de KTM had, werden veel cross- en enduro motoren opgebouwd tot zogenaamde Supermotards. Bon motoren in Den Bosch deed dat veel, ik heb toendertijd mijn XR 600 ook daarheen gebracht. Bestaat dat bedrijf nog? Ik zie nu via Google een bedrijf met dezelfde naam in Zaltbommel zitten...

Maar goed, toen waren onder mijn XR met Excel velgen (en bestaat dat nog..?) Maxxis Goldspeed banden geplaatst door Bon motoren. Vooraan een zogenaamde Intermedite en achter een opgesneden slick. Super grip, alleen bij straatgebruik wat ik doe, wel snelle slijtage.

Wie, wat en waar doen jullie je banden?

Grt Fred
 

Bijlagen

  • 6835293A-635D-474E-BF63-7B53159C6A7D.jpeg
    6835293A-635D-474E-BF63-7B53159C6A7D.jpeg
    248,8 KB · Weergaven: 14
Dacht vraag het hier, vanwege het specifieke Supermotard banden gebruik/ervaring van de meesten hier.

Grt Fred
Fijne bandjes voor supermotard straatgebruik zijn de

- Michelin power rs of de power 5. De power 5 is de opvolger.
- Continental conti attack sm of de conti attack sm evo. De evo is de opvolger.
- Bridgestone battlax s21 of s22.
 
Ik wil eigenlijk een nieuwe voorband. Mijn huidige voorband is zo’n 12 jaar oud, maar niet versleten. Achter neem ik meestal een gebruikte 160, met een lek er in oid. Dus dat vind ik niet zo belangrijk. De grip van de voorband zit bij mij, zeker op natte weg, toch (ook) tussen de oortjes.

Maar aan de andere kant heb ik niet zoveel trek om de hoofdprijs te betalen voor een paar verse bandjes.


Grt Fred
 
In dat geval: gelijk welke set nieuwe banden, laatste generatie, zal een wereld van verschil maken.
Koop een set sporttoer banden, bv Michelin Road 5.
Zoek wat rond, onder de €300 heb je een volledige set.
Perfect bruikbaar bij vriestemperaturen, regenweer, op hete sportieve dagen, en goed voor 10 000 km.
Per euro en per grijns kom je gegarandeerd beter uit dan met een voorband van 12 jaar en een versleten achterband.

Banden zijn een van de beste upgrades voor het rijgedrag (en rijplezier) van een motor.
 
In dat geval: gelijk welke set nieuwe banden, laatste generatie, zal een wereld van verschil maken.
Koop een set sporttoer banden, bv Michelin Road 5.
Zoek wat rond, onder de €300 heb je een volledige set.
Perfect bruikbaar bij vriestemperaturen, regenweer, op hete sportieve dagen, en goed voor 10 000 km.
Per euro en per grijns kom je gegarandeerd beter uit dan met een voorband van 12 jaar en een versleten achterband.

Banden zijn een van de beste upgrades voor het rijgedrag (en rijplezier) van een motor.

Pilot road 5, meer heb je inderdaad niet nodig.
 
Hahha ja zie je wel! Dat was in de hoogtijdagen van de Supermotard!
Ik heb m dus nog steeds, in 2005 nieuw gekocht. Het blijft een brute, minimalistische spartaanse hooligan motor, echt.
Er zit echt karakter in deze motor, en is en blijft vrij uniek. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer helaas.
Grt Fred
 

Bijlagen

  • 20200322_121430.jpg
    20200322_121430.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 13
Hahha ja zie je wel! Dat was in de hoogtijdagen van de Supermotard!
Ik heb m dus nog steeds, in 2005 nieuw gekocht. Het blijft een brute, minimalistische spartaanse hooligan motor, echt.
Er zit echt karakter in deze motor, en is en blijft vrij uniek. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer helaas.
Grt Fred
jep, het was mijn eerste motor ooit en ik kijk er ook met veel weemoed naar terug. Dat waren inderdaad mooie tijden :)
 
Ik heb voor m'n gevoel ook al 10 jaar niet meer op MF gezeten. Kom toevallig via de zoekterm 'pilot road 5' tussen de oude bekenden in O/A&SM, wat mooi :-)

Gr, Nelis
 
En dan te bedenken dat er helemaal geen Pilot Road 5 bestaat.....
Michelin heeft het woord "pilot" laten vallen. Hij heet dus Michelin Road 5.
Maar je bent zeker niet de eerste of de laatste die dat (nog) zegt of schrijft.
Sterker nog, ik heb het (expres) ook zo in mijn webshop staan omdat ik anders veel vragen krijg van mensen die ze niet kunnen vinden.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan