banden..

Pirelli Diablo (Bt010 verglijkbaar) is ook een goede keus... of Diablo Corsa (BT012ss verglijkbaar)
 
Ik rij zelf met BT-012SS en ben er best over te spreken.

De Pirelli's ((Super)-Corsa) zijn volgens mij een stuk duurder, sneller op
en hebben met nat weer minder grip. Het is wel een hele goede band. Waarschijnlijk een betere keuze als je veel op het circuit rijdt.

Dan zou ik eerder voor de Diablo's gaan.
Ervaringen zullen wel volgen in dit topic.

Succes!
Eric
 
Dat hangt helemaal van je rijgedrag af! Ga je overal met je knie over de grond of rij je vooral rustig, rij je veel snelweg etc.
 
Pirelli en Metzeler komen uit dezelfde fabriek O-)

Ik rij zelf met BT-012SS en ben er best over te spreken.

De Pirelli's ((Super)-Corsa) zijn volgens mij een stuk duurder, sneller op
en hebben met nat weer minder grip. Het is wel een hele goede band. Waarschijnlijk een betere keuze als je veel op het circuit rijdt.

Dan zou ik eerder voor de Diablo's gaan.
Ervaringen zullen wel volgen in dit topic.

Succes!
Eric

Supercorsa's zijn een stuk goedkoper. 2de hands (10-15 rondjes circuit) 50-80 euri/set en nieuw ca. 275euri/set. Diablo's ca. 315euri/set. Per gereden kilometer zullen diablo's of Batlax wel veel goedkoper zijn omdat de compound harder is en dus minder snel slijt. Ofschoon BT012SS wil ook wel willen slijten.

 
Laatst bewerkt:
Ikzelf zweer bij Bridgestone! Ik heb ervaring met de BT010 en BT020. Voor jouw motor zijn BT020's prima. Je hebt eigenlijk het beste compromis. Die banden plakken genoeg om met het knietje over het asfalt te schaven en toch gaan ze een flink aantal km's mee! Lijkt mij de ideale band! :)

Ikzelf heb beide Bridgestones onder m'n VFR 800 gehad. Mijn ervaring was dat de BT010's niet dusdanig meer plakken, dat ik hier voordeel uit kon halen. Feit was wel dat ik na 1 motorvakantie en nog wat km's m'n achterband kon vervangen. Dit was minder dan 3500 km!! Vandaar dat ik weer naar de BT020 ben gegaan en deze gaan toch echt twee maal zolang mee!! Scheelt toch in de doekoes en niet in het rijgenot *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan