banden

Hij bedoelt welk type banden. Michelin Macadam, Pilot Sport, oid, of Metzeler MeZ3 of zo. Maar die drukken die ik aangaf kan je wel gebruiken denk ik. Evt bij koud weer wat lager, warmen ze wat makkelijker op.
 
Vaak wordt de bandenspanning veel te hoog voorgeschreven, hoe minder druk in de band hoe sneller deze warm en soepel wordt, dus betere grip. Zorg er wel voor dat de spanning niet onder de 2bar is, want dit komt de stuureigenschappen niet ten goede. Meestal zijn de snelheden in het verkeer toch niet zo hoog dat de bandenspanning nog lager moet (door de warmte loopt de druk in de band iets op).Ik heb op mijn Honda ongeveer de zelfde maat met voor 2,1 en achter 2-2,2bar afhankelijk van de rit en de weersomstandigheden.
 
Vaak wordt de bandenspanning veel te hoog voorgeschreven, hoe minder druk in de band hoe sneller deze warm en soepel wordt, dus betere grip. Zorg er wel voor dat de spanning niet onder de 2bar is, want dit komt de stuureigenschappen niet ten goede. Meestal zijn de snelheden in het verkeer toch niet zo hoog dat de bandenspanning nog lager moet (door de warmte loopt de druk in de band iets op).Ik heb op mijn Honda ongeveer de zelfde maat met voor 2,1 en achter 2-2,2bar afhankelijk van de rit en de weersomstandigheden.
maar jij hebt zo te zien een SM en geen 200+ kilo zware FZR1000....
 
Dat klopt, nu wel, maar vorige week reed ik nog op een honda cb600s en qua gewicht, vermogen en bandenmaat komen deze toch in de buurt.(slechte ervaring met Michelin pilot sport, bij deze band moet de bandenspanning onder de 2,3bar zitten, anders schuiven).
 
Ik heb een 2003 R6 met pilot sports voor en achter , prima band , achter staat deze op 2,6 en voor op 2,4 heb nog geen schuiver meegemaakt met het voorwiel , achter wel maar dit was op een glad wegdek , maar ok , dit is voor een lichte motor , probeer het maar en als het niet lekker rijd moet je de spanning maar iets verhogen , of verlagen , beetje experimenteren kan geen kwaad maar begin rustig en houd het bij .
 
Vraagje :?

Ik heb nu een tijdje een nieuwe achterband. Nu het wat warmer(brrr ok droger) weer wordt gaat ik ook wat lekkerder rijden en wat platter door de bocht. De vorige band was aardig vierkant dus die kon ik nevernooit tot het randje benutten. Met de nieuwe band gaat het al stukken beter... al heb ik nog wel een schaamrand. Nu de vraag of eigenlijk opmerking. Mijn voorband is rechts aardig tot het randje gebruikt, maar rechts achter nog niet :? Nu is de achterband natuurlijk breder en dus 'rolt' deze anders af... sorry voor de taal maar hopelijk begrijp je het. Is het nu niet zo als ik nog platter ga dat ik voor eerder grip verlies dan achter om de bovengenoemde reden???

Heeft iemand hier uitleg over??
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan