banden

Pat412

Die hard MF'er
22 jun 2004
432
0
Zuid_Beijerland
Wie zou me kunnen vertellen wat de juiste hoeveelheid druk ongeveer moet zijn in de banden op het circuit.
En hoeveel moet het zijn met warm en koud weer?, ik hoor er diverse verhalen over.


Patrick.
 
Afhankelijk van gewicht, rijder en temperatuur moet je tussen de 1.9 - 2.3 zitten. 1.9 bij koud weer en 2.3 bij warm weer.


Voor de voorband moet je tussen de 2.1 - 2.3 zitten.
Als ik met een SC1 (voorband) rij met een spanning van 2.1 bij een temp van 18 graden dan worden ze een beetje ruw op de plek van insturen en achteraf kleuren ze blauw. Bij 2.2 was dit weg. Bij 25 graden ga ik naar de 2.3 voor een SC1. Als je erg snel bent en bij temperaturen vanaf 20 graden kan je in mijn geval beter een SC2 monteren want zijn karkas is wat sterker deze vervormd minder. Een SC1 wil weleens spontaan wegglijden bij hoge temperaturen en snelle rondetijden dus <1.30 op Assen. Ik heb gelezen dat het compount hetzelfde is bij een SC1 en SC2 voorband.......! De top van het ONK rijdt nu bij lage temperaturen al met een SC2 voorband en een SC1 achter voor de ideale grip.
 
Afhankelijk van gewicht, rijder en temperatuur moet je voorde ACHTERBAND tussen de 1.9 - 2.3 zitten. 1.9 bij koud weer en 2.3 bij warm weer.

Zo staat het er wat duidelijker mijn fout ;)

En vergeten erbij te zetten voor de voorband. Dat bij een sc2 het canvas wat steviger dan bij een sc1.
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van gewicht, rijder en temperatuur moet je tussen de 1.9 - 2.3 zitten. 1.9 bij koud weer en 2.3 bij warm weer.


Voor de voorband moet je tussen de 2.1 - 2.3 zitten.
Als ik met een SC1 (voorband) rij met een spanning van 2.1 bij een temp van 18 graden dan worden ze een beetje ruw op de plek van insturen en achteraf kleuren ze blauw. Bij 2.2 was dit weg. Bij 25 graden ga ik naar de 2.3 voor een SC1. Als je erg snel bent en bij temperaturen vanaf 20 graden kan je in mijn geval beter een SC2 monteren want zijn karkas is wat sterker deze vervormd minder. Een SC1 wil weleens spontaan wegglijden bij hoge temperaturen en snelle rondetijden dus <1.30 op Assen. Ik heb gelezen dat het compount hetzelfde is bij een SC1 en SC2 voorband.......! De top van het ONK rijdt nu bij lage temperaturen al met een SC2 voorband en een SC1 achter voor de ideale grip.

Ik las dit zonet, en ik dacht, dat is toch heel iets anders dan wat ik heb begrepen:

Supersorsa/Rennsport
namelijk: SC0 -> SC1 -> SC2 -> SC3
Compound: qualifier -> supersoft -> soft -> medium
gebruik bij temp: koud -> warm

Ik heb nog ff opgezohct bij pirelli, en het klopt wat ik hier boven beschrijf. Lees ook eens het pdf docje op:

http://www.pirellimoto.com/tires/Upload%5C4_1_101313.pdf
 
De top van het ONK rijdt nu bij lage temperaturen al met een SC2 voorband en een SC1 achter voor de ideale grip.

:? Typo? Bedoel je SC1 voor en achter?

Persoonlijk rij ik altijd met een RS1 voor, en RS2 achter. Behalve op Zolder op circuitdagen, dan gooi ik er achter een RS3 op, want dat houd ie (tenminste toen ik de R1 had) niet 6 sessies vol, en al zeker niet met warm weer.........

Voor heb ik niet zo'n probleem, alhoewel ik altijd over m'n voorwiel crash B| (lowsider). Hmmm, mischien toch een RS2 voor erop als het echt warm is......
 
Terug
Bovenaan Onderaan